(Dz.U.UE L z dnia 17 lutego 1993 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,
uwzględniając dyrektywę Rady 72/462/EWG z dnia 12 grudnia 1972 r. w sprawie problemów zdrowotnych i inspekcji weterynaryjnej przy przywozie bydła, owiec i kóz oraz trzody chlewnej, świeżego mięsa i produktów mięsnych z państw trzecich(1), ostatnio zmieniona rozporządzeniem Rady (EWG) nr 1601/92(2), w szczególności jej art. 3,
uwzględniając dyrektywę Rady 86/469/EWG z dnia 16 września 1986 r. dotyczącą badań zwierząt i świeżego mięsa na obecność pozostałości(3), w szczególności jej art. 7,
uwzględniając dyrektywę Rady 88/146/EWG z dnia 7 marca 1988 r. zakazującą stosowania w hodowli zwierzęcej niektórych substancji mających działanie hormonalne(4), w szczególności jej art. 6,
a także mając na uwadze, co następuje:
na mocy decyzji Rady 79/542/EWG(5), ostatnio zmienionej decyzją Komisji 93/99/EWG(6), został ustalony wykaz państw trzecich, z których Państwa Członkowskie zezwalają na przywóz bydła, świń, zwierząt z rodziny koniowatych, świeżego mięsa i produktów mięsnych;
na mocy decyzji Rady 89/15/EWG(7), ostatnio zmienionej decyzją 91/487/EWG(8), Państwa Członkowskie zezwalają na przywóz żywych zwierząt i świeżego mięsa z tych państw trzecich, które dają gwarancje w odniesieniu do badań zwierząt i świeżego mięsa na obecność pozostałości substancji mających działanie hormonalne;
na mocy decyzji Rady 90/135/EWG(9), ostatnio zmienionej decyzją 91/486/EWG(10), brane są pod uwagę plany określające gwarancje udzielane przez niektóre państwa trzecie w odniesieniu do badań na obecność pozostałości substancji innych niż te, które mają działanie hormonalne;
swobodny obrót żywymi zwierzętami i produktami zwierzęcymi na rynku wewnętrznym wiąże się z organizacją kontroli weterynaryjnych przy przywozie z państw trzecich, w miejscach wprowadzenia na terytorium Wspólnoty;
sprawne funkcjonowanie nowego systemu oparte jest na łatwości przekazywania informacji i przejrzystości;
aby osiągnąć powyższy cel, należy połączyć różne wykazy państw trzecich, z których Państwa Członkowskie dopuszczają przywóz żywych zwierząt oraz świeżego mięsa i sporządzić wykaz państw trzecich, zgodnie z międzynarodowym standardowym kodem (kod ISO);
właściwym władzom niektórych państw zostały przekazane gwarancje w związku z wykorzystaniem substancji mających działanie hormonalne w celu tuczenia zwierząt w odniesieniu do zwierząt żywych i gwarancje te muszą być wzięte pod uwagę;
zakaz używania substancji mających działanie hormonalne w celu tuczenia zwierząt stosuje się do żywych zwierząt przeznaczonych do uboju; nieuzasadnione jest, iż zakaz ten ma wpływ na zwierzęta z rodziny koniowatych w zakresie hodowli i produkcji mięsa oraz zarejestrowane konie pochodzące z państw zamieszczonych w wykazie w odniesieniu do zwierząt z rodziny koniowatych;
ponadto należy wziąć pod uwagę regionalizację niektórych państw trzecich, jak ustanowiono w decyzji Komisji 92/160/EWG(11), ostatnio zmienionej decyzją 92/161/EWG(12);
ponadto należy wziąć pod uwagę przywóz owiec i kóz z państw trzecich;
niektóre Państwa Członkowskie dokonują przywozu żywych owiec do natychmiastowego uboju z Albanii, dlatego konieczne jest, jako środek tymczasowy, wydanie zezwolenia na bezpośredni przywóz tych zwierząt do wspomnianych Państw Członkowskich, dopóki Komisja nie przeprowadzi misji weterynaryjnych; konieczne jest ustalenie terminu takiego przywozu do dnia 1 lipca 1993 r.;
otrzymano niektóre gwarancje od właściwych władz Litwy i Ukrainy, należy więc w pierwszej kolejności dołączyć Litwę i Ukrainę do wykazu państw dotyczącego wprowadzania na terytorium Wspólnoty zwierząt z rodziny koniowatych;
Państwa Członkowskie nie powinny zezwalać na przywóz zwierząt i produktów zwierzęcych objętych niniejszą decyzją z państwa trzeciego, jeśli takie zwierzęta i produkty zwierzęce nie spełniają wymagań zdrowotnych zwierząt przy przywozie z tego państwa;
należy odpowiednio zmienić decyzję 79/542/EWG oraz uchylić decyzje 89/15/EWG i 90/135/EWG;
środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu Weterynaryjnego,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 19 stycznia 1993 r.
W imieniu Komisji | |
René STEICHEN | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 302 z 31.12.1972, str. 28.
(2) Dz.U. L 173 z 27.6.1992, str. 13.
(3) Dz.U. L 275 z 26.9.1986, str. 36.
(4) Dz.U. L 70 z 16.3.1988, str. 16.
(5) Dz.U. L 146 z 14.6.1979, str. 15.
(6) Dz.U. L 40 z 17.2.1993, str. 17.
(7) Dz.U. L 8 z 11.1.1989, str. 11.
(8) Dz.U. L 260 z 17.9.1991, str. 15.
(9) Dz.U. L 76 z 22.3.1990, str. 24.
(10) Dz.U. L 260 z 17.9.1991, str. 13.
(11) Dz.U. L 71 z 18.3.1992, str. 27.
(12) Dz.U. L 71 z 18.3.1992, str. 29.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1993.40.23 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja 93/100/EWG zmieniająca decyzję Rady 79/542/EWG ustalającą wykaz państw trzecich, z których Państwa Członkowskie dopuszczają przywóz bydła, trzody chlewnej, zwierząt z rodziny koniowatych, świeżego mięsa i produktów mięsnych i uchylająca decyzje 89/15/EWG i 90/135/EWG |
Data aktu: | 19/01/1993 |
Data ogłoszenia: | 17/02/1993 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 25/01/1993 |