uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą, w szczególności jego art. 87,
uwzględniając wniosek Komisji(1),
uwzględniając opinię Parlamentu Europejskiego(2),
uwzględniając opinię Komitetu Ekonomiczno-Społecznego(3),
a także mając na uwadze, co następuje: rozporządzenie Rady (EWG) nr 2342/90 z dnia 24 lipca 1990 r. w sprawie taryf za regularne usługi lotnicze (4) i rozporządzenie (EWG) nr 2343/90(5) w sprawie dostępu przewoźników lotniczych do regularnych usług lotniczych na trasach wewnątrzwspólnotowych i podziału między przewoźników lotniczych zdolności przewozów pasażerskich w zakresie regularnych usług lotniczych między Państwami Członkowskimi stanowią o dalszej liberalizacji systemu taryfowego w ramach Wspólnoty;
wspólnotowa polityka transportu lotniczego umożliwi przewoźnikom konkurowanie i przyczyni się w ten sposób do szybszego rozwoju tego przemysłu w interesie użytkowników transportu lotniczego, Komisja powinna móc podjąć niezwłoczne działanie w przypadkach, gdy przewoźnicy lotniczy uczestniczą w praktykach, które są sprzeczne z zasadami konkurencji i które mogą zagrozić efektywności usług świadczonych przez konkurenta lub istnieniu linii lotniczej i w ten sposób spowodować nieodwracalną szkodę w strukturze konkurencji;
właściwe jest ustanowienie specjalnej procedury, zgodnie z którą Komisja może szybciej zastosować zasady konkurencji w przypadkach, gdy występuje pilna potrzeba zapobiegania lub przeciwdziałania takim antykonkurencyjnym praktykom;
procedura ta powinna zapewniać danym przedsiębiorstwom możliwość pisemnego wyrażania opinii w kwestiach, w stosunku do których wniesiono sprzeciw;
konieczne jest zatem dokonanie zmiany rozporządzenia (EWG) nr 3975/87(6),
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 14 maja 1991 r.
W imieniu Rady | |
J. F. POOS | |
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. C 155 z 26.6.1990, str. 7 oraz Dz.U. C 101 z 18.4.1991, str. 19.
(2) Dz.U. C 48 z 25.2.1991, str. 166.
(3) Dz.U. C 41 z 18.2.1991, str. 44.
(4) Dz.U. L 217 z 11.8.1990, str. 1.
(5) Dz.U. L 217 z 11.8.1990, str. 8.
(6) Dz.U. L 374 z 31.12.1987, str. 1.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1991.122.2 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 1284/91 zmieniające rozporządzenie (EWG) nr 3975/87 ustanawiające procedurę stosowania reguł konkurencji do przedsiębiorstw w sektorze transportu lotniczego |
Data aktu: | 14/05/1991 |
Data ogłoszenia: | 17/05/1991 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 18/05/1991 |