(Polskie wydanie specjalne, rozdział 2, tom 8, s. 3)
(Dz.U.UE L z dnia 13 stycznia 1997 r.)
1. W całym tekście, z dostosowaniem form gramatycznych:
zamiast: "zezwolenie",
powinno być: "pozwolenie".
2. Strona 30, art. 1 pkt 11 lit. c) - art. 876a ust. 1 lit. a):
zamiast: "(...) prawdopodobnie zostanie rozpatrzony;",
powinno być: "(...) prawdopodobnie zostanie uwzględniony;".
3. Strona 30, art. 1 pkt 11 lit. c) - art. 876a ust. 2:
zamiast: "(...) warunki konfiskaty (...)",
powinno być: "(...) warunki orzeczenia przepadku (...)".
4. Strony 31-33, załącznik I, załącznik IA, wzór wiążącej informacji o pochodzeniu towaru, nagłówek (zamieszczony w trzech miejscach):
zamiast: "(...) WIĄŻĄCA INFORMACJA O POCHODZENIU TOWARU",
powinno być: "(...) WIĄŻĄCA INFORMACJA O POCHODZENIU".
5. Strona 31, załącznik I - załącznik IA, wzór wiążącej informacji o pochodzeniu towaru, tytuł pola:
zamiast: "Ważna uwaga",
powinno być: "Pouczenie".
6. Strona 31, załącznik I - załącznik IA, wzór wiążącej informacji o pochodzeniu towaru, pole 6:
zamiast: "(...) z wyłączeniem WIP (...)",
powinno być: "(...) z wyłączeniem WIT (...)".
7. Strona 31, załącznik I - załącznik IA, wzór wiążącej informacji o pochodzeniu towaru, Ważna uwaga akapit pierwszy:
zamiast: "(...) jest ważna 3 miesiące od daty (...)",
powinno być: "(...) jest ważna 3 lata od daty (...)".
8. Strona 31, załącznik I - załącznik IA, wzór wiążącej informacji o pochodzeniu towaru, Ważna uwaga akapit drugi:
zamiast: "Posiadacz WIP musi mieć możliwość udowodnienia (...)",
powinno być: "Posiadacz WIP musi być w stanie udowodnić (...)".
9. Strona 31, załącznik I - załącznik IA, wzór wiążącej informacji o pochodzeniu towaru, pole 8:
zamiast: "ramy prawne",
powinno być: "podstawa prawna".
10. Strona 31, załącznik I - załącznik IA, wzór wiążącej informacji o pochodzeniu towaru, pole 9;
zamiast: "(...) przez organy celne (...)",
powinno być: "(...) przez organ celny (...)".
11. Strona 33, załącznik I - załącznik IA, wzór wiążącej informacji o pochodzeniu towaru, pole 16:
zamiast: "Numer istniejącej WIP (...)",
powinno być: "Odniesienie do istniejącej WIP (...)".
12. Strona 33, załącznik I - załącznik IA, wzór wiążącej informacji o pochodzeniu towaru, pole 17:
zamiast: "Numer istniejącej WIP (...)",
powinno być: "Odniesienie do istniejącej WIT (...)".
13. Strony 31-33, załącznik I - załącznik 1A, wzór wiążącej informacji o pochodzeniu towaru, pola 7, 10, 12, 14:
zamiast: "wymagana(-e, -y)",
powinno być: "potrzebna(-e, -y)",
14. Strona 33, załącznik I - załącznik 1A, wzór wiążącej informacji o pochodzeniu towaru, pole 19:
zamiast: "(...) wydana jest na podstawie następujących dostarczonych przez wnioskodawcę elementów",
powinno być: "(...) została wydana na podstawie następujących dowodów".
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1997.9.1/1 |
Rodzaj: | Sprostowanie |
Tytuł: | Sprostowanie do rozporządzenia Komisji (WE) nr 12/97 z dnia 18 grudnia 1996 r. zmieniającego rozporządzenie (EWG) nr 2454/93 ustanawiające przepisy w celu wykonania rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny |
Data aktu: | 16/04/2009 |
Data ogłoszenia: | 13/01/1997 |
Data wejścia w życie: | 20/01/1997 |