uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 2201/96 z dnia 28 października 1996 r. w sprawie wspólnej organizacji rynków przetworów owocowych i warzywnych(1), zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2199/97(2), w szczególności jego art. 4 ust. 9,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Tytuł I rozporządzenia (WE) nr 2201/96 wprowadził system pomocy produkcyjnej dla niektórych przetworów owocowych i warzywnych; rozporządzenie Komisji (WE) nr 504/97 z dnia 19 marca 1997 r. ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 2201/96 w zakresie systemu pomocy produkcyjnej w sektorze przetworów owocowych i warzywnych(3), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 702/1999(4), ustanowiło ogólne zasady stosowane do tego systemu pomocy; bez uszczerbku dla innych przepisów rozporządzenia (WE) nr 504/97 muszą być ustanowione niektóre szczególne zasady odnośnie do cech charakterystycznych wymaganych dla suszonych fig, aby zakwalifikowano je do pomocy produkcyjnej.
(2) Jakość suszonych fig przed przetworzeniem oraz po nim jest zmienna; cena minimalna i pomoc produkcyjna powinna być ustalana dla szczególnego rodzaju produktu; produkcja wspólnotowa charakteryzuje się dwoma rodzajami suszonych fig, małymi owocami oraz innymi; zasadniczą cechą charakterystyczną, która różnicuje cenę rynkową dwóch rodzajów, jest ich wielkość; cena minimalna oraz pomoc powinny dlatego być ustalane dla najbardziej reprezentatywnej klasy wielkości dla każdego z dwóch rodzajów suszonych fig przeznaczonych do bezpośredniej konsumpcji, a cena i pomoc mająca zastosowanie do innej wielkości powinna być pochodną tych cen oraz stawek pomocy.
(3) Celem minimalnych wymogów jakości ustanowionych w art. 4 ust. 4 lit. b) rozporządzenia (WE) nr 2201/96 jest uniknięcie produkcji produktów, na które nie ma popytu lub które spowodowałyby zakłócenia rynku; wymogi te muszą być oparte na tradycyjnych procedurach uczciwej produkcji; w celu zapewnienia zgodności z tymi przepisami należy zdefiniować minimalne cechy charakterystyczne nieprzetworzonych suszonych fig nabywanych przez przetwórców oraz suszonych fig kwalifikujących się do pomocy.
(4) W celu zapewnienia jednolitego stosowania należy ustanowić zasady przeprowadzania kontroli dotyczących cech charakterystycznych suszonych fig przed przetworzeniem oraz po nim.
(5) Niektóre wymogi niniejszego rozporządzenia wymagają daleko idących dostosowań produkcji oraz sektora przetwórczego; wymogi te muszą dlatego być wprowadzane stopniowo przez okres pięciu lat gospodarczych po wejściu w życie niniejszego rozporządzenia.
(6) Niniejsze rozporządzenie wprowadza przepisy właściwe dla fig do art. 1 i 2 rozporządzenia Komisji (EWG) nr 1709/84 z dnia 19 czerwca 1984 r. w sprawie cen minimalnych płaconych producentom i kwot pomocy produkcyjnej w odniesieniu do niektórych przetworów owocowych i warzywnych kwalifikujących się do objęcia pomocą produkcyjną(5), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 1591/98(6), zaktualizowanego zgodnie z rozwojem prawnym, technicznym oraz ekonomicznym; dlatego art. 1 i 2 oraz załączniki I, II i III do tego rozporządzenia powinny zostać uchylone.
(7) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Przetworów Owocowych i Warzywnych,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 19 lipca 1999 r.
W imieniu Komisji | |
Franz FISCHLER | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 297 z 21.11.1996, str. 29.
(2) Dz.U. L 303 z 6.11.1997, str. 1.
(3) Dz.U. L 78 z 20.3.1997, str. 14.
(4) Dz.U. L 89 z 1.4.1999, str. 26.
(5) Dz.U. L 162 z 20.6.1984, str. 8.
(6) Dz.U. L 208 z 24.7.1998, str. 14.
ZAŁĄCZNIKI
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1999.187.27 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 1573/1999 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 2201/96 w zakresie cech charakterystycznych suszonych fig kwalifikujących się do pomocy w ramach systemu pomocy produkcyjnej |
Data aktu: | 19/07/1999 |
Data ogłoszenia: | 20/07/1999 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 27/07/1999, 01/07/1999 |