uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 1696/71 z dnia 26 lipca 1971 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku chmielu (1), w szczególności jego art. 2 ust. 4,
uwzględniając wniosek Komisji,
a także mając na uwadze, co następuje:
rozporządzenie (EWG) nr 1784/77 (2) określa etap, na którym należy przeprowadzić certyfikację oraz ustanawia warunki, na których produkty chmielowe mogą podlegać dalszemu przetwarzaniu;
izomeryzowane proszki chmielowe oraz cały asortyment nowych produktów izomeryzowanych, używanych na krótko przed lub bezpośrednio po etapie fermentacji, które ze względu na ich skład chemiczny umieszczane są między izomeryzowanymi proszkami chmielowymi a izomeryzowanymi ekstraktami chmielu, uzyskały silną pozycję rynkową; ich pozycja w odniesieniu do certyfikacji nie jest jasna, co utrudnia ich sprzedaż; produkty te, jak w przypadku izomeryzowanych ekstraktów chmielu, utraciły większość naturalnych właściwości odmian, z których zostały wyprodukowane, co sprawia, że identyfikacja ich pochodzenia jest niemożliwa, nawet przy zastosowaniu nowoczesnego sprzętu laboratoryjnego; produkty te powinny zostać włączone do wykazu wyjątków, określonych w rozporządzeniu (EWG) nr 1784/77;
w byłej Niemieckiej Republice Demokratycznej obróbka chmielu po zbiorze plonów tradycyjnie różni się od tej, którą przeprowadza się w innych państwach Wspólnoty w tym sensie, że w wielu gospodarstwach wytwarzających chmiel czyszczenie i wstępne suszenie szyszek przeprowadzane są w tym samym czasie, co mielenie i granulowanie, ponieważ istniejący sprzęt nie pozwala na rozdzielenie tych dwóch etapów; jednakże powyższa procedura nie jest zgodna z ustawodawstwem wspólnotowym, która stanowi, że certyfikacja powinna być przeprowadzana przed przetwarzaniem; w celu umożliwienia producentom rozwinięcia nowej inwestycji na odpowiedni okres, należy ustanowić okres przejściowy dłuższy od określonego rozporządzeniem Komisji (EWG) nr 2239/91 z dnia 26 lipca 1991 r. w sprawie środków przejściowych stosowanych w sektorze chmielu po zjednoczeniu Niemiec (3), który wygasł 31 grudnia 1992 r.,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 19 lipca 1993 r.
W imieniu Rady | |
A. BOURGEOIS | |
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 175 z 4.8.1971, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (EWG) nr 3124/92 (Dz.U. L 313 z 30.10.1992, str. 1).
(2) Dz.U. L 200 z 8.8.1977, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (EWG) nr 1605/91 (Dz.U. L 149 z 14.6.1991, str. 14).
(3) Dz.U. L 204 z 27.7.1991, str. 14.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1993.182.1 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 1987/93 zmieniające rozporządzenie (EWG) nr 1784/77 dotyczące certyfikacji chmielu |
Data aktu: | 19/07/1993 |
Data ogłoszenia: | 24/07/1993 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 31/07/1993, 01/01/1993 |