(84/424/EWG)(Dz.U.UE L z dnia 6 września 1984 r.)
RADA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą, w szczególności jego art. 100,
uwzględniając wniosek Komisji(1),
uwzględniając opinię Parlamentu Europejskiego(2),
uwzględniając opinię Komitetu Ekonomiczno-Społecznego(3),
a także mając na uwadze, co następuje:
dyrektywa 70/157/EWG(4), ostatnio zmieniona dyrektywą 81/334/EWG(5), ustanawia w Załączniku maksymalny poziom hałasu pojazdów silnikowych przeznaczonych do użytkowania na drogach, z lub bez nadwozia, mających co najmniej cztery koła i maksymalną prędkość konstrukcyjną przekraczającą 25 kilometrów na godzinę, z wyjątkiem pojazdów poruszających się po szynach, ciągników rolniczych lub leśnych oraz maszyn i pojazdów do robót publicznych;
ochrona ludności na obszarach miejskich przed nadmiernym hałasem wymaga odpowiednich środków w celu obniżenia poziomu hałasu pojazdów silnikowych; takie obniżenie zostało umożliwione przez postęp techniczny w budowie pojazdów silnikowych;
załącznik I do dyrektywy 70/157/EWG powinien zostać odpowiednio zmieniony, obniżając wartości dopuszczalnego poziomu hałasu wyrażone w decybelach dB (A) dla każdej określonej w nim kategorii pojazdu;
takie obniżenie stanowi ważny krok na drodze poprawy ochrony środowiska; rozważany przepis powinien jednakże zostać w przyszłości sprawdzony w świetle wyników prac Komisji, w kontekście ogólnego podejścia, z jednoczesnym uwzględnieniem wszystkich aspektów reguł wspólnotowych w sektorze pojazdów silnikowych, w szczególności tych odnoszących się do bezpieczeństwa, ochrony środowiska naturalnego i oszczędności energii,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 3 września 1984 r.
|
W imieniu Rady |
|
P. BARRY |
|
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. C 200 z 27.7.1983, str. 5.
(2) Dz.U. C 172 z 2.7.1984, str. 157.
(3) Dz.U. C 358 z 31.12.1983, str. 4.
(4) Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 16.
(5) Dz.U. L 131 z 18.5.1981, str. 6.
(6) Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 1.
(7) Dz.U. L 375 z 31.12.1980, str. 34.