(Dz.U.UE L z dnia 07 lipca 1994 r.)
RADA UNII EUROPEJSKIEJ,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 235,
uwzględniając wniosek Komisji,
uwzględniając opinię Parlamentu Europejskiego (1),
uwzględniając Statut Europejskiego Funduszu Inwestycyjnego (2),
a także mając na uwadze, co następuje:
Rada Europejska na posiedzeniu w Edynburgu w dniach 11 i 12 grudnia 1992 r. zaprosiła Radę i Europejski Bank Inwestycyjny do pilnego i pozytywnego rozpatrzenia możliwości jak najszybszego utworzenia Europejskiego Funduszu Inwestycyjnego, zwanego dalej "Funduszem";
Fundusz powinien stanowić efektywny i skuteczny instrument, za pomocą którego Wspólnota, razem z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym i innymi instytucjami finansowymi, będzie mogła wnieść znaczący wkład w rozwój sieci transeuropejskich w dziedzinie infrastruktury transportu, telekomunikacji i energetyki, jak również w rozwój małych i średnich przedsiębiorstw (MSP);
inwestycje w sieci transeuropejskie mają zasadnicze znaczenie dla właściwego funkcjonowania rynku wewnętrznego i, zgodnie z procedurami określonymi w Statucie Funduszu, niektóre z tych inwestycji mogą pociągać za sobą konieczność podjęcia działań w krajach przyległych, jeśli inwestycje te obejmują projekty transgraniczne;
inwestycyjne wsparcie małych i średnich przedsiębiorstw jest zasadniczym czynnikiem wzmacniającym tworzenie nowych miejsc pracy;
Fundusz będzie wspierał inwestycje w obydwu tych obszarach w celu realizacji wspólnotowych celów;
szybkie utworzenie Funduszu będzie stymulować trwały i zrównoważony rozwój we Wspólnocie;
artykuł 30 Statutu Europejskiego Banku Inwestycyjnego upoważnia Radę Gubernatorów Banku do utworzenia Funduszu; Rada podjęła decyzję o utworzeniu Funduszu oraz przyjęciu jego Statutu;
Wspólnota może się stać członkiem Funduszu;
między Funduszem, a finansowymi i budżetowymi działaniami Wspólnoty zostanie zapewniona właściwa koordynacja;
Komisja będzie przekazywać Parlamentowi Europejskiemu i Radzie coroczne sprawozdania Funduszu wraz z dalszymi informacjami mającymi szczególne znaczenie dla interesów Wspólnoty;
w celu osiągnięcia celów Funduszu byłoby właściwe postrzeganie go jako wielostronnego banku rozwoju do celów dyrektywy Rady 89/647/EWG (3) i dyrektywy Komisji 91/31/EWG (4);
w zakresie przyjęcia niniejszej decyzji Traktat przyznaje uprawnienia wyłącznie w art. 235,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Luksemburgu, dnia 6 czerwca 1994 r.
W imieniu Rady | |
Y. PAPANTONIOU | |
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. C 115 z 26.4.1993, str. 238.
(2) Dz.U. L 173 z 7.7.1994, str. 1.
(3)Dyrektywa Rady 89/647/EWG z dnia 18 grudnia 1989 r. w sprawie wskaźnika wypłacalności instytucji kredytowych (Dz.U. L 386 z 30.12.1989, str. 14). Dyrektywa zmieniona dyrektywą Komisji 92/30/EWG (Dz.U. L 110 z 28.4.1992, str. 52).
(4)Dyrektywa Komisji 91/31/EWG z dnia 19 grudnia 1990 r. dostosowująca techniczną definicję "wielostronnych banków eksploatacyjnych" w dyrektywie Rady 89/647/EWG z dnia 18 grudnia 1989 r. w sprawie wskaźnika wypłacalności dla instytucji kredytowych (Dz.U. L 17 z 23.1.1991, str. 20).
Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.
31.12.20241 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.
31.12.2024Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1994.173.12 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja 94/375/WE w sprawie członkostwa Wspólnoty w Europejskim Funduszu Inwestycyjnym |
Data aktu: | 06/06/1994 |
Data ogłoszenia: | 07/07/1994 |
Data wejścia w życie: | 06/06/1994, 01/05/2004 |