(80/233/EWG)(Dz.U.UE L z dnia 25 lutego 1980 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,
uwzględniając dyrektywę Rady 70/156/EWG z dnia 6 lutego 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep(1), ostatnio zmienioną dyrektywą 78/547/EWG(2), w szczególności jej art. 11, 12 i 13,
uwzględniając dyrektywę Rady 76/756/EWG z dnia 27 lipca 1976 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do instalacji urządzeń oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej na pojazdach silnikowych i ich przyczepach(3),
a także mając na uwadze, co następuje:
w świetle zdobytego doświadczenia, jak również ze względu na obecny stan postępu technicznego, możliwe jest rozszerzenie i dostosowanie określonych wymagań do rzeczywistych warunków przeprowadzanych badań;
w ślad za tymi zmianami będą przyjęte kolejne, rozpatrywane obecnie zmiany, których skutkiem będzie zaostrzenie określonych wymagań, mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa zarówno użytkowników pojazdów, jak i innych użytkowników dróg;
środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. Dostosowania do Postępu Technicznego Dyrektyw w Celu Zniesienia Barier Technicznych w Handlu Pojazdami Silnikowymi,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 21 listopada 1979 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Étienne DAVIGNON |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 1.
(2) Dz.U. L 168 z 26.6.1978, str. 39.
(3) Dz.U. L 262 z 27.9.1976, str. 1.