(82/319/EWG)(Dz.U.UE L z dnia 19 maja 1982 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,
uwzględniając dyrektywę Rady 70/156/EWG z dnia 6 lutego 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep(1), ostatnio zmienioną dyrektywą 80/1267/EWG(2), w szczególności jej art. 11,
uwzględniając dyrektywę Rady 77/541/EWG z dnia 28 czerwca 1977 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do pasów bezpieczeństwa i urządzeń przytrzymujących w pojazdach silnikowych(3),ostatnio zmienioną dyrektywą 81/576/EWG(4), w szczególności jej art. 10,
a także mając na uwadze, co następuje:
w interesie bezpieczeństwa drogowego, Rada, dyrektywą 81/576/EWG, rozszerzyła zakres dyrektywy 77/541/EWG, która ograniczała się do pojazdów kategorii M1 zdefiniowanych w załączniku I do dyrektywy 70/156/EWG, aby objąć wszystkie kategorie pojazdów silnikowych; to rozszerzenie zakresu stało się możliwe dzięki osiągniętemu w międzyczasie postępowi technicznemu; jednakże dla wykonania tego zadania będzie konieczne dostosowanie wymagań i badań określonych w dyrektywie z tym rozszerzonym zakresem; uzyskane podczas stosowania dyrektywy doświadczenie ujawniło potrzebę lepszego ujednolicenia niektórych przepisów z bieżącymi warunkami badań;
przepisy niniejszej dyrektywy są zgodne z opinią Komitetu ds. Dostosowania do Postępu Technicznego dyrektyw w sprawie usuwania barier technicznych w handlu pojazdami silnikowymi,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 2 kwietnia 1982 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Karl-Heinz NARJES |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 1.
(2) Dz.U. L 375 z 31.12.1980, str. 34.
(3) Dz.U. L 220 z 29.8.1977, str. 95.
(4) Dz.U. L 209 z 29.7.1981, str. 32.