uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 2158/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie ochrony lasów wspólnotowych przed pożarami(1), w szczególności jego art. 5 ust. 3,
a także mając na uwadze, co następuje:
zgodnie z art. 5 ust. 2 rozporządzenia (EWG) nr 2158/92 utworzenie przez Państwa Członkowskie systemu informacji o pożarach lasów ma na celu wspieranie wymiany informacji o pożarach lasów, ocenianie w sposób ciągły wpływu środków podjętych przez Państwa Członkowskie i Komisję w dziedzinie ochrony lasów przed pożarami, ocenianie okresów, stopnia i przyczyn ryzyka oraz rozwijanie strategii dotyczących ochrony lasów przed pożarami, ze szczególnym naciskiem na wyeliminowanie lub zmniejszenie ich przyczyn;
informacje o ocenie skuteczności środków przewidzianych w art. 5 ust. 2 rozporządzenia (EWG) nr 2158/92 muszą pozwolić na udział w opracowaniu sprawozdania dotyczącego postępu przewidzianego w art. 10 ust. 3;
aby odpowiedzieć na wyżej wymienione cele, Państwa Członkowskie muszą co najmniej zgromadzić zbiór danych, składający się z informacji porównywalnych na poziomie wspólnotowym i dostępnych w określonych, regularnych odstępach czasu, zwany "minimalną podstawą informowania o pożarach lasów";
dane takie muszą być stopniowo harmonizowane na poziomie wspólnotowym, a wspólna podstawa powinna mieć charakter ewolucyjny, wynikający w szczególności ze ścisłej współpracy w tej dziedzinie między Państwami Członkowskimi i Komisją w ramach Stałego Komitetu ds. Leśnictwa, w taki sposób, aby uniknąć zakłócenia istniejących krajowych systemów gromadzenia danych o pożarach lasów; z tego względu należy w szczególności określić etapy chronologiczne gromadzenia niektórych danych tej wspólnej podstawy;
w celu udziału Wspólnoty w tworzeniu systemów informacji, Państwa Członkowskie powinny co najmniej zrealizować minimalną wspólną podstawę informowania o pożarach lasów;
należy określić warunki dopuszczalności wniosków o udział w świetle celów ustanowionych w art. 5 ust. 2 rozporządzenia (EWG) nr 2158/92;
środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Leśnictwa,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 11 kwietnia 1994 r.
W imieniu Komisji | |
René STEICHEN | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 217 z 31.7.1992, str. 3.
ZAŁĄCZNIKI
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1994.93.1 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 804/94 ustanawiające niektóre szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (EWG) nr 2158/92 w odniesieniu do systemów informacji o pożarach lasów |
Data aktu: | 11/04/1994 |
Data ogłoszenia: | 12/04/1994 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 19/04/1994 |