uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 91/414/EWG z dnia 15 lipca 1991 r. dotyczącą wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin(1), w szczególności jej art. 8 ust. 2,
uwzględniając rozporządzenie Komisji (EWG) nr 3600/92 z dnia 11 grudnia 1992 r. ustanawiające szczegółowe zasady realizacji pierwszego etapu programu pracy określonego w art. 8 ust. 2 dyrektywy Rady 91/414/EWG(2) dotyczącej wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin(3) w szczegόlności jej art. 5 ust. 2 i 5, a także mając na uwadze, co następuje:
w wyniku przystąpienia do Wspólnoty Europejskiej Austrii, Finlandii oraz Szwecji doszło do powstania braku równowagi w rozłożeniu zobowiązań ponoszonych przez Państwa Członkowskie pełniące rolę sprawozdawców w odniesieniu do 89 substancji czynnych objętych pierwszym etapem programu pracy dotyczącego ponownej oceny substancji czynnych będących w obrocie dwa lata po notyfikacji dyrektywy 91/414/EWG; w tej sytuacji należy dokonać ponownego przydzielenia substancji czynnych; dlatego należy dokonać zmian w załączniku I oraz III do rozporządzenia Komisji (WE) nr 933/94 z dnia 27 kwietnia 1994 r. określającego substancje czynne wchodzące w skład środków ochrony roślin i wyznaczającego Państwo Członkowskie pełniące rolę sprawozdawcy przy wykonywaniu rozporządzenia Komisji (EWG) nr 3600/92(4);
liczba substancji do ponownego przydzielenia musi zostać ograniczona do minimum, niezbędnego do zapewnienia właściwej równowagi w rozłożeniu zobowiązań ponoszonych przez każde z piętnastu Państw Członkowskich;
jednakże w ponownym przydzieleniu należy wziąć również pod uwagę potrzebę utrzymania substancji o podobnych właściwościach pod kontrolą jednego Państwa Członkowskiego, jak również potrzebę zapewnienia, iż po ponownym przydzieleniu wszystkie substancje zostaną poddane badaniu przez wyznaczone Państwo Członkowskie pełniące rolę sprawozdawcy, które wydało zezwolenie na daną substancję;
należy również uwzględnić wskazówki niektórych Państw Członkowskich dotyczące już osiągniętego zaawansowanego etapu przygotowań do oceny niektórych substancji czynnych;
aby wymogi te były spełnione, niezbędne było dokonanie ponownego przydzielenia jednej substancji między Państwa Członkowskie Wspólnoty według stanu na dzień 31 grudnia 1994 r.;
powiadamiającemu o substancjach czynnych ponownie przydzielonych innemu Państwu Członkowskiemu pełniącemu rolę sprawozdawcy należy zapewnić elastyczność w odniesieniu do dotrzymania ostatecznego terminu wyznaczonego do przedstawiania dokumentacji, jeśli mogą oni wykazać, że ponowne przydzielenie spowodowało opóźnienie w przedstawianiu dokumentacji nowo wyznaczonemu Państwu Członkowskiemu pełniącemu rolę sprawozdawcy;
należy zapewnić, że pierwotne Państwo Członkowskie pełniące rolę sprawozdawcy przekaże nowo wyznaczonemu Państwu Członkowskiemu pełniącemu rolę sprawozdawcy wszelką korespondencję i wszystkie informacje, które otrzymało jako Państwo Członkowskie pełniące rolę sprawozdawcy w odniesieniu do danej substancji czynnej;
wszyscy producenci (to jest wytwórcy i importerzy substancji produkowanych poza Wspólnotą) mający stałą siedzibę na terytorium jednego z przystępujących Państw Członkowskich muszą mieć możliwość uczestniczenia w programie na własnych prawach; możliwość taka nie powinna jednakże wpływać na ustalony pierwotnie harmonogram prac;
uczestnictwo powiadamiających w programie pracy jest działaniem długoterminowym, wymagającym bardziej szczegółowych przepisów w przypadkach, w których powiadamiający decyduje się na wycofanie swojego uczestnictwa lub na przekazanie go innemu producentowi; przekazaniem takim mogą być szczególnie zainteresowani producenci z przystępujących Państw Członkowskich, od których pierwotnie wymagano uczestnictwa za pośrednictwem powiadamiającego, który posiadał stałą siedzibę w jednym z dwunastu Państw Członkowskich przed przystąpieniami;
środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Zdrowia Roślin,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 3 marca 1995 r.
W imieniu Komisji | |
Franz FISCHLER | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 230 z 19.8.1991, str. 1.
(2) Dz.U. L 354 z 31.12.1994, str. 16.
(3) Dz.U. L 366 z 15.12.1992, str. 10.
(4) Dz.U. L 107 z 28.4.1994, str. 8.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1995.49.50 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 491/95 zmieniające rozporządzenie (EWG) nr 3600/92 i rozporządzenie (WE) nr 933/94, w szczególności w odniesieniu do wspólnego działania wyznaczonych władz publicznych i producentów z Austrii, Finlandii i Szwecji w celu realizacji pierwszego etapu programu pracy określonego w art. 8 ust. 2 dyrektywy Rady 91/414/EWG dotyczącej wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin |
Data aktu: | 03/03/1995 |
Data ogłoszenia: | 04/03/1995 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 11/03/1995 |