(Dz.U.UE L z dnia 17 czerwca 1997 r.)
RADA UNII EUROPEJSKIEJ,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. K.3 ust. 2 lit. b),
uwzględniając znaczenie dalszej poprawy skuteczności działania mającego na celu walkę z handlem narkotykami,
uwzględniając sprawozdanie grupy ekspertów ds. narkotyków, zatwierdzone na posiedzeniu Rady Europejskiej w Madrycie w 1995 r., zawierające propozycję poprawy kryteriów ustalania celów, metod selekcji itp., oraz zbierania informacji celnych i policyjnych,
uwzględniając Konwencję z dnia 26 lipca 1995 r. w sprawie wykorzystania technologii informatycznych do celów celnych (Konwencja CIS)(1),
uwzględniając wspólne działanie Rady z dnia 29 listopada 1996 r. w sprawie współpracy między administracją celną oraz organizacjami przedsiębiorców w walce z handlem narkotykami(2),
uwzględniając mandat Rady z dnia 29 listopada 1996 r. w sprawie zatwierdzonych zmienionych ustaleń dotyczących wspólnych operacji kontroli celnej,
uwzględniając rezolucję Rady z dnia 29 listopada 1996 r. w sprawie zawierania przez policję/organy celne porozumień w zakresie walki z narkotykami(3),
a także mając na uwadze, co następuje:
kryteria ustalania celów poddawanych kontroli, strukturalne metody selekcji itd. oraz bardziej zintegrowane wykorzystanie informacji celnych i policyjnych są istotnymi instrumentami dla efektywnego planowania prawnych środków walki z handlem narkotykami;
podczas wdrażania ustawodawstwa celnego, wykorzystanie kryteriów ustalania celów i strukturalnych metod selekcji zmierza do koncentrowania kontroli celnych na sytuacjach, gdzie istnieje wysokie ryzyko przemytu narkotyków, jednocześnie zezwalając na szybką odprawę celną w ruchu pasażerskim i towarowym odbywającym się zgodnie z prawem;
wykorzystanie kryteriów ustalania celów, strukturalnych metod selekcji itd. umożliwiają organom celnym trafniejsze ustanawianie priorytetów w taki sposób, aby ich środki mogły być wykorzystane do osiągnięcia jak najlepszego skutku;
Unia Europejska oraz instytucje wewnętrzne, jak EDU/Europol, Światowa Organizacja Celna i Interpol, odgrywają istotną rolę w wymianie informacji;
organy celne muszą nieprzerwanie dostosowywać i poddawać ocenie priorytety w odpowiedzi na zmianę warunków i pojawianie się nowych informacji, uwzględniając fakt, że przemytnicy narkotyków zazwyczaj w ostatniej chwili zmieniają trasy przemytu, udając się do punktów granicznych, w których na podstawie uprzednio otrzymanych informacji lub innych źródeł, kontrola celna uważana jest za mniej intensywną,
PRZYJMUJE NINIEJSZE WSPÓLNE DZIAŁANIE:
Sporządzono w Luksemburgu, dnia 9 czerwca 1997 r.
W imieniu Rady | |
G. ZALM | |
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. C 316 z 27.11.1995, str. 33.
(2) Dz.U. L 322 z 12.12.1996, str. 3.
(3) Dz.U. C 375 z 12.12.1996, str. 1.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1997.159.1 |
Rodzaj: | Wspólne działanie |
Tytuł: | Wspólne działanie 97/372/WSiSW przyjęte przez Radę na podstawie art. K.3 Traktatu o Unii Europejskiej, dotyczące poprawy kryteriów ustalania celów, metod selekcji itp. oraz zbierania informacji celnych i policyjnych |
Data aktu: | 09/06/1997 |
Data ogłoszenia: | 17/06/1997 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 09/06/1997 |