(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(98/676/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 26 listopada 1998 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 91/414/EWG z dnia 15 lipca 1991 r. dotyczącą wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin(1), ostatnio zmienioną dyrektywą Komisji 98/47/WE(2), w szczególności jej art. 6 ust. 3,
a także mając na uwadze, co następuje:
dyrektywa 91/414/EWG (zwana dalej "dyrektywą") przewiduje sporządzenie wspólnotowego wykazu substancji czynnych dopuszczonych do stosowania w środkach ochrony roślin;
wnioskodawcy przedłożyli dokumentacje dla sześciu substancji czynnych władzom Państw Członkowskich w celu uzyskania włączenia substancji czynnych do załącznika I do dyrektywy;
dokumentacja dotycząca substancji czynnej KIF 3535 (mepanipirym) została przedłożona przez Kumiai Chemical Industry Co. Ltd władzom włoskim w dniu 24 października 1997 r.;
dokumentacja dotycząca substancji czynnej imazamoksu (AC 299263) została przedłożona przez Cyanamid Argo SA/NV władzom francuskim w dniu 2 grudnia 1997 r.;
dokumentacja dotycząca substancji czynnej DE 570 (florazulam) została przedłożona przez Dow Agro Sciences władzom belgijskim w dniu 2 lutego 1998 r.;
dokumentacja dotycząca substancji czynnej fluazolatu (JV 485) została przedłożona przez Twinagro Ltd władzom Zjednoczonego Królestwa w dniu 29 września 1997 r.;
dokumentacja dotycząca substancji czynnej Coniothyrium minitans została przedłożona przez Prophyta GmbH władzom niemieckim w dniu 10 września 1997 r.;
dokumentacja dotycząca substancji czynnej kwasu benzoesowego została przedłożona przez Menno Chemie Vetriebsgesellschaft mbH władzom niemieckim w dniu 25 maja 1998 r.;
wspomniane władze przekazały Komisji wyniki pierwszego badania kompletności dokumentacji pod względem wymogów dotyczących danych i informacji przewidzianych w załączniku II oraz w odniesieniu do co najmniej jednego środka ochrony roślin zawierającego daną substancję czynną w załączniku III do dyrektywy; następnie zgodnie z przepisami art. 6 ust. 2 wnioskodawca przedłożył dokumentacje Komisji oraz pozostałym Państwom Członkowskim;
dokumentacje dotyczące KIF 3535 (mepanipirym), imazamoksu (AC 299263), DE 570 (florazulam), fluazolatu (JV 485), Coniothyrium minitans i kwasu benzoesowego zostały przekazane Stałemu Komitetowi ds. Zdrowia Roślin w dniu 7 lipca 1998 r.;
artykuł 6 ust. 3 dyrektywy ustanawia wymóg potwierdzenia na poziomie wspólnotowym uznania każdej dokumentacji za spełniającą zasadniczo wymogi dotyczące danych oraz informacji przewidziane w załączniku II oraz w odniesieniu do co najmniej jednego środka ochrony roślin zawierającego daną substancję czynną w załączniku III do dyrektywy;
takie potwierdzenie jest konieczne w celu przeprowadzenia szczegółowego badania dokumentacji, jak również w celu otwarcia Państwom Członkowskim możliwości udzielenia tymczasowego zezwolenia dla środków ochrony roślin zawierających daną substancję czynną, z należytym przestrzeganiem warunków ustanowionych w art. 8 ust. 1 dyrektywy, w szczególności warunku dokonania szczegółowej oceny substancji czynnych oraz środków ochrony roślin pod względem wymogów dyrektywy;
decyzja ta nie narusza możliwości zażądania od wnioskodawcy dalszych danych oraz informacji, jeśli okaże się podczas szczegółowego badania, że takie informacje lub dane są wymagane do podjęcia decyzji;
Państwa Członkowskie oraz Komisja uzgodniły, że Włochy przeprowadzą szczegółowe badanie dokumentacji dotyczącej KIF 3535 (mepanipirym), że Francja przeprowadzi szczegółowe badanie dokumentacji dotyczącej imazamoksu (AC 299263), że Belgia przeprowadzi szczegółowe badanie dokumentacji dotyczącej DE 570 (florazulam), że Zjednoczone Królestwo przeprowadzi szczegółowe badanie dokumentacji dotyczącej fluazolatu (JV 485), że Niemcy przeprowadzą szczegółowe badanie dokumentacji dotyczącej Coniothyrium minitans i kwasu benzoesowego;
Włochy, Francja, Belgia, Zjednoczone Królestwo i Niemcy przekażą wnioski z ich badań wraz z wszelkimi zaleceniami włączenia bądź niewłączenia oraz wszelkimi warunkami tego dotyczącymi Komisji w możliwie najkrótszym terminie, a najpóźniej w terminie jednego roku; z chwilą otrzymania tego sprawozdania prowadzone będzie dalej szczegółowe badanie przy wykorzystaniu wiedzy fachowej ze wszystkich Państw Członkowskich w ramach Stałego Komitetu ds. Zdrowia Roślin;
środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Zdrowia Roślin,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 17 listopada 1998 r.
W imieniu Komisji | |
Franz FISCHLER | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 230 z 19.8.1991, str. 1.
(2) Dz.U. L 191 z 7.7.1998, str. 50.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1998.317.47 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja 98/676/WE uznająca zasadniczo kompletność dokumentacji przedłożonych do szczegółowego badania w celu możliwego włączenia KIF 3535 (mepanipirym), imazamoksu (AC 299263), DE 570 (florazulam), fluazolatu (JV 485), Coniothyrium minitans i kwasu benzoesowego do załącznika I do dyrektywy Rady 91/414/EWG dotyczącej wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin |
Data aktu: | 17/11/1998 |
Data ogłoszenia: | 26/11/1998 |