uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą, w szczególności jego art. 100a,
uwzględniając dyrektywę Rady 92/61/EWG z dnia 30 czerwca 1992 r. w sprawie homologacji typu dwu- lub trzykołowych pojazdów silnikowych (1),
uwzględniając wniosek Komisji (2),
we współpracy z Parlamentem Europejskim (3),
uwzględniając opinię Komitetu Ekonomiczno-Społecznego (4),
a także mając na uwadze, co następuje:
wewnętrzny rynek obejmuje obszar bez granic wewnętrznych, w którym zapewniony jest swobodny przepływ towarów, osób, usług i kapitału; wymagane w tym celu środki powinny być przyjęte;
w każdym Państwie Członkowskim urządzenia do sterowania i kontroli, urządzenia ostrzegawcze oraz wskaźniki pojazdów silnikowych dwu- lub trzykołowych muszą wykazywać pewne cechy techniczne przewidziane przepisami bezwzględnie wiążącymi, które różnią się od siebie w poszczególnych Państwach Członkowskich; różnice te stanowią przeszkodę w handlu we Wspólnocie;
przeszkody uniemożliwiające działanie rynku wewnętrznego mogą być zlikwidowane, jeśli wszystkie Państwa Członkowskie przyjmą takie same wymogi w miejsce swoich przepisów krajowych;
niezbędne jest przyjęcie zharmonizowanych wymogów dotyczących identyfikacji urządzeń do sterowania i kontroli, urządzeń ostrzegawczych oraz wskaźników pojazdów silnikowych dwu- lub trzykołowych w celu umożliwienia stosowania procedur homologacji typu i homologacji typu części, które zostały określone w dyrektywie 92/61/EWG, w odniesieniu do każdego typu takiego pojazdu;
uwzględniając skalę i wpływ działań zaproponowanych w przedmiotowym sektorze, konieczne i zasadne jest podjęcie wspólnotowych środków objętych niniejszą dyrektywą dla osiągnięcia zamierzonego celu, jakim jest ustanowienie wspólnotowej homologacji typu pojazdu; ten cel nie może być osiągnięty w wystarczającym stopniu przez Państwa Członkowskie indywidualnie;
w celu ułatwienia dostępu do rynków państw trzecich wydaje się być konieczne określenie równoważności między wymogami niniejszej dyrektywy oraz wymogami rozporządzenia nr 60 Europejskiej Komisji Gospodarczej Narodów Zjednoczonych,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
W imieniu Rady | |
J. TRØJBORG | |
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 225 z 10.8.1992, str. 72.
(2) Dz.U. C 293 z 9.11.1992, str. 5.
(3) Dz.U. C 21 z 25.1.1993, str. 96 oraz Dz.U. C 150 z 31.5.1993.
(4) Dz.U. C 73 z 15.3.1993, str. 22.
(5) Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 1. Dyrektywa ostatnio zmieniona dyrektywą 92/53/EWG (Dz.U. L 225 z 10.8.1992, str. 1).
ZAŁĄCZNIKI
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1993.188.1 |
Rodzaj: | Dyrektywa |
Tytuł: | Dyrektywa 93/29/EWG w sprawie identyfikacji urządzeń do sterowania i kontroli, urządzeń ostrzegawczych oraz wskaźników pojazdów silnikowych dwu- lub trzykołowych |
Data aktu: | 14/06/1993 |
Data ogłoszenia: | 29/07/1993 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 29/07/1993 |