(Dz.U.UE L z dnia 5 lipca 1999 r.)KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 96/49/WE z dnia 23 lipca 1996 r. w sprawie zbliżania ustawodawstw Państw Członkowskich w zakresie transportu kolejowego towarów niebezpiecznych(1), zmienioną dyrektywą Komisji 96/87/WE(2), w szczególności jej art. 8,
a także mając na uwadze co następuje:
(1) Załącznik do dyrektywy 96/49/WE zawiera RID mający zastosowanie od dnia 1 stycznia 1997 r., który od tego czasu zostały opublikowany we wszystkich językach(3).
(2) RID jest uaktualniany co dwa lata i wobec tego zmieniona wersja obowiązuje od dnia 1 stycznia 1999 r., z okresem przejściowym do dnia 30 czerwca 1999 r.
(3) Zgodnie z art. 8 wszystkie konieczne modyfikacje dostosowujące do postępu technicznego i naukowego w dziedzinie objętej dyrektywą i mające na celu uzgodnienie jej z nowymi zasadami muszą być przyjęte zgodnie z procedurą ustanowioną w art. 9.
(4) Konieczne jest dostosowanie sektora do nowych zasad RID i wobec tego zmiana Załącznika do dyrektywy 96/49/WE.
(5) Środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu powołanego na mocy art. 9 dyrektywy 96/49/WE.
(6) Regulamin międzynarodowego przewozu kolejami towarów niebezpiecznych, znany powszechnie jako RID, po zmianach powinien być dołączony do dyrektywy 96/49/WE jako Załącznik i mieć zastosowanie nie tylko do transportu przez granicę, ale także do transportu wewnątrz poszczególnych Państw Członkowskich,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 21 maja 1999 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Neil KINNOCK |
|
Członek Komisji |
______
() Dz.U. L 235 z 17.9.1996, str. 25.
() Dz.U. L 335 z 24.12.1996, str. 45.
() Dz.U. L 294 z 31.10.1998, str. 1.
() Opublikowana w Dz.U. L 294 z 31.10.1998, str. 1.
() Tekst umieszczony w art. 1 dyrektywy Komisji 96/87/WE.