uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 804/68 z dnia 27 czerwca 1968 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku mleka i przetworów mlecznych(1), ostatnio zmienione Aktem Przystąpienia Austrii, Finlandii i Szwecji, w szczególności jego art. 6 ust. 6, art. 7a ust. 1 akapit pierwszy, art. 7a ust. 3, art. 12 ust. 3 oraz art. 28,
a także mając na uwadze, co następuje:
rozporządzenie Rady (EWG) nr 985/68 z dnia 15 lipca 1968 r. ustanawiające ogólne zasady interwencji na rynku masła i śmietany(2), ostatnio zmienione rozporządzeniem (EWG) nr 2045/91(3), zostało uchylone z mocą od dnia 1 marca 1995 r. rozporządzeniem Rady (WE) nr 2807/94(4); niektóre z zasad zawartych w rozporządzeniu (EWG) nr 985/68 zostały włączone do art. 6 rozporządzenia (EWG) nr 804/68 ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 2807/94; rozporządzenie Komisji (EWG) nr 685/69 z dnia 14 kwietnia 1969 r. wyszczególniające zasady stosowania interwencji na rynku masła i śmietany(5), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 393/94(6), zostało sformułowane ponownie w czasie wprowadzania zmian na skutek utraty mocy przez rozporządzenie (EWG) nr 985/68; w rezultacie traci ono również moc począwszy od dnia 1 marca 1995 r.;
rozporządzenie Komisji (EWG) nr 1547/87 z dnia 3 czerwca 1987 r. ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia nr 777/87 w odniesieniu do skupu interwencyjnego masła(7), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1634/94(8), rozporządzenie Komisji (EWG) nr 1589/87 z dnia 5 czerwca 1987 r. w sprawie sprzedaży masła w drodze przetargu agencjom interwencyjnym(9), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 3337/94(10), rozporządzenie Komisji (EWG) nr 2191/81 z dnia 31 lipca 1981 r. w sprawie przyznawania pomocy na zakup masła przez instytucje i organizacje niedochodowe(11), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 3337/94, rozporządzenie Komisji (EWG) nr 570/88 z dnia 16 lutego 1988 r. w sprawie sprzedaży masła po obniżonych cenach oraz przyznawania dopłat do śmietany, masła i koncentratu masła przeznaczonych do wykorzystania w produkcji ciast, lodów i innych środków spożywczych, ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 3337/94, zawierają odniesienie do przepisów rozporządzeń (EWG) nr 985/68 oraz (EWG) nr 685/69; do wymienionych powyżej rozporządzeń należy wprowadzić zmiany poprzez zastąpienie zawartych w nich odniesień do rozporządzeń Komisji (EWG) nr 804/68 i (WE) nr 454/95(12) stosowanych od dnia 1 marca 1995 r.; co więcej, należy zmienić rozporządzenie (EWG) nr 1589/87 tak, aby masło produkowane w Państwie Członkowskim innym niż państwo zakupującej agencji interwencyjnej mogło być skupowane interwencyjnie oraz należy zmienić odniesienie do rozporządzenia Komisji (EWG) nr 777/87(13) w rozporządzeniu (EWG) nr 1547/87;
rozporządzenie (EWG) nr 2191/81 ustanawia, że taka sama kwota pomocy jest przyznawana w odniesieniu do skupu masła, bez względu na minimalną zawartość tłuszczu w maśle; biorąc pod uwagę osiągnięty poziom sprzedaży i sytuację na rynku masła, kwota pomocy w odniesieniu do masła o minimalnej zawartości tłuszczu 82 % powinna zostać ograniczona oraz powinien zostać ustalony współczynnik, który stosowany byłby w odniesieniu do tej pomocy w przypadku masła o minimalnej zawartości tłuszczu 80 %; pomoc przyznawana jest dostawcy masła na pisemny wniosek i za okazaniem numerowanego vouchera ważnego przez jeden miesiąc; Państwom Członkowskim należy dać możliwość przedłużenia okresu ważności vouchera do trzech miesięcy kalendarzowych w celu usprawnienia pracy administracyjnej związanej z tym procesem;
Komitet Zarządzający ds. Mleka i Przetworów Mlecznych nie wydał opinii w terminie wyznaczonym przez jego przewodniczącego,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 28 lutego 1995 r.
W imieniu Komisji | |
Franz FISCHLER | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 148 z 28.6.1968, str. 13.
(2) Dz.U. L 169 z 18.7.1968, str. 1.
(3) Dz.U. L 187 z 13.7.1991, str. 1.
(4) Dz.U. L 298 z 19.11.1994, str. 1.
(5) Dz.U. L 90 z 15.4.1969, str. 12.
(6) Dz.U. L 53 z 24.2.1994, str. 11.
(7) Dz.U. L 144 z 4.6.1987, str. 12.
(8) Dz.U. L 150 z 15.6.1991, str. 26.
(9) Dz U. L 146 z 6.6.1987, str. 27.
(10) Dz.U. L 350 z 31.12.1994, str. 66.
(11) Dz.U. L 213 z 1.8.1981, str. 20.
(12) Dz.U. L 55 z 1.3.1988, str. 31.
(13) Dz.U. L 46 z 1.3.1995, str. 1.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1995.46.31 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 455/95 zmieniające rozporządzenie (EWG) nr 1547/87 i (EWG) nr 1589/87 w odniesieniu do skupu masła przez agencje interwencyjne oraz rozporządzenie (EWG) nr 2191/81 i (EWG) nr 570/88 w odniesieniu do przyznawania pomocy w odniesieniu do zakupu i sprzedaży masła po obniżonych cenach określonym kategoriom konsumentów i przemysłów |
Data aktu: | 28/02/1995 |
Data ogłoszenia: | 01/03/1995 |
Data wejścia w życie: | 04/03/1995, 01/05/2004, 01/03/1995 |