uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,
uwzględniając rozporządzenie Rady nr 136/66/EWG z dnia 22 września 1966 r. w sprawie ustanowienia wspólnej organizacji rynku olejów i tłuszczów(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (EWG) nr 3994/87(2), w szczególności jego art. 5 ust. 4,
a także mając na uwadze, co następuje:
pomoc na produkcję nie jest już ograniczona do powierzchni nasadzeń drzew oliwnych przed określonymi datami; w związku z tym należy uchylić rozporządzenie Rady (EWG) nr 1590/83 z dnia 14 lipca 1983 r. w sprawie ustalania powierzchni nasadzeń drzew oliwnych kwalifikujących się do pomocy na produkcję oliwy z oliwek(3);
należy ustanowić kryteria ustalania plantatorów oliwek, których średnia produkcja przekracza określoną ilość;
należy zwolnić organizacje producentów z określonych zadań odnoszących się do kontroli deklaracji upraw, ponieważ są one już wykonywane przez wyspecjalizowane agencje; należy ponownie przeanalizować zasady dotyczące wykorzystania kwoty potrącanej z pomocy na produkcję przeznaczonej dla organizacji producentów;
rozporządzenie (EWG) nr 1915/87(4) zmieniło, między innymi, system pomocy na produkcję oliwy z oliwek poprzez ustanowienie maksymalnej ilości oliwy z oliwek, dla której przysługuje pomoc na produkcję; przepisy przewidują, że w przypadku gdy ilość obecnie produkowana przekracza ilość maksymalną, jednostkowa kwota należnej pomocy ulega zmniejszeniu przez stosowanie odpowiedniego współczynnika; w przypadku gdy ilość produkowana jest mniejsza od ilości maksymalnej, różnicę dodaje się do ilości maksymalnej ustalonej na następny rok gospodarczy; drobni producenci nie podlegają żadnemu obniżeniu pomocy; należy ustanowić zasady określania przyznawania docelowej pomocy, tymczasowego wypłacania pomocy oraz ustalania produkcji szacunkowej i rzeczywistych ilości produkowanych; pomoc jest przyznawana zgodnie z innymi kryteriami, jeżeli plantatorzy oliwek są członkami organizacji producentów i jeśli ich produkcja przekracza daną ilość; należy przewidzieć zasady pozwalające określić niniejszą ilość; należy zmienić rozporządzenie (EWG) nr 2261/84(5), ostatnio zmienione rozporządzeniem (EWG) nr 3763/86(6);
doświadczenie w odniesieniu do systemu pomocy na produkcję nie pozwala jeszcze sformułować propozycji dokonania jego zmiany, szczególnie ze względu na fakt, że system ten obecnie został wprowadzony w dwóch nowych Państwach Członkowskich; należy niniejszym przedłużyć okres przewidziany na przedłożenie sprawozdania w sprawie działania systemu pomocy na produkcję,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE
Sporządzono w Brukseli, dnia 29 marca 1988 r.
W imieniu Rady | |
I. KIECHLE | |
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. 172 z 30.9.1966, str. 3025/66.
(2) Dz.U. L 377 z 31.12.1987, str. 31.
(3) Dz.U. L 163 z 22.6.1983, str. 39.
(4) Dz.U. L 183 z 3.7.1987, str. 7.
(5) Dz.U. L 208 z 3.8.1984, str. 3.
(6) Dz U. L 349 z 11.12.1986, str. 10.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1988.89.1 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 892/88 zmieniające rozporządzenie (EWG) nr 2261/84 ustanawiające ogólne zasady przyznawania pomocy na produkcję oliwy z oliwek oraz organizacjom producentów |
Data aktu: | 29/03/1988 |
Data ogłoszenia: | 06/04/1988 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 09/04/1988 |