(Dz.U.UE L z dnia 6 czerwca 1997 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając decyzję Rady 90/424/EWG z dnia 26 czerwca 1990 r. w sprawie wydatków w dziedzinie weterynarii(1), ostatnio zmienioną decyzją 94/370/WE(2), w szczególności jej art. 14,
uwzględniając decyzję Rady 91/666/EWG z dnia 11 grudnia 1991 r. ustanawiającą wspólnotowe rezerwy szczepionek przeciwko pryszczycy(3), w szczególności jej art. 5 i 7,
a także mając na uwadze, co następuje:
zgodnie z decyzją Komisji 91/666/EWG zakup antygenów jest częścią wspólnotowego działania w celu ustanowienia wspólnotowych rezerw szczepionki przeciwko pryszczycy;
decyzją Komisji 93/590/WE z dnia 5 listopada 1993 r. w sprawie zakupu przez Wspólnotę antygenów pryszczycy w ramach działania wspólnotowego dotyczącego rezerw szczepionek przeciwko pryszczycy(4), ostatnio zmieniona decyzją 95/471/WE(5), poczyniono ustalenia dotyczące zakupu antygenu pryszczycy;
ustalenia z 1993 r. obejmowały antygen szczepu wirusa A5, A22 i O1;
w związku z sytuacją dotyczącą tej choroby wymagane są dodatkowe antygeny;
dnia 16 listopada 1996 r. Komisja ogłosiła zaproszenie do składania ofert na inaktywowane, skoncentrowane antygeny wirusa pryszczycy oraz opracowanie, produkcję, butelkowanie i dystrybucję szczepionek wykorzystywanych do zwalczania pryszczycy(6);
przedmiot zamówienia obejmował 2 miliony porcji antygenu A22 Iraq, 5 milionów porcji C1 (pochodzenia europejskiego) oraz 5 milionów porcji ASIA 1 oraz opracowanie, produkcję, butelkowanie i dystrybucję szczepionek produkowanych ze wspomnianych powyżej antygenów oraz opracowanie,
produkcję, butelkowanie i dystrybucję szczepionek produkowanych z antygenów znajdujących się w rezerwach banków ustanowionych decyzją Komisji 93/590/WE;
w odpowiedzi na zaproszenie do składania ofert Komisja otrzymała wnioski o uczestnictwo od trzech producentów antygenów wirusa pryszczycy;
Komisja zbadała przedstawione oferty, biorąc pod uwagę następujące czynniki:
- wymagania techniczne załącznika II do decyzji 91/666/EWG oraz inne kryteria określone w art. 5 tej decyzji,
- fakt, że niektóre przedsiębiorstwa nie były w stanie dostarczyć pełnej liczby porcji niektórych antygenów,
- konieczność dobrze zorganizowanej kontroli jakości oraz programu zabezpieczenia jakości przez producenta,
- okres przydatności szczepionek;
Komisja dokonała wyboru firmy Rhône Mérieux na dostarczenie 2 milionów porcji antygenu A22 Iraq, 5 milionów porcji C1 oraz 5 milionów porcji ASIA 1 oraz, zgodnie z zapotrzebowaniem Komisji, na opracowanie, produkcję, butelkowanie oraz dystrybucję szczepionek przeciwko pryszczycy produkowanych ze wspomnianych antygenów oraz z antygenów zebranych w istniejących bankach;
należy przyjąć przepisy w zakresie finansowania w celu umożliwienia Komisji zakupu antygenów od Rhône Mérieux oraz na dokonanie ustaleń z powyższym przedsiębiorstwem dotyczących opracowania, produkcji, butelkowania i dystrybucji szczepionek przeciwko pryszczycy;
zgodnie z art. 7 decyzji 91/666/EWG niezbędne jest określenie zasad dystrybucji rezerw antygenu między bankami antygenów, powołanymi w art. 1 tej decyzji;
stosowne jest przechowywanie zakupionych szczepów w różnych bankach;
środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu Weterynaryjnego,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 23 maja 1997 r.
W imieniu Komisji | |
Franz FISCHLER | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 224 z 18.8.1990, str. 19.
(2) Dz.U. L 168 z 2.7.1994, str. 31.
(3) Dz.U. L 368 z 31.12.1991, str. 21.
(4) Dz.U. L 280 z 13.11.1993, str. 33.
(5) Dz.U. L 269 z 11.11.1995, str. 29.
(6) Dz.U. C 346 z 16.11.1996, str. 27.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1997.148.27 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja 97/348/WE w sprawie zakupu przez Wspólnotę antygenów pryszczycy oraz opracowania, produkcji, butelkowania i dystrybucji szczepionek przeciwko pryszczycy |
Data aktu: | 23/05/1997 |
Data ogłoszenia: | 06/06/1997 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 26/05/1997 |