Decyzja 1999/314/WE dotycząca kwestionariusza odnoszącego się do dyrektywy Rady 96/82/WE w sprawie kontroli niebezpieczeństwa poważnych awarii związanych z substancjami niebezpiecznymi

DECYZJA KOMISJI
z dnia 9 kwietnia 1999 r.
dotycząca kwestionariusza odnoszącego się do dyrektywy Rady 96/82/WE w sprawie kontroli niebezpieczeństwa poważnych awarii związanych z substancjami niebezpiecznymi

(notyfikowana jako dokument nr C(1999) 856)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(1999/314/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 8 maja 1999 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę Rady 96/82/WE z dnia 9 grudnia 1996 r. w sprawie kontroli niebezpieczeństwa poważnych awarii związanych z substancjami niebezpiecznymi(1), w szczególności jej art. 19 ust. 4,

uwzględniając dyrektywę Rady 91/692/EWG z dnia 23 grudnia 1991 r. normalizującą i racjonalizującą sprawozdania dotyczące wykonywania niektórych dyrektyw odnoszących się do środowiska(2),

a także mając na uwadze, co następuje:

artykuł 19 ust. 4 dyrektywy 96/82/WE wymaga, aby Państwa Członkowskie składały sprawozdanie z realizacji niniejszej dyrektywy w cyklu trzyletnim; sprawozdanie takie powinno być ustalane na podstawie kwestionariusza lub projektu przygotowanego przez Komisję zgodnie z procedurą określoną w art. 6 dyrektywy 91/692/EWG;

trzyletni okres powinien obejmować lata 2000-2002 włącznie;

środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią wydaną przez komitet ustanowiony w art. 6 dyrektywy 91/692/EWG,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Niniejszym przyjmuje się kwestionariusz stanowiący Załącznik do niniejszej decyzji.

Artykuł  2

Państwa Członkowskie opracowują sprawozdanie obejmujące lata 2000-2002 włącznie zgodnie z kwestionariuszem w Załączniku.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 9 kwietnia 1999 r.

W imieniu Komisji
Ritt BJERREGAARD
Członek Komisji

_______

(1) Dz.U. L 10 z 14.1.1997, str. 13.

(2) Dz.U. L 377 z 31.12.1991, str. 48.

ZAŁĄCZNIK 

Kwestionariusz do dyrektywy 96/32/WE w sprawie kontroli niebezpieczeństwa poważnych awarii związanych z substancjami niebezpiecznymi (Seveso II)

Uwagi wstępne

Kwestionariusz ten został przygotowany w celu udzielania wsparcia Państwom Członkowskim i Komisji przy wymianie informacji zgodnie z wymogami art. 19 dyrektywy Seveso II. W szczególności, zgodnie z art. 19 ust. 4 tej dyrektywy Państwa Członkowskie dostarczą Komisji trzyletnie sprawozdanie dla zakładów objętych art. 6 i 9 (tak zwane zakłady podwyższonego progu).

Państwa Członkowskie przedkładają jedno sprawozdanie obejmujące każdy trzyletni okres, najpóźniej dziewięć miesięcy po zakończeniu okresu sprawozdawczego. Sprawozdanie zawiera oddzielne informacje dla każdego roku okresu sprawozdawczego. Przed końcem września 2000 r. musi zostać złożone sprawozdanie obejmujące okres 1997-1999.

1) Informacje ogólne

Całkowita liczba zakładów objętych art. 6 i 9 dyrektywy (tak zwane "zakłady podwyższonego progu)

2) Sprawozdanie bezpieczeństwa

a) Całkowita liczba zakładów, które przedstawiły sprawozdanie bezpieczeństwa na mocy art. 9 dyrektywy.

b) Całkowita liczba zakładów, dla których sprawozdania bezpieczeństwa zostały poddane badaniu przez właściwe władze, a wnioski zostały przekazane do wiadomości podmiotu gospodarczego, by spełnić zobowiązania określone w art. 9 ust. 4.

3) Plany operacyjno-ratownicze

a) Ile zakładów ma wewnętrzne plany operacyjno-ratownicze, wymagane na mocy art. 11 ust. 1 lit. a) tej dyrektywy?

b) Ile podmiotów gospodarczych przedstawiło właściwym władzom niezbędne informacje, by mogły przygotować zewnętrzny plan operacyjno-ratowniczy określony w art. 11 ust. l lit. b) tej dyrektywy?

c) Dla ilu zakładów wyznaczone władze przygotowały zewnętrzne plany operacyjno-ratownicze zgodnie z art. 11 ust. 1 lit. c) tej dyrektywy?

d) W ilu przypadkach właściwe władze zadecydowały w świetle informacji zawartych w sprawozdaniu bezpieczeństwa, że nie ma zastosowania wymóg przygotowania zewnętrznego planu operacyjno-ratowniczego, zgodnie z art. 11 ust. 6?

4) Efekt domina

a) Ile zostało określonych zakładów i grup zakładów, w których prawdopodobieństwo i możliwość poważnych awarii lub ich skutków może wzrosnąć wskutek lokalizacji i sąsiedztwa takich zakładów, jak określono w art. 8 ust. 1 dyrektywy w sprawie efektu domina?

b) W ilu przypadkach podanych w lit. a) dokonano odpowiedniej wymiany informacji, określonej w art. 8 ust. 2 lit. a) tej dyrektywy?

c) W ilu przypadkach podanych w lit. a) przewidziano współpracę w informowaniu opinii publicznej i dostarczaniu informacji właściwym władzom, jak określono w art. 8 ust. 2 lit. b) tej dyrektywy?

5) Plany zagospodarowania terenu

Ile zakładów podwyższonego progu zostało uwzględnionych w zakresie polityki rozwoju planów zagospodarowania terenu określonej w art. 12 ust. 1?

6) Informacje dotyczące środków bezpieczeństwa

a) Ilu zakładów dotyczyły informacje przekazane opinii publicznej zgodnie z art. 13 ust. 1?

b) W ilu przypadkach właściwe władze przekazały innym Państwom Członkowskim informacje wystarczające, by mogły one przygotować plany operacyjno-ratownicze zgodnie z art. 13 ust. 2?

c) W ilu przypadkach właściwe władze dostarczyły innemu Państwu Członkowskiemu informacje dotyczące zakładów niemogących stwarzać niebezpieczeństwa poważnej awarii poza swoją strefą, zgodnie z art. 13 ust. 3?

d) Ile sprawozdań bezpieczeństwa udostępniono opinii publicznej zgodnie z art. 13 ust. 4 tej dyrektywy?

7) Zakaz dalszego prowadzenia

W ilu przypadkach właściwe władze zakazały dalszego prowadzenia lub oddania do użytku, jak opisano w art. 17 ust. 1, jakiegokolwiek zakładu, instalacji lub miejsca składowania objętych art. 9?

8) Kontrola

a) Ile zakładów podwyższonego progu podlega inspekcji, jak określono w art. 18 ust. 1?

b) Ile zakładów podwyższonego progu podlega:

– programowi kontroli opartemu na systematycznej ocenie?

– programowi kontroli opartemu na co najmniej jednej kontroli co 12 miesięcy?

Zmiany w prawie

Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.1999.120.43

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 1999/314/WE dotycząca kwestionariusza odnoszącego się do dyrektywy Rady 96/82/WE w sprawie kontroli niebezpieczeństwa poważnych awarii związanych z substancjami niebezpiecznymi
Data aktu: 09/04/1999
Data ogłoszenia: 08/05/1999
Data wejścia w życie: 12/04/1999, 01/05/2004