uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 43,
uwzględniając wniosek Komisji (1),
uwzględniając opinię Parlamentu Europejskiego (2),
a także mając na uwadze, co następuje:
dyrektywa Rady 73/132/EWG z dnia 15 maja 1973 r. w sprawie prowadzenia przez Państwa Członkowskie badań statystycznych dotyczących bydła, w sprawie prognoz dostępności bydła do uboju oraz statystyk dotyczących ubitego bydła (3) oraz dyrektywa Rady 78/53/EWG z dnia 19 grudnia 1977 r. ustanawiająca dodatkowe przepisy dotyczące badań statystycznych przeprowadzanych przez Państwa Członkowskie w odniesieniu do bydła (4) były zmieniane kilkakrotnie; w związku z koniecznością dalszych zmian należy, ze względów jasności, ponownie zredagować przepisy tych dyrektyw;
w celu ograniczenia, w miarę możliwości, liczby corocznych badań statystycznych, należy ustanowić przepisy dla tych Państw Członkowskich, w których pogłowie bydła stanowi jedynie niewielki procent całego pogłowia bydła we Wspólnocie;
w celu zapewnienia właściwego zarządzania wspólną polityką rolną, w szczególności w odniesieniu do rynku mięsa wołowego i cielęcego, Komisja wymaga regularnego dostarczania danych na temat tendencji w produkcji zwierząt gospodarskich oraz produkcji mięsa wołowego i cielęcego; 2
gromadzenie i przetwarzanie danych, jak również organizacja badań statystycznych na poziomie krajowym powinny w dalszym ciągu należeć do obowiązków służb statystycznych Państw Członkowskich, a Komisja powinna być odpowiedzialna za koordynację i harmonizację informacji statystycznych na poziomie europejskim oraz podejmować działania na rzecz zharmonizowanych metodologii niezbędnych do realizowania polityk Wspólnoty;
w celu ułatwienia wprowadzenia niniejszej dyrektywy konieczna jest bliska współpraca między Państwami Członkowskimi a Komisja, szczególnie za pośrednictwem Stałego Komitetu ds. Statystyki Rolniczej, powołanego decyzją 72/279/EWG (5),
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
W imieniu Rady | |
J. ANDERSEN | |
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. C 18 z 23.1.1993, str. 19.
(2) Dz.U. C 115 z 26.4.1993.
(3) Dz.U. L 153 z 9.6.1973, str. 25. Dyrektywa ostatnio zmieniona rozporządzeniem (EWG) nr 1057/91 (Dz.U. L 107 z 27.4.1991, str. 11).
(4) Dz.U. L 16 z 20.1.1978, str. 20. Dyrektywa ostatnio zmieniona dyrektywą 86/80/EWG (Dz.U. L 77 z 22.3.1986, str. 27).
(5) Dz.U. L 179 z 7.8.1972, str. 1.
(6) Dz.U. L 151 z 15.6.1990, str. 1.
(7)Decyzja Rady 1999/468/WE z dnia 28 czerwca 1999 r. ustanawiająca warunki wykonywania uprawnień wykonawczych przyznanych Komisji (Dz.U. L 184 z 17.7.1999, str. 23).
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1993.149.5 |
Rodzaj: | Dyrektywa |
Tytuł: | Dyrektywa 93/24/EWG w sprawie prowadzenia badań statystycznych dotyczących hodowli bydła |
Data aktu: | 01/06/1993 |
Data ogłoszenia: | 21/06/1993 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 09/06/1993 |