Decyzja 93/327/EWG określająca warunki, na jakich podmioty zamawiające, eksploatujące obszary geograficzne w celu poszukiwania lub wydobywania ropy naftowej, gazu ziemnego, węgla lub innych paliw stałych, muszą przekazywać Komisji informacje dotyczące udzielanych przez nie zamówień

DECYZJA KOMISJI
z dnia 13 maja 1993 r.
określająca warunki, na jakich podmioty zamawiające, eksploatujące obszary geograficzne w celu poszukiwania lub wydobywania ropy naftowej, gazu ziemnego, węgla lub innych paliw stałych, muszą przekazywać Komisji informacje dotyczące udzielanych przez nie zamówień

(93/327/EWG)

(Dz.U.UE L z dnia 27 maja 1993 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,

uwzględniając dyrektywę Rady 90/531/EWG z dnia 17 września 1990 r. w sprawie procedur udzielania zamówień publicznych przez podmioty działające w sektorach gospodarki wodnej, energetyki, transportu i telekomunikacji (1), w szczególności jej art. 3 ust. 2 lit. b) oraz art. 32 ust. 4-7,

uwzględniając opinię Komitetu Doradczego ds. Zamówień Publicznych,

a także mając na uwadze, co następuje:

artykuł 3 ust. 2 lit. b) dyrektywy Rady 90/531/EWG przewiduje, że podmioty zamawiające, eksploatujące obszary geograficzne w celu poszukiwania lub wydobywania ropy naftowej, gazu ziemnego, węgla lub innych paliw stałych muszą przekazywać Komisji, na warunkach przez nią określonych, informacje dotyczące udzielanych przez nie zamówień;

informacje te muszą umożliwiać Komisji realizacji zadań w zakresie monitorowania stosowania prawa wspólnotowego i opracowywania badań statystycznych;

jednakże obowiązek przekazywania informacji dotyczących każdego udzielonego zamówienia powinien zostać ograniczony do zamówień, których wartość jest wystarczająco wysoka, mianowicie do wszystkich zamówień o wartości przekraczającej 5 milionów ECU;

dla zamówień o wartości między 400.000 ECU i 5 milionów ECU powinny wystarczyć bardziej zwięzłe informacje okresowe,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Państwa Członkowskie zapewniają, aby podmioty zamawiające prowadzące jedną albo więcej rodzajów działalności określonych w art. 3 ust. 1 dyrektywy 90/531/EWG przekazywały Komisji, w odniesieniu do każdego udzielonego zamówienia, którego wartość (ustalona zgodnie z art. 12 tej dyrektywy) przekracza 5 milionów ECU, wszystkie informacje wymienione w Załączniku do niniejszej decyzji w ciągu 48 dni od daty udzielenia danego zamówienia.

Artykuł  2

W przypadku zamówień o wartości między 400.000 ECU a 5 milionów, podmioty zamawiające określone w art. 1:

1. zachowują w odniesieniu do każdego zamówienia, informacje, określone w pozycjach 1-9 Załącznika, przez okres nie krótszy niż cztery lata od daty udzielenia zamówienia;

2. przekazują te informacje Komisji niezwłocznie, na jej wniosek, albo nie później niż w ciągu 48 dni po upływie kwartału kalendarzowego, w którym udzielono danego zamówienia.

Artykuł  3

Niniejszą decyzję stosuje się do zamówień udzielonych od dnia 1 stycznia 1993 r.

Artykuł  4

Niniejsza decyzja skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 13 maja 1993 r.

W imieniu Komisji
Raniero VANNI D’ARCHIRAFI
Członek Komisji

_______

(1) Dz.U. L 297 z 29.10.1990, str. 1.

ZAŁĄCZNIK 

Art. 3 dyrektywy Rady 90/531/EWG

Informacje podlegające zachowaniu lub przekazaniu Komisji w odniesieniu do każdego udzielonego zamówienia

- Informacje nieprzeznaczone do publikacji -

1. Nazwa i adres podmiotu zamawiającego.

2. Charakter zamówienia (dostawa lub roboty budowlane; tam gdzie to stosowne, oświadczenie czy jest to umowa ramowa).

3. Wyraźne określenie charakteru dostarczonego produktu lub wykonanych robót budowlanych lub świadczonej usługi (np. wykorzystując CPA).

4. Informacja o tym, czy zamówienie podlegało ogłoszeniu i, jeżeli tak, to w której(-ych) gazecie(-tach) lub magazynie(-ach) handlowym(-ych). W przeciwnym przypadku - informacja o zastosowanej procedurze przetargowej.

5. Liczba otrzymanych ofert.

6. Data udzielenia zamówienia.

7. Nazwa i adres dostawcy lub wykonawcy, którego ofertę wybrano.

8. Wartość zamówienia.

9. Przewidywany okres trwania zamówienia.

10. Każdy udział o wysokości ponad 10% zamówienia, który został lub może zostać przekazany do podwykonania.

11. Kraj pochodzenia produktu lub usługi.

12. Główne kryteria udzielenia zamówienia zastosowane w celu określenia najkorzystniejszej gospodarczo oferty.

13. Informacje o tym, czy zamówienie zostało udzielone oferentowi, który przedstawił wariant ze wstępnych specyfikacji podmiotu.

Zmiany w prawie

Senatorowie nie zgodzili się na podniesienie kar grzywny dla pracodawców

Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.

Grażyna J. Leśniak 13.03.2025
Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.1993.129.25

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 93/327/EWG określająca warunki, na jakich podmioty zamawiające, eksploatujące obszary geograficzne w celu poszukiwania lub wydobywania ropy naftowej, gazu ziemnego, węgla lub innych paliw stałych, muszą przekazywać Komisji informacje dotyczące udzielanych przez nie zamówień
Data aktu: 13/05/1993
Data ogłoszenia: 27/05/1993
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 14/05/1993, 01/01/1993