..................................................Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX
Tekst niniejszego aktu prawnego nie uwzględnia wszystkich zmian. Niektóre akty zmieniające nie zostały opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej - polskim wydaniu specjalnym, ponieważ instytucje UE uznały zmiany wynikające z nich za pochłonięte przez akty zmieniające opublikowane w kolejnych tomach tego wydawnictwa.
.................................................
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 2075/92 z dnia 30 czerwca 1992, w sprawie wspólnej organizacji rynku surowca tytoniowego(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1636/96(2), w szczególności jego art. 7, art. 9 ust. 5, art. 11, 14a oraz art. 17 ust. 5 i art. 27,
a także mając na uwadze, co następuje:
rozporządzenie (WE) nr 1636/98 wprowadziło zasadniczą reformę w sektorze surowca tytoniowego, w celu poprawy jego pozycji gospodarczej; reforma ta pociągnęła za sobą zróżnicowanie pomocy wspólnotowej w zależności od jakości produktu, większą elastyczność i prostotę systemu kwot, ściślejsze procedury kontrolne oraz poprawę przestrzegania wymogów zdrowia publicznego i ochrony środowiska naturalnego;
w związku z tą reformą muszą zostać przyjęte szczegółowe przepisy wykonawcze; w celu uproszczenia ustawodawstwa rolnego rozporządzenia Komisji (EWG) nr 3478/92(3), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1578/98(4), (EWG) nr 84/93(5), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 621/96(6) oraz (WE) nr 1066/95(7), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1578/98, powinny zostać zastąpione jednym rozporządzeniem;
należy ustalić minimalną wielkość procentową w odniesieniu do warunków uznania grup producentów, reprezentującą stosunek procentowy między ilościami podanymi w deklaracjach kwot a progami gwarantowanymi Państw Członkowskich; w celu uznania grup producentów, Państwa Członkowskie powinny mieć na swoich terytoriach możliwość podniesienia wartości procentowych w deklaracjach kwot i określenia minimalnych wymogów dotyczących liczby producentów;
powinny zostać ustanowione warunki, które muszą spełnić grupy producentów w celu zakwalifikowania się do otrzymania takiej specjalnej pomocy;
mając na celu poszanowanie struktur rynkowych, powinno zostać ustanowione, że producent może być członkiem tylko jednej grupy; w celu usprawnienia przejścia, producenci, którzy są członkami więcej niż jednej grupy powinni otrzymać możliwość wycofania się z członkostwa do dnia 31 stycznia 1999 r.;
zgodnie z celami art. 12 rozporządzenia (EWG) nr 2075/92, w szczególności aby zapobiec zakłóceniom konkurencji i trudnościom monitorowania, grupy producentów powinny zostać wykluczone z uczestnictwa we wstępnym przetwarzaniu;
w celu zapewnienia jednolitości procedur administracyjnych należy ustanowić reguły występowania z wnioskami o uznanie grupy, przyznawania i wycofywania tego uznania oraz monitorowania warunków uznania;
powinien zostać wprowadzony mechanizm zatwierdzania zakładów przetwórczych upoważnionych do podpisywania umów kontraktacji; takie zatwierdzenie powinno zostać wycofane w przypadku gdy nie są stosowane reguły, a także powinny zostać ustanowione szczególne zasady regulujące przetwarzanie tytoniu w Państwie Członkowskim;
do celów przyznawania premii powinny zostać ustalone uznane obszary produkcyjne na podstawie tradycyjnych obszarów produkcyjnych dla każdej z grup odmian tytoniu; mając na uwadze stosunkowo małe obszary gmin francuskich, obszary produkcyjne we Francji powinny być oparte raczej na kantonach niż na gminach; szczególnie w celu poprawy jakości powinno się zezwolić Państwom Członkowskim na limitowanie obszarów produkcyjnych;
należy wyszczególnić główne punkty, które muszą być ujęte w umowach kontraktacji; umowy te muszą być ograniczone do jednego zbioru, tak aby można było uwzględnić przyszłe zmiany na rynku; powinien zostać ustalony odpowiednio wczesny ostateczny termin zawierania i rejestracji umów, tak aby od samego początku roku zbioru można było zagwarantować zarówno stały zbyt producentom, jak i regularne dostawy przetwórcom;
aby umożliwić efektywne zarządzanie i kontrolę, po zawarciu umowy kontraktacji z grupą producentów, powinny zostać zgłoszone istotne dane szczegółowe dotyczące każdego z producentów indywidualnych;
na użytek Państw Członkowskich należy ustanowić dobrowolny system licytacji umów kontraktacji, tak aby ceny umowne mogły odzwierciedlać warunki na rynku;
surowiec tytoniowy kwalifikujący się do przyznania premii musi być solidnej właściwej jakości handlowej oraz pozbawiony niektórych cech, które uniemożliwiają jego normalny obrót;
premia zawiera część stałą, część zmienną i pomoc specjalną, a stosunek między różnymi częściami premii może zmieniać się w zależności od odmiany i Państwa Członkowskiego producenta; część stała musi zostać wypłacona zgodnie z ilością tytoniu w liściach dostarczonego przez producentów pierwszym przetwórcom, niezależnie od zróżnicowania jego jakości pod warunkiem że zostały spełnione minimalne wymogi jakości; aby zachęcić do poprawy jakości i wartości produkcji wspólnotowej, zmienna część premii powinna być wypłacana przez grupę producentów swoim członkom po porównaniu cen rynkowych uzyskanych przez każdą partię dostarczoną przez indywidualnych członków grupy; w celu zapewnienia efektywność systemu, zerowa wartość zmiennej części premii powinna być przypisana partiom sprzedanym za cenę zawartą między ceną minimalną a ceną minimalną plus 50 % dla każdej grupy odmian;
premia powinna zostać dostosowana, gdy zawartość wilgoci dostarczonego tytoniu różni się do 4 % od zawartości wilgoci ustalonej dla każdej grupy odmian, określonej na podstawie rozsądnych wymogów jakości oraz w celu uproszczenia kontroli dostaw powinny zostać ustalone wielkość i częstotliwość pobieranych próbek wraz z metodą wyliczania dostosowanej masy przy celu określaniu zawartości wilgoci;
okres dostarczania tytoniu do przetwórców powinien zostać ograniczony (w razie konieczności w różnym stopniu według grup odmian) w celu zapobieżenia oszustwom związanym z przenoszeniem tytoniu z jednego zbioru na drugi;
w celu zapobiegania oszustwom powinny zostać ustanowione warunki regulujące wypłatę premii oraz ceny zakupu; Państwa Członkowskie odpowiadają za ustalanie dalszego sposobu zarządzania i za systemy kontroli na podstawie art. 17 ust. 1 rozporządzenia (EWG) nr 2075/92;
aby zagwarantować rzeczywiste wykonanie danych działań oraz dotrzymanie ustaleń kwotowych, premie mogą zostać wypłacone dopiero po sprawdzeniu dostaw; jednakże wypłata producentom zaliczki w wysokości 50 % powinna być zapewniona pod warunkiem wniesienia odpowiedniego zabezpieczenia; aby umożliwić wypłatę zaliczki grupom, które nie mogą ponieść kosztów wniesienia zabezpieczenia, powinno się zezwolić na wykorzystanie specjalnej pomocy finansowej na pokrycie tychże kosztów;
rozporządzenie (EWG) nr 2075/92 przewiduje, że Państwa Członkowskie wypłacają premię bezpośrednio producentom i że producenci mogą przenieść na następne zbiory nadwyżkę swojej produkcji, wynoszącą maksymalnie do 10 % przyznanej im kwoty;
artykuł 9 rozporządzenia (EWG) nr 2075/92 wprowadza system kwot na różne grupy odmian tytoniu; terminy przyznawania kwot muszą być ustalone odpowiednio wcześnie, aby umożliwić producentom możliwie pełne uwzględnienie ustalonych kwot przy produkcji tytoniu;
na mocy art. 9 ust. 3 rozporządzenia (EWG) nr 2075/92, kwoty produkcyjne mają zostać przydzielone producentom proporcjonalnie do przeciętnej ilości tytoniu dostarczanego do przetwarzania w okresie trzech lat poprzedzających najnowsze zbiory, a ustalone w ten sposób kwoty będą obowiązywać przez trzy lata; przyznanie konkretnej ilości uprawniającej do otrzymania premii na dane zbiory nie zakłada nabycia jakichkolwiek praw w następnych latach;
w każdym Państwie Członkowskim powinno się ustalić krajowe rezerwy kwot w celu zwiększenia elastyczności ustaleń dotyczących przyznawania kwot aby zachęcić producentów do przestawiania się na inne uprawy oraz w celu ułatwienia restrukturyzacji gospodarstw rolnych w Państwach Członkowskich; tego typu rezerwy krajowe powinny być utworzone z kwot udostępnionych poprzez liniowe zmniejszenie wszystkich kwot przyznanych producentom oraz przez Państwa Członkowskie będące w stanie zastosować liniowe zmniejszenie ilości ujętych w deklaracjach kwot produkcyjnych, które zostały przeniesione na stałe wraz z kwotami, które nie zostały objęte już zawartymi umowami kontraktacji, łącznie z ilościami ujętymi w deklaracjach kwot produkcyjnych, które zostały tymczasowo przeniesione;
powinna zostać ustanowiona procedura wyliczania kwot dla producentów, którzy rozpoczęli uprawę tytoniu lub którzy powiększyli swoje kwoty;
konieczne są przepisy w celu wzięcia pod uwagę przypadków, w których tytoń jest przetwarzany w Państwach Członkowskich innych niż Państwo Członkowskie w którym został on wyprodukowany; w takich przypadkach dana ilość surowca tytoniowego powinna zostać przejęta w Państwie Członkowskim w którym została wyprodukowana, z korzyścią dla producentów w tym Państwie Członkowskim;
deklaracje kwot produkcyjnych powinny być przekazywane producentom na podstawie ich dostaw tytoniu w odpowiednich latach referencyjnych; Państwa Członkowskie muszą mieć możliwość zwiększenia ilości dla uwzględnienia niektórych producentów działających w szczególnych okolicznościach;
ilości progowe mające zastosowanie do danego zbioru mogą przekroczyć ilości ustalone dla poprzednich zbiorów dla niektórych grup odmian, a jednocześnie okazać się mniejsze dla innych grup odmian; wśród zainteresowanych stron należy rozprowadzić dodatkowe ilości na podstawie obiektywnych kryteriów z uwzględnieniem niektórych priorytetów ustalanych przez Państwa Członkowskie w świetle ich sytuacji;
należy zezwolić na przeniesienie kwot produkcyjnych w obrębie pojedynczej grupy odmian, bądź to na okres roku, bądź na stałe, a między producentami należy ustanowić prawo pierwszeństwa w celu zachęcenia do przeniesienia kwot między producentami, którzy są członkami tej samej grupy producentów; podczas wyliczania kwot dla każdego producenta nie należy brać pod uwagę ilości dostarczonych jako część rocznego przeniesienia;
należy wziąć pod uwagę fakt, że jednostka produkcyjna może być wspólnie użytkowana przez członków jednej rodziny, w szczególności w odniesieniu do minimalnych ilości w deklaracjach kwot produkcyjnych i zapobiegania nadużyciom finansowym;
dobrowolne wymiany kwot produkcyjnych między producentami mogą ułatwić racjonalność produkcji;
należy ustanowić przypisy dotyczące rozwiązywania wszelkich sporów przez wspólne komitety;
należy ustalić system odkupu kwot wraz z odpowiednim zmniejszeniem progów gwarantowanych w celu ułatwienia dobrowolnego przechodzenia z sektora producentów indywidualnych; powinny zostać ustalone ilości, do wysokości których producenci będą upoważnieni bez uszczerbku dla późniejszych zmian; w celu możliwie długiego utrzymania produkcji w tym samym sektorze produkcji powinno zostać ustalone między producentami prawo pierwszeństwa do zakupu kwot oferowanych w ramach systemu odkupu;
do celów należytego zarządzania, przejrzystości i weryfikacji, producenci, którzy są członkami grup producentów muszą dostarczać cały tytoń z danej grupy odmian z tego samego zbioru do jednego przetwórcy, a wypłaty grupom producentów oraz wypłacenie ceny zakupu producentom przez pierwszych przetwórców muszą być dokonywane wyłącznie przekazem bankowym lub pocztowym na jeden rachunek związany z płatnościami dla indywidualnych producentów, a kwoty produkcyjne przyznane każdemu producentowi muszą być podane do publicznej wiadomości;
artykuł 4a ust. 5 rozporządzenia (EWG) nr 2075/92 przewiduje specjalną pomoc nieprzekraczającą 2 % łącznych premii, które mają być wypłacone grupom producentów oraz przewiduje, że należy utrzymać maksymalną wartość procentową aby mieć pewność, że grupy producentów właściwie wykonują powierzone im zadania, w szczególności stosują środki dla poprawy poszanowania środowiska naturalnego;
zgodnie z art. 17 ust. 1 rozporządzenia (EWG) nr 2075/92, Państwa Członkowskie muszą zdecydować o środkach koniecznych do zapewnienia zgodności z przepisami wspólnotowymi dotyczącymi surowca tytoniowego; jednakże środki kontroli muszą spełniać niektóre wymagania aby zapewnić, że są jednolicie stosowanie na szeroką skalę we wszystkich Państwach Członkowskich, w oparciu o zintegrowany system zarządzania i kontroli przewidziany w rozporządzeniu Rady (EWG) nr 3508/92 z dnia 27 listopada 1992 r. ustanawiającym zintegrowany system zarządzania i kontroli niektórych wspólnotowych systemów pomocy(8), ostatnio zmienionym rozporządzeniem (WE) nr 820/97(9) oraz w rozporządzeniu Komisji (EWG) nr 3887/92 z dnia 23 grudnia 1992 ustanawiającym szczegółowe zasady stosowania zintegrowanego systemu zarządzania i kontroli niektórych wspólnotowych systemów pomocy(10), ostatnio zmienionym rozporządzeniem (WE) nr 1078/98(11);
w kilku Państwach Członkowskich kontrole przeprowadzane są raczej w miejscach do których dostarcza się tytoń, niż w miejscach gdzie jest on przetwarzany; kontrole takie uważane są za niewystarczające; powinny zostać określone miejsca, do których tytoń musi być dostarczany oraz kontrole, które należy przeprowadzić;
należy skutecznie monitorować zgodność z przepisami dotyczącymi pomocy wspólnotowej; w związku z tym powinny zostać ustanowione szczegółowe kryteria i normy techniczne dla przeprowadzania kontroli administracyjnych i kontroli na miejscu; w świetle doświadczeń zdobytych podczas przeprowadzania kontroli na miejscu należy ustanowić minimalne wskaźniki kontroli z zastosowaniem analizy ryzyka, a także wyszczególnić czynniki, jakie mają zostać uwzględnione;
zgodnie z art. 5 lit. a) i c) rozporządzenia (EWG) nr 2075/92, przyznanie premii wiąże się z warunkiem, że tytoń w liściach pochodzi z określonego obszaru produkcyjnego i jest dostarczany na podstawie umowy kontraktacji; w przypadku braku kontroli weryfikujących, czy na obszarze zadeklarowanym w umowie rzeczywiście uprawiano wskazaną odmianę, warunki te można łatwo obejść; należy ustanowić zarówno minimalną liczbę kontroli przeprowadzanych przez Państwa Członkowskie na uprawianych obszarach, jak i konsekwencje w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości; zgodnie z zasadą proporcjonalności, konsekwencje te muszą być dostatecznie odstraszające aby zapobiegać składaniu fałszywych deklaracji;
w celu zapobiegania oszustwom, tytoń w liściach musi znajdować się pod nadzorem w momencie dostarczenia ich przez producenta do pierwszego zakładu przetwórczego; tytoń musi pozostawać pod nadzorem do zakończenia jego przetwarzania i przygotowania do sprzedaży; konieczna jest także kontrola wszelkiego tytoniu w liściach przywożonego z państw trzecich, który przechodzi proces wstępnego przetwarzania i przygotowywania do sprzedaży w zakładzie przetwarzającym również tytoń w liściach pochodzenia wspólnotowego;
wszelkie dane i dokumenty przetwórców i producentów muszą być udostępniane w celu przeprowadzenia kontroli, w formie umożliwiającej ich wykorzystanie;
powinny zostać ustalone konsekwencje wszelkich stwierdzonych nieprawidłowości; konsekwencje takie muszą być odpowiednio odstraszające, aby zapobiegać wszelkim przypadkom nielegalnego wykorzystania pomocy wspólnotowej i muszą być zgodne z zasadą proporcjonalności;
środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. surowca tytoniowego,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.
Sporządzono w Brukseli, dnia 22 grudnia 1998 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Franz FISCHLER |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 215 z 30.7.1992, str. 70.
(2) Dz.U. L 210 z 20.7.1998, str. 23.
(3) Dz.U. L 351 z 2.12.1992, str. 17.
(4) Dz.U. L 206 z 23.7.1998, str. 19.
(5) Dz.U. L 12 z 20.1.1993, str. 5.
(6) Dz.U. L 89 z 10.4.1996, str. 8.
(7) Dz.U. L 108 z 13.5.1995, str. 5.
(8) Dz.U. L 355 z 5.12.1992, str. 1.
(9) Dz.U. L 117 z 7.5.1997, str. 1.
(10) Dz.U. L 391 z 31.12.1992, str. 36.
(11) Dz.U. L 212 z 30.7.1998. str. 23.
ZAŁĄCZNIKI
1 Art. 3 ust. 1 lit. e) zmieniona przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia nr 1005/2002 z dnia 12 czerwca 2002 r. (Dz.U.UE.L.02.153.3) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 16 czerwca 2002 r.
2 Art. 3 ust. 1 lit. g) zmieniona przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia nr 2162/1999 z dnia 12 października 1999 r. (Dz.U.UE.L.99.265.13) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2000 r.
3 Art. 9 ust. 3 lit. l) dodana przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 2162/1999 z dnia 12 października 1999 r. (Dz.U.UE.L.99.265.13) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2000 r.
4 Z dniem 31 maja 2004 r. od stosowania art. 10 ust. 1 wprowadzono odstępstwo zgodnie z art. 1 rozporządzenia nr 1084/2004 z dnia 9 czerwca 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.207.6).
5 Art. 12 ust. 1 zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 1005/2002 z dnia 12 czerwca 2002 r. (Dz.U.UE.L.02.153.3) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 16 czerwca 2002 r.
6 Art. 15 ust. 2 zmieniony przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia nr 385/2001 z dnia 26 lutego 2001 r. (Dz.U.UE.L.01.57.18) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 6 marca 2001 r.
7 Z dniem notyfikacji decyzji nr 2006/331/WE z dnia 5 maja 2006 r. (Dz.U.UE.L.06.121.55) od stosowania art. 16 wprowadzono odstępstwo zgodnie z art. 1 przywołanej decyzji.
8 Art. 18 ust. 4 zmieniony przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia nr 531/2000 z dnia 10 marca 2000 r. (Dz.U.UE.L.00.64.13) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2000 r.
9 Art. 18 ust. 6 dodany przez art. 1 pkt 3 rozporządzenia nr 2162/1999 z dnia 12 października 1999 r. (Dz.U.UE.L.99.265.13) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2000 r.
10 Art. 19 zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 531/2000 z dnia 10 marca 2000 r. (Dz.U.UE.L.00.64.13) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2000 r.
11 Art. 20 ust. 4 zmieniony przez art. 1 pkt 3 rozporządzenia nr 531/2000 z dnia 10 marca 2000 r. (Dz.U.UE.L.00.64.13) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2000 r.
12 Art. 22 ust. 3 zmieniony przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia nr 2637/1999 z dnia 14 grudnia 1999 r. (Dz.U.UE.L.99.323.8) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2000 r.
13 Art. 22 ust. 4 dodany przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia nr 731/1999 z dnia 7 kwietnia 1999 r. (Dz.U.UE.L.99.93.20) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1999 r.
14 Art. 29 ust. 1 zmieniony przez art. 1 pkt 3 rozporządzenia nr 1005/2002 z dnia 12 czerwca 2002 r. (Dz.U.UE.L.02.153.3) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 16 czerwca 2002 r.
15 Art. 29 ust. 3 zmieniony przez art. 1 pkt 4 rozporządzenia nr 531/2000 z dnia 10 marca 2000 r. (Dz.U.UE.L.00.64.13) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2000 r.
16 Art. 29 ust. 4 dodany przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia nr 909/2000 z dnia 2 maja 2000 r. (Dz.U.UE.L.00.105.18) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 6 maja 2000 r.
17 Art. 31 ust. 1 zmieniony przez art. 1 pkt 5 rozporządzenia nr 2162/1999 z dnia 12 października 1999 r. (Dz.U.UE.L.99.265.13) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2000 r.
18 Art. 33 ust. 1 lit. b) zmieniona przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 909/2000 z dnia 2 maja 2000 r. (Dz.U.UE.L.00.105.18) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 6 maja 2000 r.
19 Art. 33 ust. 1 lit. d) zmieniona przez art. 1 pkt 4 rozporządzenia nr 1005/2002 z dnia 12 czerwca 2002 r. (Dz.U.UE.L.02.153.3) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 16 czerwca 2002 r.
20 Art. 33 ust. 2 zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 2637/1999 z dnia 14 grudnia 1999 r. (Dz.U.UE.L.99.323.8) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2000 r.
21 Art. 33 ust. 3 zmieniony przez art. 1 pkt 5 rozporządzenia nr 531/2000 z dnia 10 marca 2000 r. (Dz.U.UE.L.00.64.13) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2000 r.
22 Art. 35 ust. 1 zmieniony przez art. 1 lit. a) rozporządzenia nr 1501/2002 z dnia 22 sierpnia 2002 r. (Dz.U.UE.L.02.227.16) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 23 sierpnia 2002 r.
23 Art. 35 ust. 2 zmieniony przez art. 1 lit. a) rozporządzenia nr 1501/2002 z dnia 22 sierpnia 2002 r. (Dz.U.UE.L.02.227.16) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 23 sierpnia 2002 r.
24 Art. 35 ust. 3 zmieniony przez art. 1 lit. b) rozporządzenia nr 1501/2002 z dnia 22 sierpnia 2002 r. (Dz.U.UE.L.02.227.16) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 23 sierpnia 2002 r.
25 Art. 36:- zmieniony przez art. 1 pkt 3 rozporządzenia nr 2637/1999 z dnia 14 grudnia 1999 r. (Dz.U.UE.L.99.323.8) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2000 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia nr 1983/2002 z dnia 7 listopada 2002 r. (Dz.U.UE.L.02.306.8) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 11 listopada 2002 r.
26 Art. 36 ust. 1 zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 1809/2004 z dnia 18 października 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.318.18) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 26 października 2004 r.
27 Art. 40 ust. 2 zmieniony przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia nr 1249/2000 z dnia 15 czerwca 2000 r. (Dz.U.UE.L.00.142.3) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 19 czerwca 2000 r.
28 Art. 40 ust. 2a dodany przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 1249/2000 z dnia 15 czerwca 2000 r. (Dz.U.UE.L.00.142.3) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 19 czerwca 2000 r.
29 Art. 40 ust. 3 zmieniony przez art. 1 pkt 6 rozporządzenia nr 2162/1999 z dnia 12 października 1999 r. (Dz.U.UE.L.99.265.13) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1999 r.
30 Art. 42 ust. 1 zmieniony przez art. 1 pkt 3 rozporządzenia nr 1249/2000 z dnia 15 czerwca 2000 r. (Dz.U.UE.L.00.142.3) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 19 czerwca 2000 r.
31 Art. 43 zmieniony przez art. 1 pkt 3 rozporządzenia nr 909/2000 z dnia 2 maja 2000 r. (Dz.U.UE.L.00.105.18) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 6 maja 2000 r.
32 Art. 50 ust. 1 zmieniony przez art. 1 pkt 7 rozporządzenia nr 2162/1999 z dnia 12 października 1999 r. (Dz.U.UE.L.99.265.13) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2000 r.
33 Art. 50 ust. 2 zmieniony przez art. 1 pkt 7 rozporządzenia nr 2162/1999 z dnia 12 października 1999 r. (Dz.U.UE.L.99.265.13) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2000 r.
34 Art. 50 ust. 2a dodany przez art. 1 pkt 7 rozporządzenia nr 2162/1999 z dnia 12 października 1999 r. (Dz.U.UE.L.99.265.13) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2000 r.
35 Art. 50 ust. 2b dodany przez art. 1 pkt 7 rozporządzenia nr 2162/1999 z dnia 12 października 1999 r. (Dz.U.UE.L.99.265.13) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2000 r.
36 Art. 54 lit. m) dodana przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 731/1999 z dnia 7 kwietnia 1999 r. (Dz.U.UE.L.99.93.20) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1999 r.
37 Art. 55 zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 486/2002 z dnia 18 marca 2002 r. (Dz.U.UE.L.02.76.9) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 22 marca 2002 r.
38 Art. 55 ust. 3 dodany przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 1983/2002 z dnia 7 listopada 2002 r. (Dz.U.UE.L.02.306.8) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 11 listopada 2002 r.
39 Załącznik I zmieniony przez art. 1 pkt 5 rozporządzenia nr 1005/2002 z dnia 12 czerwca 2002 r. (Dz.U.UE.L.02.153.3) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 16 czerwca 2002 r.
40 Załącznik II:-zmieniony przez art. 1 pkt 3 rozporządzenia nr 731/1999 z dnia 7 kwietnia 1999 r. (Dz.U.UE.L.99.93.20) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1999 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 510/1999 z dnia 8 marca 1999 r. (Dz.U.UE.L.99.60.54) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 9 marca 1999 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 385/2001 z dnia 26 lutego 2001 r. (Dz.U.UE.L.01.57.18) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 6 marca 2001 r.
41 Załącznik III zmieniony przez art. 1 pkt 3 rozporządzenia nr 385/2001 z dnia 26 lutego 2001 r. (Dz.U.UE.L.01.57.18) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 6 marca 2001 r.
42 Załącznik IV zmieniony przez art. 1 pkt 4 rozporządzenia nr 385/2001 z dnia 26 lutego 2001 r. (Dz.U.UE.L.01.57.18) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 6 marca 2001 r.
43 Załącznik V:-zmieniony przez art. 1 pkt 8 rozporządzenia nr 2162/1999 z dnia 12 października 1999 r. (Dz.U.UE.L.99.265.13) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1999 r.
- zmieniony przez art. 2 rozporządzenia nr 1373/1999 z dnia 25 czerwca 1999 r. zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 2848/98 w sektorze surowca tytoniowego i ustalającego progi gwarantowane ilości, które mogą być przenoszone do innej grupy odmian ze zbioru z 1999 r. (Dz.U.UE.L.99.162.47) z dniem 26 czerwca 1999 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 4 rozporządzenia nr 909/2000 z dnia 2 maja 2000 r. (Dz.U.UE.L.00.105.18) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 6 maja 2000 r.
44 Załącznik VII dodany przez art. 1 pkt 3 rozporządzenia nr 1983/2002 z dnia 7 listopada 2002 r. (Dz.U.UE.L.02.306.8) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 11 listopada 2002 r.