Dyrektywa 1999/48/WE dostosowująca po raz drugi do postępu technicznego dyrektywę Rady 96/49/WE w sprawie zbliżania ustawodawstw Państw Członkowskich w zakresie transportu kolejowego towarów niebezpiecznych

DYREKTYWA KOMISJI 1999/48/WE
z dnia 21 maja 1999 r.
dostosowująca po raz drugi do postępu technicznego dyrektywę Rady 96/49/WE w sprawie zbliżania ustawodawstw Państw Członkowskich w zakresie transportu kolejowego towarów niebezpiecznych

(Dz.U.UE L z dnia 5 lipca 1999 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę Rady 96/49/WE z dnia 23 lipca 1996 r. w sprawie zbliżania ustawodawstw Państw Członkowskich w zakresie transportu kolejowego towarów niebezpiecznych(1), zmienioną dyrektywą Komisji 96/87/WE(2), w szczególności jej art. 8,

a także mając na uwadze co następuje:

(1) Załącznik do dyrektywy 96/49/WE zawiera RID mający zastosowanie od dnia 1 stycznia 1997 r., który od tego czasu zostały opublikowany we wszystkich językach(3).

(2) RID jest uaktualniany co dwa lata i wobec tego zmieniona wersja obowiązuje od dnia 1 stycznia 1999 r., z okresem przejściowym do dnia 30 czerwca 1999 r.

(3) Zgodnie z art. 8 wszystkie konieczne modyfikacje dostosowujące do postępu technicznego i naukowego w dziedzinie objętej dyrektywą i mające na celu uzgodnienie jej z nowymi zasadami muszą być przyjęte zgodnie z procedurą ustanowioną w art. 9.

(4) Konieczne jest dostosowanie sektora do nowych zasad RID i wobec tego zmiana Załącznika do dyrektywy 96/49/WE.

(5) Środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu powołanego na mocy art. 9 dyrektywy 96/49/WE.

(6) Regulamin międzynarodowego przewozu kolejami towarów niebezpiecznych, znany powszechnie jako RID, po zmianach powinien być dołączony do dyrektywy 96/49/WE jako Załącznik i mieć zastosowanie nie tylko do transportu przez granicę, ale także do transportu wewnątrz poszczególnych Państw Członkowskich,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:

Artykuł  1

W Załączniku do dyrektywy 96/49/WE(4) wprowadza się następujące zmiany:

– Skreśla się następujący tekst(5):

"Załącznik zawiera przepisy Regulaminu międzynarodowego przewozu kolejami towarów niebezpiecznych (RID), stanowiące załącznik I do dodatku B do Konwencji o międzynarodowym przewozie kolejami (COTIF), stosowane z mocą od dnia 1 stycznia 1997 r. w sprawie zastąpienia wyrażeń »umawiająca się strona« i »państwa lub koleje« przez wyrażenie »Państwo Członkowskie«.

notabene: Wersje RID we wszystkich oficjalnych językach urzędowych Wspólnoty zostaną opublikowane, gdy tylko tekst będzie gotowy we wszystkich językach".

– W Załączniku wprowadza się zmiany zgodnie z Załącznikiem do niniejszej dyrektywy.

Artykuł  2
1.
Państwa Członkowskie wprowadzą przepisy ustawowe, wykonawcze i administracyjne, niezbędne do dostosowania się do niniejszej dyrektywy do dnia 1 lipca 1999 r., i niezwłocznie powiadomią o tym Komisję.

Wspomniane środki powinny zawierać odniesienie do niniejszej dyrektywy lub odniesienie to powinno towarzyszyć ich urzędowej publikacji. Metody dokonywania takiego odniesienia określane są przez Państwa Członkowskie.

2.
Państwa Członkowskie przekażą Komisji teksty przepisów prawa krajowego, które przyjmą w dziedzinie objętej niniejszą dyrektywą.
Artykuł  3

Niniejsza dyrektywa wchodzi w życie następnego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Artykuł  4

Niniejsza dyrektywa skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 21 maja 1999 r.

W imieniu Komisji
Neil KINNOCK
Członek Komisji

______

() Dz.U. L 235 z 17.9.1996, str. 25.

() Dz.U. L 335 z 24.12.1996, str. 45.

() Dz.U. L 294 z 31.10.1998, str. 1.

() Opublikowana w Dz.U. L 294 z 31.10.1998, str. 1.

() Tekst umieszczony w art. 1 dyrektywy Komisji 96/87/WE.

ZAŁĄCZNIK 

(wymagania ogólne)

Zob.: Dyrektywa Komisji 2003/29/WE (Dz. U. L 090 z 08/04/03, str. 47).

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.1999.169.58

Rodzaj: Dyrektywa
Tytuł: Dyrektywa 1999/48/WE dostosowująca po raz drugi do postępu technicznego dyrektywę Rady 96/49/WE w sprawie zbliżania ustawodawstw Państw Członkowskich w zakresie transportu kolejowego towarów niebezpiecznych
Data aktu: 21/05/1999
Data ogłoszenia: 05/07/1999
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 06/07/1999