uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 804/68 z dnia 27 czerwca 1968 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku mleka i przetworów mlecznych (1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (EWG) nr 1335/86 (2), w szczególności jego art. 6 ust. 7,
a także mając na uwadze, co następuje:
w rozporządzeniu Komisji (EWG) nr 3143/85 (3), ostatnio zmienionym rozporządzeniem (EWG) nr 2889/86 (4), przewidziano sprzedaż po obniżonych cenach masła pochodzącego ze skupu interwencyjnego przeznaczonego do bezpośredniego spożycia w postaci koncentratu masła;
w celu zapewnienia zbytu większej ilości tego koncentratu masła wskazana jest redukcja cen masła w stopniu ustalonym w art. 2 ust. 1 rozporządzenia (EWG) nr 3143/85 i przyjęcie odpowiednio dostosowanego zabezpieczenia określonego w ust. 4;
doświadczenie ukazuje konieczność wyjaśnienia niektórych przepisów rozporządzenia (EWG) nr 3143/85 odnoszących się do nadzoru, w taki sposób, aby cały sektor handlu detalicznego, niezależnie od jego struktury, został wyłączony z zakresu stosowania kontroli; dlatego też przepisami art. 7 ust. 3 wspomnianego rozporządzenia należy objąć zakłady dystrybucji przedsiębiorstw handlu detalicznego ze skutkiem od dnia jego wejścia w życie;
rozporządzenie Komisji (EWG) nr 1152/86 (5), zmienione rozporządzeniem (EWG) nr 2385/86 (6), ustanowiło przepisy w odniesieniu do środków promocyjnych i reklamowych dla koncentratu masła przeznaczonego do bezpośredniego spożycia; doświadczenie pokazuje, że w celu poprawy dystrybucji tego produktu wspomniane środki muszą być zintensyfikowane; wydaje się, że należy raczej w tym celu pozostawić zainteresowanym podmiotom gospodarczym możliwość promowania ich produktu niż w pełni wpływać na redukcję cen sprzedaży masła pochodzącego ze skupu interwencyjnego w handlu detalicznym; wymóg określony w art. 8 rozporządzenia (EWG) nr 3143/85 powinien zostać zniesiony z jednoczesnym zobowiązaniem Państw Członkowskich do systematycznego informowania Komisji o cenach koncentratu masła faktycznie stosowanych w sprzedaży detalicznej;
zgodnie z art. 9 ust. 5 akapit pierwszy dokument dowodowy wymagany w celu zwolnienia zabezpieczenia musi być dostarczony w ciągu dwunastu miesięcy od dnia zawarcia umowy; z powodu trudności administracyjnych okres ten powinien zostać przedłużony do 18 miesięcy;
środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Mleka i Przetworów Mlecznych,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 16 października 1986 r.
W imieniu Komisji | |
Frans ANDRIESSEN | |
Wiceprzewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 148 z 28.6.1968, str. 13.
(2) Dz.U. L 119 z 8.5.1986, str. 19.
(3) Dz.U. L 298 z 12.11.1985, str. 9.
(4) Dz.U. L 267 z 19.9.1986, str. 13.
(5) Dz.U. L 105 z 22.4.1986, str. 15.
(6) Dz.U. L 206 z 30.7.1986, str. 23.
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.
31.12.2024Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1986.294.8 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 3157/86 zmieniające rozporządzenie (EWG) nr 3143/85 w sprawie sprzedaży po obniżonych cenach masła pochodzącego ze skupu interwencyjnego przeznaczonego do bezpośredniego spożycia w postaci koncentratu masła |
Data aktu: | 16/10/1986 |
Data ogłoszenia: | 17/10/1986 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 17/10/1986, 25/11/1985 |