uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady nr 136/66/EWG z dnia 22 września 1966 r. w sprawie ustanowienia wspólnej organizacji rynku olejów i tłuszczów(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1581/96(2), w szczególności jego art. 2 i 3,
a także mając na uwadze, co następuje:
rozporządzenie Komisji (WE) nr 2543/95(3), zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2126/96(4), ustanawia specjalne szczegółowe zasady stosowania systemu pozwoleń na wywóz oliwy z oliwek; w celu usprawnienia działania systemu należy ustalić określone szczegółowe zasady jego stosowania w przypadku zezwoleń bez wcześniejszego ustalenia refundacji, w szczególności w odniesieniu do stawki zabezpieczenia, oraz harmonogramu składania wniosków i wydawania pozwoleń; jak pokazuje doświadczenie, należy uregulować wielkość zabezpieczenia oraz terminy składania wniosków i wydawania pozwoleń; w celu uniknięcia zakłóceń w zwykłym trybie wywozu bez refundacji kroki podejmowane w przypadkach, w których istnieje ryzyko przekroczenia ilości towaru do normalnego zbytu, powinny ograniczać się do pozwoleń na wywóz uprawniających do wypłaty refundacji; w celu lepszego monitorowania struktury wywozu należy sprecyzować treść informacji dostarczanej przez Państwa Członkowskie;
artykuł 5 ust. 1 tiret czwarte rozporządzenia Komisji (EWG) nr 3719/88 z dnia 16 listopada 1988 r. ustanawiające wspólne szczegółowe zasady stosowania systemu pozwoleń na przywóz i na wywóz oraz świadectw o wcześniejszym ustaleniu refundacji dla produktów rolnych(5), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1404/97(6), stwierdza, że nie wymaga się pozwolenia na wywóz w przypadku ilości towarów przywożonych, dla których zabezpieczenie wynosi 5 ECU lub mniej; tak niskie zabezpieczenie w przypadku wywozu bez refundacji oznacza, że duża ilość towarów mogłaby zostać wywieziona bez pozwolenia, co osłabiłoby kontrolę tych ilości; aby uniknąć tego ryzyka, należy zastosować specjalne warunki w odniesieniu do takich przypadków;
środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Olejów i Tłuszczów,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 31 marca 1998 r.
W imieniu Komisji | |
Franz FISCHLER | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. 172 z 30.9.1966, str. 3025/66.
(2) Dz.U. L 206 z 16.8.1996, str. 11.
(3) Dz.U. L 260 z 31.10.1995, str. 33.
(4) Dz.U. L 284 z 6.11.1996, str. 15.
(5) Dz.U. L 331 z 2.12.1988, str. 1.
(6) Dz.U. L 194 z 23.7.1997, str. 5.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1998.100.46 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 726/98 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 2543/95 ustanawiające specjalne szczegółowe zasady stosowania systemu pozwoleń na wywóz oliwy z oliwek |
Data aktu: | 31/03/1998 |
Data ogłoszenia: | 01/04/1998 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 18/04/1998, 08/04/1998 |