Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX
Niektóre zmiany niniejszego aktu prawnego nie zostały bezpośrednio naniesione na tekst, ponieważ akty wprowadzające zmiany nie zostały opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej - polskim wydaniu specjalnym.
Tekst niniejszego aktu prawnego nie uwzględnia wszystkich zmian. Niektóre akty zmieniające nie zostały opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej - polskim wydaniu specjalnym, ponieważ instytucje UE uznały zmiany wynikające z nich za pochłonięte przez akty zmieniające opublikowane w kolejnych tomach tego wydawnictwa.
.................................................
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 1601/92 z dnia 15 czerwca 1992 r. dotyczące szczególnych środków dla Wysp Kanaryjskich(1), w odniesieniu do niektórych produktów rolnych, zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1974/94(2), w szczególności jego art. 2, art. 3 ust. 4, art. 4 ust. 4 i art. 5 ust. 2,
a także mając na uwadze, co następuje:
środki wprowadzone na mocy rozporządzenia (EWG) nr 1601/92 w celu zrekompensowania geograficznego położenia Wysp Kanaryjskich odnośnie do dostaw niektórych produktów rolnych polegają na zwolnieniu z należności przywozowych (ceł i opłat rolnych) i przyznaniu pomocy w celu wspierania dostaw produktów rolnych ze Wspólnoty; uzgodnienia obejmują także pomoc w zakresie dostaw zwierząt hodowlanych czystej krwi w celu rozwinięcia potencjału produkcyjnego Wysp;
zgodnie z art. 2 rozporządzenia (EWG) nr 1601/92 uzgodnienia te obejmują zapotrzebowanie na produkty wymienione w Załączniku do wyżej wymienionego rozporządzenia, przeznaczone do bezpośredniego spożycia przez ludzi i przetwarzania oraz pakowania na Wyspach Kanaryjskich; oszacowanie zapotrzebowania dokonywane jest corocznie w ramach prognozy bilansu dostaw, który można poddać przeglądowi w ciągu roku w świetle zmian w zapotrzebowaniu na Wyspach; oszacowanie zapotrzebowania przemysłu przetwórczego i opakowań odnośnie do produktów przeznaczonych na rynek lokalny lub tradycyjnie wysyłanych do pozostałej części Wspólnoty może doprowadzić do ustanowienia odrębnej prognozy bilansu dostaw;
w celu zachowania jasności i przejrzystości oraz ujednolicenia metody szacowania, prognozę bilansu dostaw dotyczącą produktów rolnych należących do różnych sektorów rynkowych należy sporządzić w jednolitym dokumencie; ponadto, uwzględniając szczególne potrzeby przemysłu przetwórczego i opakowań, należy sporządzić, tam gdzie jest to konieczne, odrębny bilans dostaw dla potrzeb tego przemysłu;
w celu ułatwienia zarządzania bilansem dostaw należy zezwolić na pewien margines elastyczności w przydzielaniu ilości ustalonych w bilansie dostaw, między jego niektórymi pozycjami oraz między częścią przeznaczoną do bezpośredniego spożycia, a częścią przeznaczoną do przetwarzania lub pakowania;
do czasu oceny zastosowania konkretnych uzgodnień w sprawie dostaw dla Wysp Kanaryjskich od 1 lipca 1994 r. prognozy bilansów dostaw były już kilka razy sporządzane dla większości produktów na określone okresy;
w celu zachowania jasności, równolegle z wejściem w życie w dniu 1 grudnia 1994 r. rozporządzenia Komisji (WE) nr 2790/94 z dnia 16 listopada 1994 r. ustanawiającego wspólne szczegółowe zasady wykonania szczególnych uzgodnień w sprawie dostaw niektórych produktów rolnych na Wyspy Kanaryjskie(3), które stanowi korektę rozporządzenia Komisji (EWG) nr 1695/92(4), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (EWG) nr 2596/93(5), należy sporządzić prognozy bilansu dostaw dla poszczególnych produktów, obejmujące cały dwunastomiesięczny okres od dnia 1 lipca 1994 r. do dnia 30 czerwca 1995 r., zawierające, gdzie to konieczne, częściowe prognozy bilansu dostaw dotychczas przyjętych; należy zwrócić uwagę, że od dnia 1 grudnia 1994 r. korzyści wynikające ze stosowanych środków, polegające na zwolnieniu z opłat przywozowych lub przyznaniu pomocy, są realizowane zgodnie z przepisami określonymi w rozporządzeniu (EWG) nr 1695/92;
należy także przypomnieć, że w sektorze cukru, wina i chmielu bieżące prognozy bilansów dostaw zostały sporządzone dla pełnego dwunastomiesięcznego okresu na mocy odpowiednio rozporządzeń (WE) nr 1443/94(6), (WE) nr 1742/94(7) i (WE) nr 1818/94(8); nie jest konieczne włączenie ich do niniejszego rozporządzenia w odniesieniu do okresu od dnia 1 lipca 1994 r. do dnia 30 czerwca 1995 r.;
w celu wzmocnienia instrumentów dostępnych właściwym władzom dla zapewnienia odpowiedniego wykonywania uzgodnień w sprawie dostaw należy, gdzie konieczne, ustalić maksymalne ilości przydzielone na każde świadectwo, o które można się ubiegać, w celu uniknięcia poważnego zagrożenia zakłóceń na rynku Wysp Kanaryjskich lub zapobiegania działaniom spekulacyjnym szkodliwym dla sprawnego funkcjonowania uzgodnień w sprawie dostaw; dlatego niezbędna jest zmiana rozporządzenia (WE) nr 2790/94;
przepisy niniejszego rozporządzenia powinny obowiązywać od momentu ich opublikowania, w tym samym dniu co wejście w życie rozporządzenia (WE) nr 2790/94;
środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią odpowiednich komitetów zarządzających,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.
Sporządzono w Brukseli, dnia 28 listopada 1994 r.
W imieniu Komisji | |
René STEICHEN | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 173 z 27.6.1992, str. 13.
(2) Dz.U. L 180 z 23.7.1994, str. 26.
(3) Dz.U. L 296, z 17.11.1994, str. 23.
(4) Dz.U. L 179, z 1.7.1992, str. 1.
(5) Dz.U. L 238, z 23.9.1993, str. 24.
(6) Dz.U. L 157, z 24.6.1994, str. 4.
(7) Dz.U. L 182, z 16.7.1994, str. 19.
(8) Dz.U. L 190, z 26.7.1994, str. 3.
ZAŁĄCZNIKI
PROGNOZY BILANSU DOSTAW
BILANS DOSTAW NA WYSPY KANARYJSKIE NA OKRES OD DNIA 1 LIPCA 1994 R(*) DO DNIA 30 CZERWCA 1995 R.
-zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 1318/95 z dnia 9 czerwca 1995 r. (Dz.U.UE.L.95.127.5) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 11 czerwca 1995 r.
- zmieniony przez art. 6 rozporządzenia nr 2931/95 z dnia 19 grudnia 1995 r. (Dz.U.UE.L.95.307.10) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 1996 r.
-dodany przez art. 1 rozporządzenia nr 1797/95 z dnia 25 lipca 1995 r. (Dz.U.UE.L.95.174.17) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 września 1995 r.Zmiany nie zostały naniesione na tekst, gdyż przywoływany akt zmieniający nie został opublikowany w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej - polskim wydaniu specjalnym.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 956/96 z dnia 30 maja 1996 r. (Dz.U.UE.L.96.130.3) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 3 czerwca 1996 r. Zmiany nie zostały naniesione na tekst ze względu na swą bezprzedmiotowość.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1994.304.18 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 2883/94 ustanawiające prognozę bilansu dostaw na Wyspy Kanaryjskie produktów rolnych objętych szczególnymi środkami przewidzianymi w art. 2-5 rozporządzenia Rady (EWG) nr 1601/92 |
Data aktu: | 28/11/1994 |
Data ogłoszenia: | 29/11/1994 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 01/12/1994 |