uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 235,
uwzględniając wniosek Komisji,
uwzględniając opinię Parlamentu Europejskiego(1),
a także mając na uwadze, co następuje:
Porozumienie ustanawiające Światową Organizację Handlu (dalej "Porozumienie WTO") zostało podpisane w imieniu Wspólnoty; Porozumienie w sprawie handlowych aspektów praw własności intelektualnej (dalej zwane "Porozumieniem TRIPS") załączone do Porozumienia WTO, zawiera szczegółowe postanowienia dotyczące ochrony praw własności intelektualnej, których celem jest stworzenie międzynarodowych zasad w tym zakresie, służących promowaniu handlu międzynarodowego i zapobieganiu zakłóceniom i sporom w handlu, które mogłyby być spowodowane brakiem właściwej i skutecznej ochrony własności intelektualnej;
dla zapewnienia pełnej zgodności stosownego ustawodawstwa Wspólnoty z Porozumieniem TRIPS, Wspólnota musi przedsięwziąć określone środki w odniesieniu do obowiązujących aktów Wspólnoty odnoszących się do ochrony praw własności intelektualnej; środki te pociągają za sobą, w niektórych przypadkach, zmiany lub poprawki aktów Wspólnoty; środki te pociągają za sobą również dokonywanie uzupełnień w obowiązujących aktach Wspólnoty;
rozporządzenie (WE) nr 40/94 z dnia 20 grudnia 1993 r. w sprawie wspólnotowego znaku towarowego(2); art. 5 rozporządzenia (WE) nr 40/94 określa "osoby, które mogą być posiadaczami wspólnotowego znaku towarowego" odnosząc się w znacznej mierze do Konwencji Paryskiej o ochronie własności przemysłowej i wymaga wzajemnego traktowania narodowego ze strony państw, które nie są stronami Konwencji Paryskiej; art. 29 rozporządzenia (WE) nr 40/94, dotyczący prawa pierwszeństwa także wymaga zmiany w tym względzie; w celu przestrzegania obowiązku traktowania narodowego zawartego w art. 3 Porozumienia TRIPS, przepisy te powinny być zmienione, aby zapewnić, że obywatele wszystkich członków WTO, nawet tych, którzy nie są członkami Konwencji Paryskiej, zostaną potraktowane nie mniej korzystnie niż obywatele Państw Członkowskich Wspólnoty;
artykuł 23 ust. 2 Porozumienia TRIPS przewiduje odmowę lub unieważnienie znaków towarowych, które zawierają lub składają się z fałszywych oznaczeń geograficznych win i wyrobów spirytusowych, bez konieczności spełniania przez nie warunku posiadania cech wprowadzających odbiorców w błąd, nowa lit. j) musi zostać dodana w art. 7 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 40/94,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 22 grudnia 1994 r.
W imieniu Rady | |
H. SEEHOFER | |
Przewodniczący |
______
(1) Opinia wydana dnia 14 grudnia 1994 r. (dotychczas nieopublikowana w Dzienniku Urzędowym).
(2) Dz.U. L 11 z 14.1.1994, str. 1.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1994.349.83 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 3288/94 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 40/94 w sprawie wspólnotowego znaku towarowego w celu wprowadzenia w życie porozumień zawartych w ramach Rundy Urugwajskiej |
Data aktu: | 22/12/1994 |
Data ogłoszenia: | 31/12/1994 |
Data wejścia w życie: | 01/01/1995, 01/05/2004, 01/01/1996 |