uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 2200/96 z dnia 28 października 1996 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku owoców i warzyw(1), zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 2520/97(2), w szczególności jego art. 48,
a także mając na uwadze, co następuje:
artykuł 14 rozporządzenia (WE) nr 2200/96 określa, że nowe organizacje producentów lub organizacje producentów, które nie zostały uznane na mocy rozporządzenia Rady (EWG) nr 1035/72(3), ostatnio zmienionego rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1363/95(4), mogą skorzystać z okresu przejściowego nie dłuższego niż pięć lat, w którym muszą spełnić warunki uznania, ustanowione w art. 11 rozporządzenia (WE) nr 2200/96; rozporządzenie (WE) nr 478/97(5) ustala warunki dla udzielenia wstępnego uznania organizacji producentów;
w celu wsparcia tworzenia organizacji producentów art. 14 rozporządzenia (WE) nr 2200/96 przewiduje także, że w ciągu pięciu lat od momentu wstępnego uznania, Państwa Członkowskie mogą przyznawać organizacjom producentów, którym udzielono wstępnego uznania, dwa rodzaje pomocy, z których jeden ma na celu pokrycie kosztów tworzenia i administracji, a drugi pokrycie części inwestycji, wymaganych w celu uzyskania uznania i wymienionych w planach uznania;
w celu ułatwienia właściwego stosowania systemu pomocy na pokrycie kosztów tworzenia i administracji, pomoc powinna być przyznawana według stawki zryczałtowanej; pomoc według stawki zryczałtowanej powinna podlegać pułapowi w celu dostosowania jej do ograniczeń budżetowych; w celu uwzględnienia różnych potrzeb finansowych różnej wielkości organizacji producentów, pułap ten należy dostosować do produkcji nadającej się do wprowadzenia na rynek organizacji producentów; ponieważ zasady zawarte w rozporządzeniu Komisji (EWG) nr 2118/78(6) nie mają już zastosowania, rozporządzenie to powinno być odpowiednio uchylone;
kryteria wyboru ustanowione przez Komisję na podstawie art. 8 rozporządzenia Rady (WE) nr 951/97 z dnia 20 maja 1997 r. w sprawie poprawy warunków przetwarzania i wprowadzania do obrotu produktów rolnych(7) powinny być stosowane w odniesieniu do inwestycji kwalifikujących się na mocy tego rozporządzenia, w celu zapewnienia spójności między poszczególnymi środkami finansowanymi przez Wspólnotę, do czasu aż nie zostaną wprowadzone w życie nowe wytyczne polityki rolnej w zakresie owoców i warzyw, wprowadzone rozporządzeniem (WE) nr 2200/96;
pomoc przewidziana w niniejszym rozporządzeniu powinna być wstrzymana z chwilą uznania organizacji producentów przez Państwo Członkowskie; jednakże w celu uwzględnienia wieloletniego finansowania inwestycji, te, które kwalifikują się do pomocy inwestycyjnej na mocy niniejszego rozporządzenia, mogą być przeniesione do programów operacyjnych, określonych w art. 15 rozporządzenia (WE) nr 2200/96;
w przypadku łączenia pomoc może być nadal przyznawana organizacjom producentów, wynikających z łączenia;
w celu zapewnienia, że pomoc przewidziana w niniejszym rozporządzeniem jest odpowiednio stosowana, dane Państwo Członkowskie powinno sprawdzać, czy przyznanie pomocy jest uzasadnione, przy czym uwzględniana jest wszelka poprzednio przyznana pomoc na potrzeby związane z uruchomieniem organizacji producentów oraz wszelkie działania producentów między organizacjami producentów; Państwa Członkowskie muszą również zapewnić, aby nie dochodziło do podwójnego finansowania wspólnotowego lub krajowego środków kwalifikujących się do wspólnotowego finansowania na mocy niniejszego rozporządzenia;
należy ustanowić procedury dokonywania kontroli i nakładania kar;
artykuł 14 ust. 7 rozporządzenia (WE) nr 2200/96 przewiduje specjalny program dla Portugalii; należy ustanowić przepisy w celu zapewnienia zgodności z tym specjalnym programem;
Komitet Zarządzający ds. Świeżych Owoców i Warzyw nie dostarczył opinii w terminie ustalonym przez swojego przewodniczącego,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 7 stycznia 1998 r.
W imieniu Komisji | |
Franz FISCHLER | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 297 z 21.11.1996, str. 1.
(2) Dz.U. L 346 z 17.12.1997, str. 41.
(3) Dz.U. L 118 z 20.5.1972, str. 1.
(4) Dz.U. L 132 z 16.6.1995, str. 4.
(5) Dz.U. L 75 z 15.3.1997, str. 4.
(6) Dz.U. L 246 z 8.9.1978, str. 11.
(7) Dz.U. L 142 z 2.6.1997, str. 22.
(8) Dz.U. L 62 z 4.3.1997, str. 16.
(9) Dz.U. L 62 z 4.3.1997, str. 9.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1998.4.40 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 20/98 ustanawiające zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 2200/96 w odniesieniu do pomocy dla organizacji producentów, którym udzielono wstępnego uznania |
Data aktu: | 07/01/1998 |
Data ogłoszenia: | 08/01/1998 |
Data wejścia w życie: | 15/01/1998 |