(Dz.U.UE L z dnia 8 grudnia 1984 r.)
RADA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą, w szczególności jego art. 43 oraz 100,
uwzględniając wniosek Komisji(1),
uwzględniając opinię Parlamentu Europejskiego(2),
uwzględniając opinię Komitetu Ekonomiczno-Społecznego(3),
a także mając na uwadze, co następuje:
stosowanie dyrektywy Rady 70/524/EWG z dnia 23 listopada 1970 r. dotyczącej dodatków paszowych(4), ostatnio zmienionej 46 dyrektywą Komisji 84/547/EWG(5), ujawniła potrzebę ponownego zdefiniowania pewnych podstawowych pojęć, tak aby uwzględnić rozwój naukowo-techniczny oraz bezwzględną konieczność zapewnienia możliwie jak najlepszej ochrony zdrowia zwierząt, zdrowia ludzkiego oraz środowiska naturalnego;
doświadczenie wykazało w szczególności, że obecne reguły w sprawie stosowania dodatków paszowych nie zapewniły wymaganego stopnia bezpieczeństwa; dlatego niezbędne jest podjęcie dodatkowych środków w związku z produkcją, obrotem, dystrybucją dodatków oraz premiksów dodatków;
w celu ułatwienia stosowania dyrektywy wykaz definicji powinien zostać rozszerzony, a niektóre definicje powinny zostać zmienione; pojęcie dodatku powinno zostać zdefiniować jaśniej i w taki sposób, by zezwolenia przyznane na stosowanie dodatków niektórych kategorii odnosiły się do określonych preparatów, które w przyszłości zostaną podane w załącznikach;
przejrzystość wymaga kodyfikacji załączników, tak aby można było do nich włączać kolejne zmiany;
zakazy stosowania mieszanek dodatków niektórych kategorii powinny zostać rozszerzone, tak aby zapobiegać niepożądanym skutkom, jakie mogą wyniknąć z niektórych związków;
w celu zapewnienia przestrzegania podstawowych reguł, które muszą być przestrzegane, jeśli jakiekolwiek nowe zastosowanie dodatku ma zostać objęte zezwoleniem, niezbędne jest - w przypadku niektórych kategorii dodatków - wymaganie od Państwa Członkowskiego przedłożenia oficjalnie dokumentacji; w celu ułatwienia badania danego dodatku należy sporządzać taką dokumentację zgodnie z wspólnymi wytycznymi, które mają zostać ustalone przez Radę;
do celów identyfikacji dodatków zastosowanych w paszach ważne jest, aby w przypadku antybiotyków, kokcydiostatyków oraz innych środków farmaceutycznych, jak również stymulatorów wzrostu wprowadzono opracowania monograficzne wskazujące kryteria identyfikacji oraz charakterystyki każdego dodatku, którego stosowanie jest objęte zezwoleniem;
ponadto niezbędne jest wprowadzenie dokładnych zasad dotyczących etykietowania dodatków oraz premiksów wprowadzanych do obrotu we Wspólnocie;
właściwe jest, aby produkcja oraz stosowanie antybiotyków, kokcydiostatyków i innych środków farmaceutycznych, stymulatorów wzrostu oraz prefiksów przygotowanych z takich dodatków do celów włączenia do mieszanek paszowych została ograniczona, do tych producentów, którzy posiadają odpowiednie kompetencje oraz właściwe instalacje oraz wyposażenie do wytwarzania dodatków, premiksów lub mieszanek paszowych i którzy są wymienieni w wykazie wytwórców Państwa Członkowskiego; ci wytwórcy oraz wszyscy pośrednicy powinni dodatkowo być zobowiązani do zachowania rejestru, za pomocą którego właściwe władze mogłyby skutecznie sprawdzać tożsamość oraz przeznaczenie produkowanych dodatków oraz premiksów;
antybiotyki, kokcydiostatyki oraz inne środki farmaceutyczne mogłyby jednakże być przedmiotem przepisów dotyczących stosowania dyrektyw 81/851/EWG oraz 81/852/EWG(6), które mają zostać przyjęte, oraz zasad, które mają zostać przyjęte w odniesieniu do swobodnego przepływu pasz z zawartością środków farmaceutycznych; takie nowe przepisy mogłyby spowodować zmiany zasad dotyczących tych produktów;
dodatki dopuszczone do stosowania w środkach spożywczych przeznaczonych dla ludzi inne niż te wymienione w Załącznikach są tolerowane w paszach, tylko w przypadku gdy są tam obecne wyłącznie dlatego, że były one zawarte w jadalnej części zastosowanego środka spożywczego; takie dodatki nie mogą pełnić żadnej funkcji technologicznej w paszach zwierzęcych czy też mieć jakichkolwiek szkodliwych skutków dla zdrowia zwierząt,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 29 listopada 1984 r.
W imieniu Rady | |
B. DESMOND | |
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. C 197 z 18.8.1977, str. 3.
(2) Dz.U. C 63 z 13.3.1978, str. 53.
(3) Dz.U. C 84 z 8.4.1978, str. 4.
(4) Dz.U. L 270 z 14.12.1970, str. 1.
(5) Dz.U. L 297 z 15.11.1984, str. 40.
(6) Dz.U. L 317 z 6.11.1981, str. 1 oraz 16.
(7) Niniejsza dyrektywa została notyfikowana przez Państwa Członkowskie dnia 3 grudnia 1984 r.
Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.
13.03.2025Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.
11.03.2025Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.
27.02.2025Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.
25.02.2025500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
02.01.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1984.319.13 |
Rodzaj: | Dyrektywa |
Tytuł: | Dyrektywa 84/587/EWG zmieniająca dyrektywę 70/524/EWG dotyczącą dodatków paszowych |
Data aktu: | 29/11/1984 |
Data ogłoszenia: | 08/12/1984 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 03/12/1984 |