uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 3698/88 z dnia 24 listopada 1988 r. ustanawiające środki specjalne w odniesieniu do nasion konopi(1), w szczególności jego art. 2 ust. 3,
a także mając na uwadze, co następuje:
zgodnie z art. 2 rozporządzenia Rady (EWG) nr 1496/89 z dnia 29 maja 1989 r. ustanawiającego ogólne zasady pomocy do nasion konopi(2), Państwa Członkowskie muszą wprowadzić mechanizmy kontrolne pozwalające na weryfikację, czy obszar upraw nasion konopi, w odniesieniu do którego przedłożono wniosek o przyznanie pomocy, odpowiada obszarowi zasiewu i zbioru oraz czy spełnione są wymogi ustanowione w odniesieniu do zawartości substancji odurzających; w tym celu wszyscy producenci muszą przedstawić wnioski o przyznanie pomocy zawierające minimalny zakres informacji umożliwiających takie kontrole; należy ustanowić przepis umożliwiający przeprowadzanie takich kontroli, w szczególności kontroli wyrywkowych na miejscu, dla wystarczająco reprezentatywnej liczby wniosków o przyznanie pomocy; w tym samym celu należy określić szczegółowe dane, które Państwa Członkowskie powinny notyfikować Komisji;
należy ustanowić przepisy szczególne obejmujące przypadki fałszywych deklaracji składanych przez producentów;
w celu uproszczenia funkcjonowania systemu, należy przewidzieć stosowanie przez Państwa Członkowskie systemu podobnego do tego, jaki został ustanowiony w rozporządzeniu Komisji (EWG) nr 1164 z dnia 28 kwietnia 1989 r. ustanawiającym szczegółowe zasady dotyczące pomocy do lnu włóknistego i konopi(3);
należy ustanowić jednolite przepisy dotyczące wypłaty pomocy;
termin operacyjny ustanawiający uprawnienie do pomocy do konopi następuje w czasie produkcji konopi; jednakże, ustalenie dokładnej daty wyprodukowania danej partii jest bardzo trudne; doświadczenie pokazuje, że produkcja jest prawie całkowicie ukończona najpóźniej w ciągu miesiąca sierpnia każdego roku; w celu zapewnienia jednolitego działania systemu pomocy, kursem przeliczeniowym stosowanym do obliczenia wysokości pomocy w walucie krajowej powinien być kurs stosowany na koniec tego miesiąca;
środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Olejów i Tłuszczów,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
W imieniu Komisji | |
Ray MAC SHARRY | |
Członek Komisji |
_______
(1) Dz.U. L 325 z 29.11.1988, str. 2.
(2) Dz.U. L 148 z 1.6.1989, str. 3.
(3) Dz.U. L 121 z 29.4.1989, str. 4.
(4) Dz.U. L 172 z 30.9.1966, str. 3025/66.
(5) Dz.U. L 146 z 4.7.1970, str. 1.
(6) Dz.U. L 362 z 11.12.1992, str. 49.
(7) Dz.U. L 365 z 21.12.2006, str. 52.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1989.307.22 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 3164/89 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania środków specjalnych w odniesieniu do nasion konopi |
Data aktu: | 23/10/1989 |
Data ogłoszenia: | 24/10/1989 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 25/10/1989, 01/08/1989 |