uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 70/373/EWG z dnia 20 lipca 1970 r. w sprawie wprowadzenia wspólnotowych metod pobierania próbek i analizy do celów urzędowej kontroli pasz(1), ostatnio zmienioną Aktem Przystąpienia Austrii, Finlandii i Szwecji, w szczególności jej art. 2,
a także mając na uwadze, co następuje:
dyrektywa Rady 70/373/EWG przewiduje, że urzędowe kontrole pasz, do celów sprawdzenia zgodności z wymogami wynikającymi z przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych regulujących ich jakość oraz skład, muszą być przeprowadzane przy użyciu wspólnotowych metod pobierania próbek i analizy;
pierwsza dyrektywa Komisji 71/250/EWG z dnia 15 czerwca 1971 r. ustanawiająca wspólnotowe metody analizy do celów urzędowej kontroli pasz(2), ostatnio zmieniona dyrektywą 81/680/EWG(3) ustanawia metody analizy między innymi w celu oznaczania alkaloidów w łubinie; dyrektywa Rady 74/63/EWG z dnia 17 grudnia 1973 r. w sprawie ustalenia najwyższych dopuszczalnych poziomów substancji i produktów niepożądanych w paszach(4), ostatnio zmieniona dyrektywą Komisji 97/8/WE(5), nie wymaga aby pasze były urzędowo kontrolowane w odniesieniu do obecność alkaloidów w łubinie; z tego względu wspólnotowa metoda analizy do celów urzędowej kontroli alkaloidów w łubinie nie jest konieczna oraz właściwe jest skreślenie tej metody;
trzecia dyrektywa Komisji 72/199/EWG z dnia 27 kwietnia 1972 r. ustalająca wspólnotowe metody analiz do celów urzędowej kontroli pasz(6), ostatnio zmieniona dyrektywą 93/28/WE(7) ustanawia metody analizy między innymi w celu wykrywania i identyfikacji antybiotyków z grupy tetracyklin, oznaczania chlorotetracykliny, oksytetracykliny i tetracykliny oraz oznaczania oleandomycyny; metody te nie są już wymagane do celów dyrektywy Rady 70/524/EWG z dnia 23 listopada 1970 r. dotyczącej dodatków paszowych(8), ostatnio zmienionej dyrektywą Komisji 98/19/WE(9); opisane metody nie są już obowiązujące w świetle postępów w dziedzinie wiedzy naukowej i technicznej, z tego względu właściwe jest skreślenie tych metod;
czwarta dyrektywa Komisji 73/46/EWG z dnia 5 grudnia 1972 r. ustanawiająca wspólnotowe metody analizy do celów urzędowej kontroli pasz(10), ostatnio zmieniona dyrektywą 92/89/WE(11) ustala metody analizy między innymi do celów oznaczania tiaminy (witaminy B1, aneuryny) oraz oznaczania kwasu askorbinowego i dehydroaskorbinowego (witamina C); metody te nie są już obowiązujące w odniesieniu do ich zamierzonego celu i zostały zastąpione przez rozwój w dziedzinie wiedzy naukowej i technicznej; z tego względu właściwe jest skreślenie tych metod;
szósta dyrektywa Komisji 75/84/EWG z dnia 20 grudnia 1974 r. ustanawiająca wspólnotowe metody analizy do celów urzędowej kontroli pasz(12), ostatnio zmieniona dyrektywą 81/680/WE, ustala metody analizy między innymi w odniesieniu do oznaczania bukinoliny, sulfakinoksaliny, furazolidonu; metody te nie są już obowiązujące w odniesieniu do celu dyrektywy 70/524/EWG; istnieją podstawy do twierdzenia iż metody te dają niewłaściwe wyniki; lepiej nie posiadać żadnych metod, niż metody, które dają niewłaściwe wyniki; z tego względu właściwe jest skreślenie tych metod;
zgodnie z dyrektywą Rady 95/53/WE z dnia 25 października 1995 r. ustalającą zasady dotyczące organizacji urzędowych inspekcji w zakresie żywienia zwierząt(13), w szczególności jej art. 18, Państwa Członkowskie w przypadku braku wspólnotowych metod pobierania próbek i analiz, zapewniają że wykorzystywane są metody analizy zgodne z normami uznanymi prze organy międzynarodowe lub, w przypadku braku takich norm, metody zgodne z naukowo uznanymi zasadami;
środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Pasz,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
W imieniu Komisji | |
Franz FISCHLER | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 170 z 3.8.1970, str. 2.
(2) Dz.U. L 155 z 12.7.1971, str. 13.
(3) Dz.U. L 246 z 29.8.1981, str. 32.
(4) Dz.U. L 38 z 11.2.1974, str. 31.
(5) Dz.U. L 48 z 19.2.1997, str. 22.
(6) Dz.U. L 123 z 29.5.1972, str. 6.
(7) Dz.U. L 179 z 22.7.1993, str. 8.
(8) Dz.U. L 270 z 14.12.1970, str. 1.
(9) Dz.U. L 96 z 28.3.1998, str. 39.
(10) Dz.U. L 83 z 30.3.1973, str. 21.
(11) Dz.U. L 344 z 26.11.1992, str. 35.
(12) Dz.U. L 32 z 5.2.1975, str. 27.
(13) Dz.U. L 265 z 8.11.1995, str. 17.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1998.208.49 |
Rodzaj: | Dyrektywa |
Tytuł: | Dyrektywa 98/54/WE |
Data aktu: | 16/07/1998 |
Data ogłoszenia: | 24/07/1998 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 13/08/1998 |