uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 43,
uwzględniając wniosek Komisji(1),
uwzględniając opinię Parlamentu Europejskiego(2),
uwzględniając opinię Komitetu Ekonomiczno-Społecznego(3),
a także mając na uwadze, co następuje:
rozporządzenie Rady (EWG) nr 2847/93 z dnia 12 października 1993 r., ustanawiające system kontroli mający zastosowanie do wspólnej polityki rybołówstwa(4) ma zastosowanie do wszelkich rodzajów działalności połowowych i wszystkich związanych z nimi działań wykonywanych na terytorium i na wodach morskich będących pod władzą lub jurysdykcją Państw Członkowskich, jak również ma zastosowanie do działalności statków rybackich Wspólnoty, które prowadzą działalność na wodach państw trzecich lub na pełnym morzu, bez uszczerbku dla przepisów umów dotyczących rybołówstwa zawartych między Wspólnotą a państwami trzecimi, a także Międzynarodowych Konwencji, których Wspólnota jest stroną;
na mocy decyzji Rady 83/414/EWG(5), Wspólnota jest Umawiającą się Stroną Konwencji o połowach i zachowaniu żywych zasobów w Morzu Bałtyckim i w cieśninach Bełt, zwanej dalej "Konwencją Bałtycką";
Międzynarodowa Komisja Rybołówstwa Bałtyckiego, zwana dalej "Komisją Bałtycką", utworzona przez Konwencje Bałtycką, przyjmuje zasady mające zastosowanie do działalności połowowej prowadzonej na Morzu Bałtyckim;
podczas dwudziestego posiedzenia, które odbyło się w Gdyni w dniach 12-16 września 1994 r., Komisja Bałtycka przyjęła szereg zaleceń odnoszących się do środków monitorowania stosowanych na Morzu Bałtyckim;
na mocy art. XI ust. 1 Konwencji Bałtyckiej Wspólnota musi włączyć zalecenia do prawodawstwa wspólnotowego, z zastrzeżeniem jakichkolwiek zastrzeżeń wniesionych zgodnie z procedurą przewidzianą w wyżej wymienionym artykule; nie stwierdzono podstaw do wniesienia zastrzeżeń;
dlatego konieczne jest, na podstawie zaleceń sformułowanych przez Komisję Bałtycką ustanowienie niektórych środków monitorowania, które uzupełniają środki monitorowania ustanowione w rozporządzeniu (EWG) nr 2847/93,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 4 marca 1996 r.
W imieniu Rady | |
P. BARATTA | |
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. C 313 z 24.11.1995, str. 24.
(2) Opinia wydana dnia 16 lutego 1996 r. (dotychczas nieopublikowana w Dzienniku Urzędowym).
(3) Dz.U. C 39 z 12.2.1996, str. 92.
(4) Dz.U. L 261 z 20.10.1993, str. 1.
(5) Dz.U. L 237 z 26.8.1983, str. 4.
(6) Dz.U. L 19 z 22.1.1994, str. 5.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1996.59.1 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 414/96 ustanawiające niektóre środki monitorowania stosowane do działalności połowowych prowadzonych na wodach Morza Bałtyckiego, cieśnin Bełt i Sund |
Data aktu: | 04/03/1996 |
Data ogłoszenia: | 08/03/1996 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 15/03/1996 |