uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 3036/94 z dnia 8 grudnia 1994 r. ustanawiające zasady gospodarczego uszlachetniania biernego stosowane do niektórych wyrobów włókienniczych i odzieżowych przywożonych powtórnie do Wspólnoty po obróbce lub uszlachetnieniu w niektórych państwach trzecich(1), w szczególności jego art. 3 ust. 8 i art. 12,
a także mając na uwadze co następuje:
artykuł 4 niniejszego rozporządzenia stanowi, że właściwe władze Państw Członkowskich wydają pozwolenia uprzednie wnioskodawcom spełniającym warunki uzgodnień dla gospodarczego uszlachetniania biernego niektórych wyrobów włókienniczych i odzieżowych;
sprawne funkcjonowanie uregulowań jednolitego rynku wymaga stosowania ujednoliconych procedur wydawania i sprawdzania takich pozwoleń uprzednich;
wprowadzenie standardowych formularzy wniosków oraz pozwoleń uprzednich ułatwia stosowanie tych uzgodnień na jednolitym rynku, w szczególności współpracę administracyjną między Państwami Członkowskimi;
należy umożliwić wydawanie pozwoleń uprzednich w każdym Państwie Członkowskim, ważnych w całej Wspólnocie bez względu na wystawiające Państwo Członkowskie; jednakże powinny być przyjęte przepisy dla zcentralizowanej kontroli w celu uniemożliwienia podmiotom gospodarczym przydzielenia większych ilości, niż są do tego uprawnione, przy czym kontrola taka przyjmie formę konsultacji z właściwymi władzami Państwa Członkowskiego, w którym wnioskodawca ma siedzibę lub gdzie ma miejsce jego produkcja wspólnotowa;
należy ustalić termin dla zakończenia wszelkich konsultacji, które mogą okazać się konieczne między Państwami Członkowskimi; wnioski, pozwolenia uprzednie i dokumenty należące do nich powinny być przechowywane przez określony czas;
podmioty gospodarcze muszą być informowane, które władze są właściwe do wydawania pozwoleń uprzednich w każdym Państwie Członkowskim; z tego powodu Państwa Członkowskie powinny przekazać taką informację do Komisji w celu ogłoszenia jej w serii C Dziennika Urzędowego Wspólnot Europejskich;
zarządzanie kontyngentami powinno być ułatwione poprzez wydawanie pozwoleń uprzednich tylko na jedną kategorię produktu kompensacyjnego oraz jeden kraj przetwarzania;
należy wprowadzić procedury wydawania pozwoleń uprzednich oraz kontroli takich podstawowych aspektów, jak pochodzenie towarów;
powinny być wprowadzone procedury w celu zarządzania ograniczeniami ilościowymi;
w przypadkach innych niż przewidziane w art. 11 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 3036/94 przyznawanie uprzednich pozwoleń zależy od ilości dostępnych zgodnie z procedurami ustanowionymi w załączniku VII do rozporządzenia Rady (EWG) nr 3030/93 z dnia 12 października 1993 r. w sprawie wspólnych zasad przy przywozie niektórych wyrobów włókienniczych z państw trzecich(2), ostatnio zmienionego rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1616/95(3); dostępne ilości są przydzielane w porządku chronologicznym otrzymywania wniosków przez Komisję;
należy ustalić termin wywozu towarów wywożonych w celu zapewnienia, że kwoty zapisane w ciężar ograniczeń ilościowych nie zostaną niewykorzystane;
w celu zagwarantowania sprawnego funkcjonowania procedury muszą być ustanowione środki stosowane w przypadku wykrywanych naruszeń prawa;
procedury czasowego wywozu i dopuszczenia do swobodnego obrotu są stosowane możliwie jak najbardziej ściśle z przepisami określonymi w rozporządzeniu Rady (EWG) nr 2913/92 z dnia 12 października 1992 r. ustanawiającym Wspólnotowy Kodeks Celny(4) oraz w rozporządzeniu Komisji (EWG) nr 2454/93 z dnia 2 lipca 1993 r. ustanawiającym przepisy w celu wykonania rozporządzenia Rady (EWG) ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny(5), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1762/95(6);
środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Zasad Biernego Uszlachetnia Wyrobów Włókienniczych,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
PRZEPISY OGÓLNE
Sporządzono w Brukseli, dnia 20 grudnia 1995 r.
W imieniu Komisji | |
Mario MONTI | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 322 z 15.12.1994, str. 1.
(2) Dz.U. L 275 z 8.11.1993, str. 1.
(3) Dz.U. L 154 z 5.7.1995, str. 3.
(4) Dz.U. L 302 z 19.10.1992, str. 1.
(5) Dz.U. L 253 z 11.10.1993, str. 1.
(6) Dz.U. L 171 z 21.7.1995, str. 8.
(7) Dz.U. L 180 z 5.7.1983, str. 16.
(8) Dz.U. L 175 z 27.7.1995, str. 21.
ZAŁĄCZNIKI
Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1995.314.40 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 3017/95 ustanawiające przepisy w celu wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 3036/94 ustanawiającego zasady gospodarczego uszlachetniania biernego stosowane do niektórych wyrobów włókienniczych i odzieżowych przywożonych powtórnie do Wspólnoty po obróbce lub uszlachetnieniu w niektórych państwach trzecich |
Data aktu: | 20/12/1995 |
Data ogłoszenia: | 28/12/1995 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 01/01/1996 |