uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 805/68 z dnia 27 czerwca 1968 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku wołowiny i cielęciny(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2634/97(2), w szczególności jego art. 9 i 25,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 715/90 z dnia 5 marca 1990 r. w sprawie ustaleń mających zastosowanie do produktów rolnych i niektórych towarów pochodzących z przetworzenia produktów rolnych pochodzących z krajów AKP lub krajów i terytoriów zamorskich (KTZ))(3), ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 619/96(4), w szczególności jego art. 27,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1095/96 z dnia 18 czerwca 1996 r. w sprawie wprowadzania koncesji określonych w Harmonogramie CXL sporządzonym w wyniku zakończenia negocjacji GATT (art. XXIV ust. 6(5), w szczególności jego art. 1 ust. 1,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 3066/95 z dnia 22 grudnia 1995 r. ustanawiające niektóre koncesje w formie wspólnotowych kontyngentów taryfowych na niektóre produkty rolne i przewidujące dostosowanie, jako środka autonomicznego i przejściowego, niektórych koncesji rolnych przewidzianych w Układach Europejskich w celu uwzględnienia Porozumienia w sprawie Rolnictwa zawartego w trakcie wielostronnych negocjacji handlowych Rundy Urugwajskiej(6), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1595/97(7), w szczególności jego art. 8,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1926/96 z dnia 7 października 1996 r. ustanawiające niektóre koncesje w formie wspólnotowych kontyngentów taryfowych na niektóre produkty rolne i przewidujące dostosowanie, jako środka autonomicznego i przejściowego, niektórych koncesji rolnych przewidzianych w układach o wolnym handlu i kwestiach związanych z handlem z Estonią, Łotwą i Litwą w celu uwzględnienia Porozumienia w sprawie Rolnictwa zawartego w trakcie wielostronnych negocjacji handlowych Rundy Urugwajskiej(8), w szczególności jego art. 5,
a także mając na uwadze, co następuje:
zabezpieczenia w odniesieniu do pozwoleń na przywóz żywych zwierząt i mięsa są różne w różnych rozporządzeniach; powinny zostać uaktualnione i ujednolicone;
artykuł 6 rozporządzenia Komisji (WE) 1445/95 z dnia 26 czerwca 1995 r. w sprawie zasad stosowania pozwoleń na przywóz i na wywóz w sektorze wołowiny i cielęciny oraz uchylające rozporządzenie (EWG) nr 2377/80(9), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 2616/97(10), ustanawia ograniczenia czasowe i sposoby, w jakie Państwa Członkowskie muszą zawiadamiać Komisję o ilościach produktów, na przywóz których wydano pozwolenia;
w Zintegrowanej Taryfie Wspólnot Europejskich (TARIC) znajdują się numery seryjne, które umożliwiają identyfikację preferencyjnych warunków, produktów oraz, w niektórych przypadkach, ich pochodzenie; od Państw Członkowskich powinno się wymagać zamieszczania tych numerów na pozwoleniach na przywóz lub na wypisie(-ach) z nich oraz używania ich w zawiadomieniach dla Komisji;
nie wszystkie rozporządzenia ustanawiające szczegółowe przepisy wykonawcze dla kontyngentów przywozowych zawierają numery seryjne TARIC dla kontyngentów; numery te powinny zostać umieszczone w przedmiotowych rozporządzeniach;
niektóre rozporządzenia ustanawiające reguły składania wniosków o przywóz produktów wołowych wymagają od Państw Członkowskich zawiadamiania Komisji o ilościach rzeczywiście przywiezionych; dla jasności i w celu zmniejszenia dodatkowego obciążenia administracyjnego należy uprościć te przepisy i wprowadzić je do rozporządzenia (WE) nr 1445/95;
właściwe organy krajowe wydające pozwolenia na przywóz nie zawsze znają kraj pochodzenia towarów sprowadzonych w ramach kontyngentów otwartych dla kilku krajów lub towarów sprowadzonych według stawek WTC; identyfikacja kraju pochodzenia w przypadku kontyngentu taryfowego lub przywozu niepreferencyjnego powinna być podstawowym wymaganiem w rozumieniu rozporządzenia Komisji (EWG) nr 2220/85 z dnia 22 lipca 1985 r. ustanawiającego wspólne szczegółowe zasady stosowania systemu zabezpieczeń w odniesieniu do produktów rolnych(11), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 3403/93(12), i dlatego powinien zostać wprowadzony wymóg wpisania kraju pochodzenia dla danych kontyngentów lub przywozu niepreferencyjnego w kolumnie 31 pozwolenia na przywóz lub wypisu z niego;
każdemu pozwoleniu na przywóz musi we wszystkich przypadkach towarzyszyć wpłata zabezpieczenia, jeżeli jego wartość przekracza 5 ECU; powinno się dokonać odstępstwa od art. 14 ust. 3 akapit drugi rozporządzenia Komisji (EWG) nr 3719/88 z dnia 16 listopada 1988 r. ustanawiającego wspólne szczegółowe zasady stosowania systemu pozwoleń na przywóz i na wywóz oraz świadectw o wcześniejszym ustaleniu refundacji dla produktów rolnych(13), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 1404/97(14);
aby przyspieszyć zwrot pozwolenia na przywóz lub wypisu z niego powinno się dokonać odstępstwa przepisów rozporządzenia (EWG) nr 3719/88 w odniesieniu do częściowej procentowej konfiskaty zabezpieczenia i ostatecznego terminu przedstawienia dowodu przywozu;
włączenie powyższych przepisów do jednego rozporządzenia oznacza, że odpowiadające im przepisy w innych rozporządzeniach, które już weszły w życie, muszą zostać skreślone; należy odpowiednio zmienić następujące rozporządzenia Komisji:
- rozporządzenie Komisji (WE) nr 589/96 z dnia 2 kwietnia 1996 r. ustanawiające szczegółowe zasady stosowania w sektorze wołowiny i cielęciny rozporządzenia Rady (EWG) nr 715/90 w sprawie ustaleń mających zastosowanie do produktów rolnych i niektórych towarów pochodzących z przetworzenia produktów rolnych pochodzących z krajów Afryki, Karaibów i Pacyfiku lub krajów i terytoriów zamorskich(15);
- rozporządzenie Komisji (WE) nr 935/97 z dnia 27 maja 1997 r. otwierające i ustalające zarządzanie kontyngentami taryfowymi na przywóz byków, krów i jałówek niektórych ras alpejskich i górskich, przeznaczonych do innych celów niż ubój, w okresie od dnia 1 lipca 1997 r. do dnia 30 czerwca 1998 r.(16),
- rozporządzenie Komisji (WE) nr 936/97 z 27 maja 1997 r. otwierające i ustalające zarządzanie kontyngentami taryfowymi na wysokiej jakości świeżą, chłodzoną i mrożoną wołowinę i mrożone mięso bawole(17), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 31/98(18),
- rozporządzenie Komisji (WE) nr 995/97 z dnia 3 czerwca 1997 r. ustanawiające, na okres od dnia 1 lipca 1997 r. do dnia 30 czerwca 1998 r., szczegółowe zasady stosowania kontyngentów taryfowych na wołowinę, przewidzianych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1926/96 dla Estonii, Łotwy i Litwy(19),
- rozporządzenie Komisji (WE) nr 996/97 z dnia 3 czerwca 1997 r. w sprawie otwarcia i zarządzania kontyngentem taryfowym na przywóz mrożonych cienkich przepon wołowych objętych kodem CN 0206 29 91(20), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2048/97(21),
- rozporządzenie Komisji (WE) nr 1006/97 z dnia 4 czerwca 1997 r. otwierające i ustalające zarządzanie kontyngentami taryfowymi na przywóz mrożonej wołowiny do celów przetwórczych (od dnia 1 lipca 1997 r. do dnia 30 czerwca 1998 r.)(22),
- rozporządzenie Komisji (WE) nr 1042/97 z dnia 10 czerwca 1997 r. otwierające i ustalające zarządzanie kontyngentami taryfowymi na mrożoną wołowinę objętą kodem CN 0202 oraz na produkty objęte kodem CN 0206 29 91 (od dnia 1 lipca 1997 r. do dnia 30 czerwca 1998 r.)(23),
- rozporządzenie Komisji (WE) nr 1376/97 z dnia 17 lipca 1997 r. otwierające i ustalające zarządzanie kontyngentami taryfowymi na przywóz młodych byków przeznaczonych do tuczenia (od dnia 1 lipca 1997 r. do dnia 30 czerwca 1998 r.)(24),
- rozporządzenie Komisji (WE) nr 1939/97 z dnia 3 października 1997 r. ustanawiające, na okres od dnia 1 lipca 1997 r. do dnia 30 czerwca 1998 r., zasady stosowania kontyngentów taryfowych na wołowinę i cielęcinę, przewidzianych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 3066/95 dla Rzeczypospolitej Polskiej, Republiki Węgierskiej, Republiki Czeskiej, Słowacji, Republiki Bułgarii i Rumunii, oraz zmieniające rozporządzenia (WE) nr 2512/96 i 1441/97(25),
- rozporządzenie Komisji (WE) nr 1940/97 z dnia 3 października 1997 r. ustanawiające szczegółowe zasady dotyczące kontyngentu taryfowego na krowy i jałówki określonych ras górskich, pochodzące z różnych państw trzecich, przeznaczone do innych celów niż ubój w okresie od dnia 1 lipca 1997 r. do dnia 30 czerwca 1998 r. oraz zmieniające rozporządzenie (WE) nr 2514/96(26);
środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Wołowiny i Cielęciny,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 30 stycznia 1998 r.
W imieniu Komisji | |
Franz FISCHLER | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 148 z 28.6.1968, str. 24.
(2) Dz.U. L 356 z 31.12.1997, str. 13.
(3) Dz.U. L 84 z 30.3.1990, str. 85.
(4) Dz.U. L 89 z 10.4.1996, str. 1.
(5) Dz.U. L 146 z 20.6.1996, str. 1.
(6) Dz.U. L 328 z 30.12.1995, str. 31.
(7) Dz.U. L 216 z 8.8.1997, str. 1.
(8) Dz.U. L 254 z 8.10.1996, str. 1.
(9) Dz.U. L 143 z 27.6.1995, str. 35.
(10) Dz.U. L 353 z 24.12.1997, str. 8.
(11) Dz.U. L 205 z 3.8.1985, str. 5.
(12) Dz.U. L 310 z 14.12.1993, str. 4.
(13) Dz.U. L 331 z 2.12.1988, str. 1.
(14) Dz.U. L 194 z 23.7.1997, str. 5.
(15) Dz.U. L 84 z 3.4.1996, str. 22.
(16) Dz.U. L 137 z 28.5.1997, str. 3.
(17) Dz.U. L 137 z 28.5.1997, str. 10.
(18) Dz.U. L 5 z 9.1.1998, str. 3.
(19) Dz.U. L 144 z 4.6.1997, str. 2.
(20) Dz.U. L 144 z 4.6.1997, str. 6.
(21) Dz.U. L 287 z 21.10.1997, str. 10.
(22) Dz.U. L 145 z 5.6.1997, str. 10.
(23) Dz.U. L 152 z 11.6.1997, str. 2.
(24) Dz.U. L 189 z 18.7.1997, str. 3.
(25) Dz.U. L 272 z 4.10.1997, str. 23.
(26) Dz.U. L 272 z 4.10.1997, str. 28.
ZAŁĄCZNIKI
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1998.25.42 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 260/98 zmieniające zarówno rozporządzenie (WE) nr 1445/95 w sprawie zasad stosowania pozwoleń na przywóz i na wywóz w sektorze wołowiny i cielęciny oraz rozporządzenia (WE) nr 589/96, (WE) nr 935/97, (WE) nr 936/97, (WE) nr 995/97, (WE) nr 996/97, (WE) nr 1006/97, (WE) nr 1042/97, (WE) 1376/97, (WE) nr 1939/97 i (WE) nr 1940/97 |
Data aktu: | 30/01/1998 |
Data ogłoszenia: | 31/01/1998 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 01/02/1998 |