uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,
uwzględniając dyrektywę Rady 77/93/EWG z dnia 21 grudnia 1976 r. w sprawie środków ochronnych przeciwko wprowadzaniu do Państw Członkowskich organizmów szkodliwych dla roślin lub produktów roślinnych(1), ostatnio zmienioną dyrektywą Komisji 92/10/EWG(2), w szczególności jej art. 11 ust. 3 akapit trzeci i art. 11 ust. 3a,
a także mając na uwadze, co następuje:
dyrektywa 77/93/EWG zezwala obecnie, oprócz kontroli dokonywanych przez wysyłające Państwa Członkowskie, na kontrole dokonywane przez Państwa Członkowskie miejsca przeznaczenia;
ponadto przepisy dyrektywy 77/93/EWG wymagają, aby udział procentowy inspekcji fitosanitarnych, które zostaną przeprowadzone, nie przekraczał 33 % i był stopniowo obniżany do osiągnięcia zera, do momentu wprowadzenia w życie nowych ustaleń w zakresie kontroli, zgodnych z przepisami mającymi na celu wprowadzenie rynku wewnętrznego; w odniesieniu do kontroli dokumentacyjnych i identyfikacyjnych przepisy także przewidują, że udział procentowy przesyłek podlegających kontroli należy określić i stopniowo zmniejszać, aby osiągnąć zero, do momentu, gdy Państwa Członkowskie wprowadzą w życie nowe ustalenia w zakresie kontroli, zgodne z przepisami mającymi na celu wprowadzenie rynku wewnętrznego;
w celu zapewnienia swobodnego przepływu roślin, produktów roślinnych lub innych przedmiotów w obrębie Wspólnoty, co stanowi istotny element wydajności produkcji rolnej i wpływa na właściwe funkcjonowanie wspólnej polityki rolnej, należy obniżyć udział procentowy wyżej wspomnianych inspekcji fitosanitarnych, natomiast należy podjąć decyzję w odniesieniu do udziału procentowego przesyłek podlegających sporadycznym kontrolom dokumentacyjnym i identyfikacyjnym oraz w kwestii dotyczącej kontroli i inspekcji należy ustanowić lepszą równowagę między Państwem Członkowskim wysyłającym a Państwem Członkowskim miejsca przeznaczenia, przy czym większa odpowiedzialność spoczywa na tym pierwszym;
warunki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Zdrowia Roślin,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
W imieniu Komisji | |
Ray MAC SHARRY | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 26 z 31.1.1977, str. 20.
(2) Dz.U. L 70 z 17.3.1992, str. 27.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1992.275.24 |
Rodzaj: | Dyrektywa |
Tytuł: | Dyrektywa 92/71/EWG określająca udział procentowy przesyłek, które mogą podlegać inspekcji fitosanitarnej, kontroli dokumentacyjnej i identyfikacyjnej przy ich wprowadzaniu do Państwa Członkowskiego z innego Państwa Członkowskiego |
Data aktu: | 02/09/1992 |
Data ogłoszenia: | 18/09/1992 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 14/09/1992 |