(83/190/EWG)(Dz.U.UE L z dnia 26 kwietnia 1983 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,
uwzględniając dyrektywę Rady 74/150/EWG z dnia 4 marca 1974 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do homologacji typu kołowych ciągników rolniczych lub leśnych(1), ostatnio zmienioną dyrektywą 79/694/EWG(2) oraz Aktem Przystąpienia Grecji, w szczególności jej art. 11,
uwzględniając dyrektywę Rady 78/764/EWG z dnia 25 lipca 1978 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do siedzenia kierowcy w kołowych ciągnikach rolniczych i leśnych(3),
a także mając na uwadze, co następuje:
zdobyte doświadczenie i aktualny stan wiedzy w tej dziedzinie pozwalają uzupełnić niektóre wymagania i bardziej je dostosować do rzeczywistych warunków przeprowadzania badań; okazało się także konieczne wprowadzenie zmian terminologicznych w niektórych punktach w niektórych wersjach językowych w celu dostosowania do innych wersji językowych;
po pierwszej serii zmian mogą nastąpić inne, dotyczące, w pierwszej kolejności, procedury kontroli siedzenia kierowcy w ciągnikach, których masa przekracza 5 ton, w szczególności przez badania stacjonarne i, następnie, jak tylko zezwolą na to warunki techniczne, zamianę badań torowych na kontrole stacjonarne oraz, jeżeli możliwe, zamianę personelu uczestniczącego w badaniach na urządzenia mechaniczne (np. manekiny);
środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. Dostosowania do Postępu Technicznego Dyrektyw w Sprawie Usunięcia Barier Technicznych w Handlu Ciągnikami Rolniczymi lub Leśnymi,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 28 marca 1983 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Karl-Heinz NARJES |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 84 z 28.3.1974, str. 10.
(2) Dz.U. L 205 z 13.8.1979, str. 17.
(3) Dz.U. L 255 z 18.9.1978, str. 1.