Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"
Tekst niniejszego rozporządzenia nie uwzględnia wszystkich zmian. Niektóre akty zmieniające nie zostały opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej - polskim wydaniu specjalnym, ponieważ instytucje UE uznały zmiany wynikające z nich za pochłonięte przez akty zmieniające opublikowane w kolejnych tomach tego wydawnictwa.
.................................................
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejska Wspólnotę Gospodarczą,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 3677/90 z dnia 13 grudnia 1990 r. ustanawiające środki, które powinny być podjęte w celu uniemożliwiania wykorzystywania niektórych substancji do nielegalnego wytwarzania środków odurzających i substancji psychotropowych(1), zmienione rozporządzeniem (EWG) nr 900/92(2), w szczególności jego art. 10 ust. 3,
a także mając na uwadze, co następuje:
konieczne jest ustanowienie przepisów wykonawczych do rozporządzenia (EWG) nr 3677/90, zwanego dalej "rozporządzeniem podstawowym";
ilości progowe substancji sklasyfikowanych wymienionych w kategorii 3 Załącznika do rozporządzenia podstawowego oraz identyfikacja mieszanin zawierających takie substancje, powinny być ustalone do celów art. 2a ust. 2 rozporządzenia podstawowego;
niezbędne jest zidentyfikowanie krajów i substancji zgodnie z art. 5 ust. 2 rozporządzenia podstawowego, w szczególności na podstawie podejścia uzgodnionego z państwem, którego to dotyczy;
w niektórych przypadkach, gdy nie ma formalnego porozumienia z państwem przeznaczenia w rozumieniu art. 5a ust. 2 rozporządzenia podstawowego, wymagania wywozowe dotyczące substancji w kategorii 3 muszą być ustalone, w szczególności na podstawie podejścia uzgodnionego z państwem, którego to dotyczy;
identyfikacja wrażliwych miejsc przeznaczenia, musi mieć miejsce na takiej podstawie, że w danym państwie nielegalnie wytwarzane są środki odurzające i substancje psychotropowe lub że występują tam inne ważne czynniki takie jak np. geograficzna bliskość państwa, w którym środki odurzające lub takie substancje są wytwarzane;
Komisja podejmuje działania w celu nawiązania takich kontaktów z licznymi państwami; wykazy w załączniku 2 i 3 do niniejszego rozporządzenia powinny być stopniowo uzupełniane w miarę, jak kontakty te prowadzą do konkretnych wyników;
konieczne jest sporządzenie wzoru indywidualnego pozwolenia na wywóz, jak również szczegółowych zasad dotyczących jego stosowania, a ponadto ustanowienie takich zasad dla realizacji systemu otwartych pozwoleń indywidualnych na poszczególne wywozy substancji objętych kategoriami 2 i 3;
Wspólnota powinna wykonać decyzję podjętą w kwietniu 1992 r. przez Komisję ds. środków odurzających (KŚO) Narodów Zjednoczonych o włączeniu substancji; izosafrol, piperonal i safrol do tabeli I Załącznika Konwencji NZ z 1988 r. o zwalczaniu nielegalnego obrotu środkami odurzającymi i substancjami psychotropowymi, poprzez przeniesienie wyżej wymienionych substancji z kategorii 2 do kategorii 1 w Załączniku do rozporządzenia podstawowego i dlatego dla przejrzystości Załącznik do rozporządzenia podstawowego powinien zostać zastąpiony. Decyzja opiera się na argumentach, że cechy wyżej wymienionych substancji są bardzo podobne do tych zawartych już w tabeli I jak również w kategorii 1 sprawozdania końcowego grupy roboczej ds. produktów chemicznych (GRPC), a członkowie tej grupy reprezentowani w KŚO podzielają w pełni opinię, iż decyzja ta jest środkiem wyjątkowym, odnoszącym się do handlu międzynarodowego, która nie stanie się precedensem dla innych potencjalnych zmian w klasyfikacji podanej w sprawozdaniu GRPC;
środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Prekursorów Narkotyków,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.
Sporządzono w Brukseli, dnia 21 grudnia 1992 r.
W imieniu Komisji | |
Christiane SCRIVENER | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 357 z 20.12.1990, str. 1
(2) Dz.U. L 96 z 10.4.1992, str. 1.
ZAŁĄCZNIKI
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1992.383.17 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 3769/92 wykonujące i zmieniające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3677/90 ustanawiające środki, które powinny być podjęte w celu uniemożliwiania wykorzystywania niektórych substancji do nielegalnego wytwarzania środków odurzających i substancji psychotropowych |
Data aktu: | 21/12/1992 |
Data ogłoszenia: | 29/12/1992 |
Data wejścia w życie: | 01/01/1993, 01/05/2004 |