uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 3763/91 z dnia 16 grudnia 1991 r. wprowadzające szczególne środki w odniesieniu do niektórych produktów rolnych na rzecz francuskich departamentów zamorskich (1), zmienione rozporządzeniem Komisji (EWG) nr 3714/92 (2), w szczególności jego art. 2 ust. 6,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 1600/92 z dnia 15 czerwca 1992 r. dotyczące szczególnych środków dla Azorów i Madery, odnoszących się do niektórych produktów rolnych (3), zmienione rozporządzeniem (EWG) nr 3714/92, w szczególności jego art. 10,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 1601/92 z dnia 15 czerwca 1992 r. dotyczące szczególnych środków dla Wysp Kanaryjskich w odniesieniu do niektórych produktów rolnych (4), zmienione rozporządzeniem (EWG) nr 3714/92, w szczególności jego art. 3 ust. 4,
a także mając na uwadze, co następuje:
ilości produktów, korzystających z konkretnych uzgodnień w sprawie dostaw, muszą być określone w ramach okresowych prognoz bilansu dostaw, które mogą być dostosowane na podstawie zasadniczych wymogów rynków oraz uwzględnienia produkcji lokalnej i tradycyjnych przepływów handlu; w celu zapewnienia spełnienia wymagań w zakresie ilości, cen i jakości oraz w celu zapewnienia zachowania proporcji produktów dostarczanych ze Wspólnoty, pomoc, która ma być przyznana dla produktów pochodzących z pozostałej części Wspólnoty musi zostać określona na warunkach równoważnych, dla końcowego użytkownika, do korzyści wynikających ze zwolnienia z należności celnych przywozowych w przywozie produktów z państw trzecich;
rozporządzenie Komisji (EWG) nr 388/92 (5), ostatnio zmienione rozporządzeniem (EWG) nr 1497/93 (6), ustanawia, zgodnie z art. 2 rozporządzenia (EWG) nr 3763/91, prognozę bilansu dostaw produktów zbożowych dla francuskich departamentów zamorskich; prognoza ta pozwala na wymianę ilości określonych dla niektórych produktów oraz, w razie konieczności, na wzrost w ciągu roku całkowitej określonej ilości; w świetle doświadczeń oraz w celu zaspokojenia potrzeb francuskich departamentów zamorskich, niezbędne jest dostosowanie prognozy bilansu dostaw; w związku z tym Załącznik do rozporządzenia (EWG) nr 388/92 należy odpowiednio zmienić;
rozporządzenie Komisji (EWG) nr 1727/92 (7), ostatnio zmienione rozporządzeniem (EWG) nr 1497/93 ustanawia, zgodnie z art. 2 rozporządzenia (EWG) nr 1600/92, prognozę bilansu dostaw produktów zbożowych dla Azorów i Madery na rok 1992/93; należy odpowiednio ustalić prognozę bilansu dostaw na rok gospodarczy 1993/94;
rozporządzenie Komisji (EWG) nr 1728/92 (8), ostatnio zmienione rozporządzeniem (EWG) nr 1497/93 ustanawia, zgodnie z art. 2 rozporządzenia (EWG) nr 1601/92, prognozę bilansu dostaw produktów zbożowych dla Wysp Kanaryjskich na rok 1992/93; należy odpowiednio ustalić prognozę bilansu dostaw na rok gospodarczy 1993/94;
termin składania wniosków o wydanie świadectw pomocy oraz kwota zabezpieczenia, która jest składana, ustanowione odpowiednio w art. 4 ust. 1 rozporządzenia (EWG) nr 388/92 oraz (EWG) nr 1727/92, wyznaczony jest na pierwszych pięć dni roboczych każdego miesiąca w przypadku terminu oraz na 25 ECU za tonę w przypadku kwoty zabezpieczenia; termin i zabezpieczenie są odpowiednio wyznaczone na 10 dni roboczych oraz na 25 ECU za tonę przez ten sam artykuł rozporządzenia (EWG) nr 1728/92; w celu uwzględnienia specyficznych dla niektórych przetworzonych produktów w sektorze zbóż praktyk handlowych należy z jednej strony przewidzieć możliwość składania wniosków w jakimkolwiek dniu miesiąca, a z drugiej strony, zmniejszenia kwoty zabezpieczenia;
środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Zbóż,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 30 czerwca 1993 r.
W imieniu Komisji | |
René STEICHEN | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 356 z 24.12.1991, str. 1.
(2) Dz.U. L 378 z 23.12.1992, str. 23.
(3) Dz.U. L 173 z 27.6.1992, str. 1.
(4) Dz.U. L 173 z 27.6.1992, str. 13.
(5) Dz.U. L 43 z 19.2.1992, str. 16.
(6) Dz.U. L 148 z 18.6.1993, str. 13.
(7) Dz.U. L 179 z 1.7.1992, str. 101.
(8) Dz.U. L 179 z 1.7.1992, str. 104.
ZAŁĄCZNIKI
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1993.160.1 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 1727/93 zmieniające rozporządzenia (EWG) nr 388/92, (EWG) nr 1727/92 oraz (EWG) nr 1728/92 z dnia 30 czerwca 1993 r. ustanawiające szczegółowe zasady wykonywania szczególnych uzgodnień w odniesieniu do dostawy produktów zbożowych odpowiednio do francuskich departamentów zamorskich, na Azory i Maderę oraz Wyspy Kanaryjskie i ustalające odpowiednie prognozy bilansów dostaw |
Data aktu: | 30/06/1993 |
Data ogłoszenia: | 01/07/1993 |
Data wejścia w życie: | 01/07/1993, 01/05/2004 |