Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX
Tekst niniejszego aktu prawnego nie uwzględnia wszystkich zmian. Niektóre akty zmieniające nie zostały opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej - polskim wydaniu specjalnym, ponieważ instytucje UE uznały zmiany wynikające z nich za pochłonięte przez akty zmieniające opublikowane w kolejnych tomach tego wydawnictwa.
.................................................
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 804/68 z dnia 27 czerwca 1968 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku mleka i produktów mlecznych(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1587/96(2), w szczególności jego art. 28,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Rozporządzenie Komisji (EWG) nr 210/69 z dnia 31 stycznia 1969 r. w sprawie wymiany informacji między Państwami Członkowskimi a Komisją odnośnie mleka i produktów mlecznych(3), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 427/98(4), było kilkakrotnie w zasadniczy sposób zmieniane; ze względu na jasność rozporządzenie to powinno zostać przeredagowane, ponieważ mają być wprowadzone dalsze zmiany.
(2) Do oceny produkcji i sytuacji rynkowej w sektorze mleka i produktów mlecznych konieczna jest regularna wymiana informacji na temat funkcjonowania środków interwencyjnych określonych w rozporządzeniu (EWG) nr 804/68, w szczególności co do zmian stanu zapasów danych produktów, przechowywanych przez agencje interwencyjne lub przechowywanych w składach prywatnych.
(3) Dotacje do mleka odtłuszczonego przetworzonego na kazeinę oraz refundacje można ustalić tylko na podstawie informacji o zmianach cen w międzynarodowym obrocie handlowym.
(4) Dokładne i szczegółowe monitorowanie obrotów handlowych w celu oceny skutków stosowania refundacji wymaga informacji dotyczących wywozu produktów, dla których ustalane są refundacje, w szczególności ilości przyznawanych w ramach procedur przetargowych.
(5) Wprowadzanie w życie Porozumienia w sprawie Rolnictwa, zawartego w ramach wielostronnych negocjacji handlowych Rundy Urugwajskiej(5) (zwanego dalej "Porozumieniem w sprawie Rolnictwa"), wymaga przekazywania dodatkowych i bardziej szczegółowych informacji w sprawie przywozu i wywozu, w szczególności w odniesieniu do wniosków o wydanie zezwolenia oraz sposobu wykorzystania zezwoleń, aby zapewnić przestrzeganie zobowiązań podjętych na mocy tego Porozumienia; w celu maksymalnego wykorzystania tych zobowiązań potrzebne jest szybkie informowanie o tendencjach w wywozie; na mocy tego Porozumienia wywóz na cele pomocy żywnościowej nie podlega ograniczeniom stosowanym do wywozu dotowanego; należy uwzględnić, by w informacjach dotyczących wniosków o wydanie zezwolenia na wywóz określano odpowiednio, które wnioski o wydanie zezwolenia dotyczą dostaw pomocy żywnościowej.
(6) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 147/1999(6) ustanawia szczegółowe zasady wywozu serów do Kanady, Szwajcarii i Stanów Zjednoczonych; należy przewidzieć przekazywanie stosownych informacji.
(7) Rozporządzenie (WE) nr 147/1999 wprowadza szczególne procedury przyznawania refundacji za pochodzące ze Wspólnoty składniki przetworzonych serów wytwarzanych zgodnie z procedurami uszlachetnienia czynnego; należy przewidzieć przekazywanie stosownych informacji.
(8) Artykuł 5 rozporządzenia (WE) nr 174/1999 przewiduje, że w pewnych przypadkach mogą obowiązywać zezwolenia na wywóz produktów o numerze kodu innym niż określony w części 16 zezwolenia; należy przewidzieć przekazywanie stosownych informacji.
(9) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1374/98(7), ostatnio zmienione roporządzeniem (WE) nr 1339/1999(8), przewiduje, że pewne kontyngenty przywozowe administrowane będą za pomocą świadectw IMA 1, wystawionych przez władze państw trzecich; Państwa Członkowskie informują Komisję o ilości produktów, dla których wydano zezwolenia na przywóz na podstawie świadectw IMA 1; doświadczenie wykazuje, że takie powiadamianie nie zawsze jest wystarczające, aby przywóz był monitorowany na każdym etapie; należy przewidzieć przekazywanie dodatkowych informacji.
(10) Powinna ulec zmianie metoda przekazywania niektórych informacji; przekazywanie takich informacji ma zasadnicze znaczenie dla monitorowania przestrzegania pewnych kontyngentów przywozowych począwszy od 1 lipca 1999 r., zgodnie z Porozumieniem w sprawie rolnictwa; w celu zapewnienia ciągłości zarządzania systemem, konieczne jest przeto stosowanie niniejszego rozporządzenia począwszy od tego dnia.
(11) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Mleka i Produktów Mlecznych,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.
Sporządzono w Brukseli, dnia 8 lipca 1999 r.
W imieniu Komisji | |
Franz FISCHLER | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 148 z 28.6.1968, str. 13.
(2) Dz.U. L 206 z 16.8.1996, str. 21.
(3) Dz.U. L 28 z 5.2.1969, str. 1.
(4) Dz.U. L 53 z 24.2.1998, str. 6.
(5) Dz.U. L 336 z 23.12.1994, str. 1.
(6) Dz.U. L 20 z 27.1.1999, str. 8.
(7) Dz.U. L 185 z 30.6.1998, str. 21.
(8) Dz.U. L 159 z 25.6.1999, str. 22.
(9) Dz.U. L 169 z 18.7.1968, str. 4.
(10) Dz.U. L 345 z 16.12.1997, str. 31.
(11) Dz.U. L 299 z 10.11.1998, str. 7.
(12) Dz.U. L 240 z 23.9.2000, str. 1.
(13) Dz.U. L 102 z 17.4.1999, str. 11.
(14) Dz.U. L 302 z 19.10.1992, str. 1.
ZAŁĄCZNIKI
Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1999.174.3 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 1498/1999 ustanawiające zasady wdrażania rozporządzenia Rady (EWG) nr 804/68 odnośnie do wymiany między Państwami Członkowskimi a Komisją informacji dotyczących sektora mleka i produktów mlecznych |
Data aktu: | 08/07/1999 |
Data ogłoszenia: | 09/07/1999 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 09/07/1999, 01/07/1999 |