KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 z dnia 20 grudnia 1985 r. w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym (1), w szczególności jego art. 17 i 18,
a także mając na uwadze, co następuje:
konieczne jest wyeliminowanie możliwości fałszerstw w użytkowaniu elektronicznych urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym, w szczególności fałszerstw spowodowanych przerwaniem zasilania lub odłączeniem czujnika pomiaru prędkości i odległości;
w świetle doświadczeń i z punktu widzenia aktualnego stanu techniki jest możliwe wyraźne wskazanie na wykresówkach przerw w zasilaniu, aby ułatwić stosowanie rozporządzenia i zniechęcić do takiego rodzaju nadużyć;
właściwe jest wdrożenie tej nowej technologii w normach Wspólnoty dotyczących konstrukcji i instalacji elektronicznych urządzeń rejestrujących;
w celu zapewnienia skutecznego sprawdzania i prawidłowej rejestracji czasu prowadzenia pojazdu, w szczególności czas prowadzenia pojazdu powinien być rejestrowany automatycznie, a inne okresy, kiedy kierowca nie prowadzi pojazdu, powinny być rejestrowane zgodnie z wskazaniami przełącznika;
obecnie stosowane urządzenia rejestrujące zapewniają już automatyczną rejestrację czasu prowadzenia pojazdu i dlatego, uwzględniając doświadczenia i aktualny stan techniki, należałoby odpowiednio dostosować normy konstrukcyjne dla urządzeń rejestrujących;
środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Dostosowania Rozporządzenia (EWG) nr 3821/85 dotyczącego postępu technicznego,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.Sporządzono w Brukseli, dnia 16 listopada 1990 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Karel VAN MIERT |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 370 z 31.12.1985, str. 8.