Dyrektywa 80/1119/EWG w sprawie sprawozdań statystycznych dotyczących przewozu rzeczy po wodnych drogach śródlądowych

DYREKTYWA RADY
z dnia 17 listopada 1980 r.
w sprawie sprawozdań statystycznych dotyczących przewozu rzeczy po wodnych drogach śródlądowych

(80/1119/EWG)

(Dz.U.UE L z dnia 15 grudnia 1980 r.)

RADA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą, w szczególności jego art. 213,

uwzględniając projekt dyrektywy przedstawiony przez Komisję,

uwzględniając opinię Parlamentu Europejskiego (1),

uwzględniając opinię Komitetu Ekonomiczno-Społecznego (2),

a także mając na uwadze, co następuje:

w celu wykonania zadań powierzonych przez Traktat, Komisja potrzebuje do własnej dyspozycji zgodnych i koherentnych danych statystycznych dotyczących skali i rozwoju przewozu rzeczy po wodnych drogach śródlądowych Państw Członkowskich; dane te muszą być porównywalne zarówno pomiędzy Państwami Członkowskimi, jak i pomiędzy danymi dotyczącymi innych rodzajów transportu oraz muszą odnosić się do ruchu krajowego, międzynarodowego oraz tranzytowego;

ponieważ występujące w czasie roku wahania w zapotrzebowaniu na transport oraz warunków żeglugi mają wpływ na ruch towarowy, niektóre dane statystyczne muszą być przedkładane w odstępach czasu krótszych niż rok;

w celu zabezpieczenia odpowiednich informacji w sprawie rynku przewozu rzeczy po wodnych drogach śródlądowych, takie dane statystyczne muszą uwzględniać kryteria podziału według głównych szlaków transportowych;

statystyki dotyczące przewozu rzeczy już dostępne w poszczególnych Państwach Członkowskich powinny następnie zostać zharmonizowane na poziomie Wspólnoty;

w celu ułatwienia wykonania planowanych przepisów, należy ustalić określone terminy do udostępnienia niezbędnych informacjach statystycznych;

Komisja powinna przedłożyć Radzie sprawozdanie, w celu umożliwienia kontroli, w jakim stopniu cele niniejszej dyrektywy mogą zostać osiągnięte w wyniku wykorzystania przekazanych danych statystycznych; dlatego Komisja powinna przewidzieć możliwość wystąpienia z propozycjami ulepszeń metod stosowanych w gromadzeniu tych danych statystycznych; Rada działając na wniosek Komisji, powinna zdecydować o wprowadzeniu danych statystycznych dotyczących przewozu rzeczy statkami pełnomorskimi po wodnych drogach śródlądowych oraz statystyk dotyczących ruchu międzynarodowego pomiędzy regionami po wodnych drogach śródlądowych;

dane statystyczne są niezbędne w celu ustalenia skali i rozwoju przewozu rzeczy; dlatego Wspólnota powinna we wstępnym okresie udzielić Państwom Członkowskim wsparcia finansowego przeznaczonego do wykonania odpowiednich działań w tym zakresie,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:

Artykuł  1
1.
Państwa Członkowskie, które dysponują jedną lub kilkoma wodnymi drogami śródlądowymi wykonują badania statystyczne dotyczące przewozu statkami żeglugi śródlądowej, niezależnie od tego w jakim państwie są one zarejestrowane lub w którym uzyskały licencje:

– rzeczy, przewożonych zarobkowo oraz rzeczy przewożonych na własny rachunek,

– rzeczy załadowanych lub rozładowanych w tym państwie lub będących w tranzycie po jego wodnych drogach śródlądowych.

2.
Do celów niniejszej dyrektywy poniższe pojęcia otrzymują następujące znaczenie:

a) wodna droga śródlądowa: ciek wodny, kanał, jezioro, którego naturalne albo sztuczne cechy czynią go dostępnym dla żeglugi dla statków, w szczególności statków żeglugi śródlądowej;

b) "statek żeglugi śródlądowej": statek, z napędem własnym lub bez, który jest zarejestrowany lub który uzyskał licencję jako statek żeglugi śródlądowej, który może być barką statkową, ale nie musi, oraz który poprzez swój projekt lub konstrukcję nadaje się jedynie do żeglugi po wodach osłoniętych.

3.
Niniejsza dyrektywa nie ma zastosowania do:

– przewozu rzeczy statkami o nośności mniejszej niż 50 ton,

– statków, które są przeznaczone głównie do przewozu osób,

– statków używanych jako promy,

– statków używanych wyłącznie przez administrację portu lub władze publiczne do celów niekomercyjnych,

– statków używanych jedynie do ładowania paliwa lub składowania,

– statków nieużywanych do przewozu rzeczy takich jak statki rybackie, pogłębiarki, warsztaty pływające, łodzie mieszkalne oraz statki przeznaczone do celów rekreacyjnych.

4.
Pierwszy badania statystyczne będą przeprowadzane od dnia 1 stycznia 1981 r.
Artykuł  2
1.
Rejestrowane są następujące dane szczegółowe:

a) ciężar rzeczy w tonach;

b) główne szlaki transportowe, a mianowicie:

– ruch krajowy, w którym towary są załadowywane i rozładowywane, w tym samym składającym sprawozdanie Państwie Członkowskim, niezależnie od drogi, z której statek korzysta,

– ruch międzynarodowy, w którym załadowywanie albo rozładowywanie jednakże nie obie te czynności mają miejsce w Państwie Członkowskim składającym sprawozdanie, należy przy tym dokonać rozróżnienia pomiędzy rzeczami załadowywanymi i rozładowywanymi,

– ruch tranzytowy, w którym rzeczy są przewożone przez terytorium składającego sprawozdanie Państwa Członkowskiego, bez załadowania, rozładowywania lub przeładowywania.

W przypadku barek statkowych rzeczy uznawane są za załadowane w miejscu, gdzie barka jest zwodowana ze statku przewożącego lub spuszczona ze statku przewożącego, a za rozładowane w miejscu, gdzie barka jest podciągnięta do statku przewożącego lub wciągnięta na statek przewożący.

c) charakter rzeczy, zgodnie z grupami rzeczy podanymi w lewej kolumnie załącznika I;

d) przynależność państwowa, to znaczy państwo, w którym statek towarowy został za rejestrowany lub uzyskał licencję lub w braku tego, państwo w którym posiada swą siedzibę właściciel statku;

e) typ statku według następującej nomenklatury:

– barka z własnym napędem:

– zbiornikowiec z własnym napędem,

– pozostałe barki z własnym napędem,

– barki holowane:

– holowany zbiornikowiec,

– pozostałe barki holowane,

– barki pchane (włącznie z barkami holowano-pchanymi):

– pchany zbiornikowiec,

– pozostałe barki pchane (włącznie z barkami statkowymi),

– pozostałe statki towarowe.

Pod pojęciem "zbiornikowca" należy rozumieć statek przeznaczony do masowego przewozu cieczy albo substancji skroplonych, nie włączając w to substancji sproszkowanych;

f) w odniesieniu do ruchu krajowego, krajowe obszary transportowe załadunku i rozładunku odpowiadające klasyfikacji geograficznej podanej w załączniku II;

g) w odniesieniu do ruchu międzynarodowego i ruchu tranzytowego państwa załadunku i rozładunku, zgodnie z wykazem zawartym w załączniku III;

h) odległości w kilometrach przebyte po krajowych drogach wodnych.

2.
Państwa Członkowskie, w których łączna ilość rzeczy transportowanych rocznie wodnymi drogami śródlądowymi w ruchu międzynarodowym lub tranzytowym, nie przekroczyła łącznie miliona ton, nie są zobowiązane do dostarczania statystyk, wymaganych na warunkach niniejszej dyrektywy.
Artykuł  3
1.
Za wyjątkiem informacji, które na podstawie przepisów krajowych objęte są tajemnicą statystyczną, Państwa Członkowskie przekazują Komisji wyniki statystyczne w możliwie najkrótszym terminie, jednakże nie później niż w terminie pięciu miesięcy od daty upływu każdego okresu referencyjnego.
2.
Wyniki statystyczne przedkładane są przy użyciu tabel, których wzory zawarto w załączniku IV.
3.
Wyniki opracowywane komputerowo mogą być przekazywane także w postaci umożliwiającej odczyt komputerowy, których rodzaj i format zostaną określone przez Komisję po konsultacjach z zainteresowanymi Państwami Członkowskimi.
Artykuł  4
1.
Państwa Członkowskie przekażą Komisji, nie później niż dnia 31 grudnia 1980 r. szczegółowy opis metod, które mają być stosowane do badań statystycznych w zakresie przetwarzania danych oraz do obliczania tonokilometrów.
2.
Komisja, działając w porozumieniu z Państwami Członkowskimi, bada problemy metodologiczne i techniczne wynikające z badań, w celu znalezienia rozwiązań, które umożliwią osiągnięcie możliwie jak najbardziej spójnej i porównywalnej bazy danych statystycznych.
Artykuł  5
1.
Komisja publikuje odpowiednie wyniki badań statystycznych.
2.
W terminie do dnia 1 stycznia 1983 r. Komisja przedstawi Radzie sprawozdanie z dotychczasowych doświadczeń w pracach wykonanych na mocy niniejszej dyrektywy i przedstawia propozycje ulepszeń, które uzna za niezbędne.
3.
W terminie dwóch lat od wejścia w życie niniejszej dyrektywy, Rada działając na wniosek Komisji, podejmie decyzję w przedmiocie wprowadzenia statystyk w sprawie przewozu rzeczy statkami pełnomorskimi po wodnych drogach śródlądowych oraz statystyk dotyczących ruchu międzynarodowego pomiędzy regionami po takich drogach.
Artykuł  6

W czasie pierwszych trzech lat, w trakcie których dokonywane będą badania statystyczne przewidziane w niniejszej dyrektywie, Państwa Członkowskie otrzymają wsparcie finansowe na pokrycie poniesionych przez nie kosztów, w granicach środków przewidzianych na ten cel w budżecie Wspólnot Europejskich.

Artykuł  7

Pastwa Członkowskie podejmują środki niezbędne do wykonania niniejszej dyrektywy najpóźniej w terminie do dnia 1 stycznia 1980 r.

Artykuł  8

Niniejsza dyrektywa skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 17 listopada 1980 r.

W imieniu Rady
J. SANTER
Przewodniczący

______

(1) Dz.U. C 85 z 8.04.1980, str. 75.

(2) Opinia wydana dnia 30 września 1980 r. (dotychczas nieopublikowana w Dzienniku Urzędowym).

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

WYKAZ GRUP RZECZY

Grupa rzeczy Rozdział NST/R(1) Grupy NST/R(1) Wyszczególnienie
1 0 01 Zboża
2 02, 03 Ziemniaki, inne świeże lub mrożone owoce i warzywa
3 00, 06 Żywe zwierzęta, buraki cukrowe
4 05 Drewno i korek
5 04, 09 Wyrobu włókiennicze, artykuły włókiennicze i włókna sztuczne, inne surowce zwierzęce i roślinne
6 1 11, 12, 13, 14, 16, 17 Środki spożywcze i pasze dla zwierząt
7 18 Nasiona oleiste oraz owoce oleiste i tłuszcze
8 2 21, 22, 23 Stale paliwa mineralne
9 3 31 Ropa naftowa
10 32, 33, 34 Produkty ropopochodne
11 4 41, 46 Ruda żelaza, odpady żelaza i stali oraz żużel z pieców przemysłowych
12 45 Rudy i odpady metali nieżelaznych
13 5 51, 52, 53, 54, 55, 56 Produkty metalowe
14 6 64, 69 Cement, wapno, przetworzone materiały budowlane
15 61, 62, 63, 65 Surowe i przetworzone minerały
16 7 71, 72 Nawozy naturalne i chemiczne
17 8 83 Chemikalia węglopochodne, smoła
18 81, 82, 89 Chemikalia inne niż chemikalia węglopochodne i smoła
19 84 Masa papierowa i makulatura
20 9 91, 92, 93 Urządzenia transportowe, maszyny, aparatura, silniki, zmontowane lub nie oraz ich części
21 94 Wyroby z metalu
22 95 Szkło, wyroby szklane, produkty ceramiczne
23 96, 97 Skóra, materiały włókiennicze, odzież, inne wyroby
24 99 Artykuły różne
(1) Opublikowane przez Urząd Statystyczny Wspólnot Europejskich (wersja

francuska 1968 r.).

ZAŁĄCZNIK  II 1

GEOGRAFICZNA KLASYFIKACJA REGIONÓW

Belgia

Vlaams gewest, z wyjątkiem Antwerpen

Antwerpen

Région wallonne

Région bruxelloise/Brussels gewest

Republika Czeska

Praha

Střední Čechy

Jihozápad

Severozápad

Severovýchod

Jihovýchod

Střední Morava

Moravskoslezsko

Republika Federalna Niemiec

Schleswig-Holstein

Hamburg

Nordostteil von Niedersachsen

Westteil von Niedersachsen

Südostteil von Niedersachsen

Bremen (Land)

Nordteil von Nordrhein-Westfalen

Ruhrgebiet

Südwestteil von Nordrhein-Westfalen

Ostteil von Nordrhein-Westfalen (Sieger-

Sauerland und Ostteil von Westfalen)

Nordteil von Hessen

Südteil von Hessen

Nordteil von Rheinland-Pfalz

Südteil von Rheinland-Pfalz

Nordbaden

Südbaden

Württemberg

Nordbayern (Franken)

Ostbayern (Oberpfalz und Niederbayern)

Südbayern (Schwaben und Oberbayern)

Saarland

Berlin (West)

Hiszpania

Andalucía

Aragón

Principado de Asturias

Comunidad Autónoma de las Islas Baleares

Canarias

Cantabria

Castilla-La Mancha

Castilla y León

Cataluna

Extremadura

Galicia

Comunidad de Madrid

Región de Murcia

Comunidad Foral de Navarra

País Vasco

La Rioja

Comunidad Valenciana

Ceuta

Melilla

Francja

Ile-de-France

Champagne-Ardennes

Picardie

Haute-Normandie

Centre

Basse-Normandiee

Bourgogne

Nord-Pas-de-Calais

Lorraine

Alsace

Franche-Comté

Pays de la Loire

Bretagne

Poitou-Charentes

Aquitaine

Midi-Pyrénées

Limousin

Rhône-Alpes

Auvergne

Languedoc-Roussillon

Provence-Alpes-Côtes d'Azur

Włochy

Piemonte

Valle d'Aosta

Liguria

Lombardia

Trention-Alto Adige

Veneto

Friuli-Venezia Giulia

Elilia-Romagna

Toscana

Umbria

Marche

Lazio

Campania

Abruzzo

Molise

Puglia

Basilicata

Calabria

Sicilia

Sardegna

Łotwa

Latvija

Litwa

Lietuva

Luksemburg

Luxembourg

Węgry

Közép-Magyarország

Közép-Dunántúl

Nyugat-Dunántúl

Dél-Dunántúl

Észak-Magyarország

Észak-Alföld

Dél-Alföld

Niderlandy

Noord

West, z wyjątkiem Rijnmond i Ijmond

Rijnmond

Ijmond

Zuidwest

Zuid

Oost

Austria:

Burgenland

Niederösterreich

Wien

Kärtnten

Steiermark

Oberösterreich

Salzburg

Tirol

Vorarlberg

Polska

Dolnośląskie

Kujawsko-pomorskie

Lubelskie

Lubuskie

Łódzkie

Małopolskie

Mazowieckie

Opolskie

Podkarpackie

Podlaskie

Pomorskie

Śląskie

Świętokrzyskie

Warmińsko-mazurskie

Wielkopolskie

Zachodniopomorskie

Portugalia

Norte

Centro

Lisboa e vale do Tejo

Alentejo

Algarve

Słowacja

Bratislavský kraj

Západné Slovensko

Stredné Slovensko

Východné Slovensko

Finlandia:

decyzje oczekujące na załatwienie dotyczące klasyfikacji NUTS (należy użyć NUTS 2)

Szwecja:

decyzje oczekujące na załatwienie dotyczące klasyfikacji NUTS (należy użyć NUTS 2)

Zjednoczone Królestwo

North

Yorkshire i Humberside

East Middlands

East Anglia

South-East

South-West

West Middlands

North-West

Wales

Scotland

Northern Ireland

ZAŁĄCZNIK  III 2

WYKAZ PAŃSTW I GRUPY PAŃSTW

I. Państwa Wspólnoty Europejskiej:

01. Belgia

02. Republika Czeska

03. Dania

04. Niemcy

05. Estonia

06. Grecja

07. Hiszpania

08. Francja

09. Irlandia

10. Włochy

11. Cypr

12. Łotwa

13. Litwa

14. Luksemburg

15. Węgry

16. Malta

17. Niderlandy

18. Austria

19. Polska

20. Portugalia

21. Słowenia

22. Słowacja

23. Finlandia

24. Szwecja

25. Zjednoczone Królestwo

II. 26. Szwajcaria

III. –

IV. Kraje prowadzące handel państwowy

27. WNP

28. Rumunia

29. Bułgaria

30. Federalna Republika Jugosławii

V. 31. Pozostałe kraje europejskie

VI. 32. Stany Zjednoczone Ameryki

VII. 33. Pozostałe kraje

ZAŁĄCZNIK  IV 3

WZORY TABEL

TABELA 1 (A)

Ruch krajowy, międzynarodowy i tranzytowy: ilości przewożone według grup rzeczy

Państwo składające sprawozdanie: ..... Okres (rok): ..........

(w tonach)
Grupa rzeczy(1) Ruch krajowy Ruch międzynarodowy Tranzyt

(bez przeładunku)

Suma
Suma Udział EWG
Załadunki Rozładunki Załadunki Rozładunki
01
02
03
...
Suma
Dodatkowo(2):

..............

Suma ogółem
(1) Patrz załącznik I.
(2) Ruch (do wyszczególnienia), który jest tradycyjnie zawierany w krajowych statystykach

państwa składającego sprawozdanie, ale który nie jest określony w niniejszej dyrektywie

(fakultatywnie).

TABELA 1 (B)

Ruch krajowy, międzynarodowy i tranzytowy: tonokilometry(1)według grup rzeczy

Państwo składające sprawozdanie: ..... Okres (rok): ..........

(w tonokilometrach)
Grupa rzeczy(2) Ruch krajowy Ruch międzynarodowy Tranzyt

(bez przeładunku)

Suma
Suma Udział EWG
Załadunki Rozładunki Załadunki Rozładunki
01
02
03
...
Suma
Dodatkowo(3):

..............

Suma ogółem
(1) Tonokilometry na krajowych drogach wodnych.
(2) Patrz załącznik I.
(3) Ruch (do wyszczególnienia), który jest tradycyjnie zawierany w krajowych statystykach

państwa składającego sprawozdanie, ale który nie jest określony w niniejszej dyrektywie

(fakultatywnie).

TABELA 2

Ruch krajowy wewnątrz regionu i pomiędzy regionami: ilości przewożone według regionu załadunku i rozładunku

Państwo składające sprawozdanie: ..... Okres (rok): ..........

(w tonach)
Region załadunku(1) Region rozładunku
01 02 03 ... Suma Dodatkowo(2) Suma ogółem
01
02
03
...
Suma
Dodatkowo(2):
............
Suma ogółem
(1) Numer kodu dla każdego regionu zostanie ustalony przez Komisję zgodnie z

procedurą ustanowioną w art. 4 ust. 2.

(2) Ruch (do wyszczególnienia), który jest tradycyjnie zawierany w krajowych

statystykach państwa składającego sprawozdanie, ale który nie jest

określony w niniejszej dyrektywie (fakultatywnie).

TABELA 3

Ruch krajowy: załadunek i rozładunek według regionu i grup rzeczy

Państwo składające sprawozdanie: ..... Okres (rok): ..........

(w tonach)
Region(1) Grupa rzeczy(2)
01 02 03 ... Suma
A. Otrzymane z innych regionów
01
02
03
...
Łącznie A
B. Wysłane do innych

regionów

01
02
03
...
Łącznie B
C. Ruch wewnątrz regionu
01
02
03
...
Łącznie C
Suma (A + B + C)
Suma w kraju
(A + C = B + C)
Dodatkowo(3):
.........................
Suma ogółem
(1) Numer kodu dla każdego regionu zostanie ustalony przez Komisję zgodnie z

procedurą ustanowioną w art. 4 ust. 2.

(2) Patrz załącznik I.
(3) Ruch (do wyszczególnienia), który jest tradycyjnie zawierany w krajowych

statystykach państwa składającego sprawozdanie, ale który nie jest

określony w niniejszej dyrektywie (fakultatywnie).

TABELA 4 (A)

Ruch krajowy: ilości przewożone według grup rzeczy i klasy odległości

Państwo składające sprawozdanie: ..... Okres (rok): ..........

(w tonach)
Klasa odległości Grupa rzeczy(1)
01 02 03 ... Suma
-49 km
50-149 km
150-499 km
500 km-
Suma
Dodatkowo(2):
.........................
Suma ogółem
(1) Patrz załącznik I.
(2) Ruch (do wyszczególnienia), który jest tradycyjnie zawierany w krajowych

statystykach państwa składającego sprawozdanie, ale który nie jest

określony w niniejszej dyrektywie (fakultatywnie).

TABELA 4 (B)

Ruch krajowy: ilość transportowana według grup rzeczy i klasy odległości

Państwo składające sprawozdanie: ..... Okres (rok): ..........

(w tonokilometrach)
Klasa odległości Grupa rzeczy(1)
01 02 03 ... Suma
-49 km
50-149 km
150-499 km
500 km-
Suma
Dodatkowo(2):
...........................
Suma ogółem
(1) Patrz załącznik I.
(2) Ruch (do wyszczególnienia), który jest tradycyjnie zawierany w krajowych

statystykach państwa składającego sprawozdanie, ale który nie jest

określony w niniejszej dyrektywie (fakultatywnie).

TABELA 5 (A)

Ruch międzynarodowy: ilości przewożone krajową wodną drogą śródlądową (wodnymi drogami śródlądowymi) według państwa załadunku/rozładunku i według grup rzeczy

Państwo składające sprawozdanie: ..... Okres (rok): ..........

(w tonach)
Państwo załadunku/rozładunku(1) Grupa rzeczy(2)
01 02 03 ... Suma
A. Otrzymane z:
01
02
03
...
B. Wysłane do:
01
02
03
...
Suma (A + B)
Dodatkowo(3):
............................
Suma ogółem
(1) Patrz załącznik III.
(2) Patrz załącznik I.
(3) Ruch (do wyszczególnienia), który jest tradycyjnie zawierany w krajowych

statystykach państwa składającego sprawozdanie, ale który nie jest

określony w niniejszej dyrektywie (fakultatywnie).

TABELA 5 (B)

Ruch tranzytowy: ilości przewożone krajową drogą wodną (drogami wodnymi) według państwa załadunku i rozładunku oraz według grup rzeczy

Państwo składające sprawozdanie: ..... Okres (rok): ..........

(w tonach)
Państwo(1) Grupa rzeczy(2)
załadunku rozładunku 01 02 03 ... Suma
01 01
02
03
...
Suma 01
02 01
02
03
...
Suma 02
... ...
Suma ...
Suma
Dodatkowo(3):
..............
Suma ogółem:
(4) Patrz załącznik III.
(5) Patrz załącznik I.
(6) Ruch (do wyszczególnienia), który jest tradycyjnie zawierany w krajowych

statystykach państwa składającego sprawozdanie, ale który nie jest

określony w niniejszej dyrektywie (fakultatywnie).

TABELA 6 (A)

Ruch międzynarodowy: tonokilometry na krajowej drodze wodnej (drogach wodnych) według państwa załadunku/rozładunku i według grup rzeczy

Państwo składające sprawozdanie: ..... Okres (rok): ..........

(w tonokilometrach)
Państwo załadunku/rozładunku(1) Grupa rzeczy(2)
01 02 03 ... Suma
A. Otrzymane z:
01
02
03
...
B. Wysłane do:
01
02
03
...
Suma (A + B)
Dodatkowo(3):
............................
Suma ogółem
(1) Patrz załącznik III.
(2) Patrz załącznik I.
(3) Ruch (do wyszczególnienia), który jest tradycyjnie zawierany w krajowych

statystykach państwa składającego sprawozdanie, ale który nie jest

określony w niniejszej dyrektywie (fakultatywnie).

TABELA 6 (B)

Ruch tranzytowy: tonokilometry na krajowej drodze wodnej (drogach wodnych) według państwa załadunku i rozładunku oraz według grup rzeczy

Państwo składające sprawozdanie: ..... Okres (rok): ..........

(w tonokilometrach)
Państwo(1) Grupa rzeczy(2)
załadunku rozładunku 01 02 03 ... Suma
01 01
02
03
...
Suma 01
02 01
02
03
...
Suma 02
... ...
Suma ...
Suma
Dodatkowo(3):
..............
Suma ogółem:
(4) Patrz załącznik III.
(5) Patrz załącznik I.
(6) Ruch (do wyszczególnienia), który jest tradycyjnie zawierany w krajowych

statystykach państwa składającego sprawozdanie, ale który nie jest

określony w niniejszej dyrektywie (fakultatywnie).

TABELA 7 (A)

Ruch międzynarodowy: ilość transportowana krajową drogą wodną (drogami wodnymi) według państwa załadunku/rozładunku i według przynależności państwowej

Państwo składające sprawozdanie: ..... Okres (rok): ..........

(w tonach)
Państwo załadunku/rozładunku (1) Przynależność państwowa statku
EUR 25 Kraje prowadzące handel państwowy Pozostałe kraje Suma
Suma w tym: Suma w tym:
D F NL B L A CH
A. Otrzymane z:
01
02
03
...
B. Wysłane do:
01
02
03
...
Suma (A + B)
Dodatkowo(2):
.......................
Suma ogółem
(1) Patrz załącznik III.
(2) Ruch (do wyszczególnienia), który jest tradycyjnie zawierany w krajowych statystykach

państwa składającego sprawozdanie, ale który nie jest określony w niniejszej

dyrektywie (fakultatywnie).

TABELA 7 (B)

Ruch tranzytowy: ilość transportowana krajową drogą wodną (drogami wodnymi) według państwa załadunku i rozładunku oraz według przynależności państwowej

Państwo składające sprawozdanie: ..... Okres (rok): ..........

(w tonach)
Państwo (1) Przynależność państwowa statku
EUR 25 Kraje prowadzące handel państwowy Pozostałe kraje Suma
załadunku rozładunku Suma w tym: Suma w tym:
D F NL B L CH A
01 01
02
03
...
Suma 01
02 01
02
03
...
Suma 02
... ...
Suma ...
Suma
Dodatkowo(2):
..............
Suma ogółem
(1) Patrz załącznik III.
(2) Ruch (do wyszczególnienia), który jest tradycyjnie zawierany w krajowych statystykach

państwa składającego sprawozdanie, ale który nie jest określony w niniejszej dyrektywie

(fakultatywnie).

TABELA 8 (A)

Ruch międzynarodowy: tonokilometry na krajowej drodze wodnej (drogach wodnych) według państwa załadunku/rozładunku i według przynależności państwowej statku

Państwo składające sprawozdanie: ..... Okres (rok): ..........

(w tonokilometrach)
Państwo załadunku/rozładunku (1) Przynależność państwowa statku
EUR 25 Kraje prowadzące handel państwowy Pozostałe kraje Suma
Suma w tym: Suma w tym:
D F NL B L A CH
A. Otrzymane z:
01
02
03
...
B. Wysłane do:
01
02
03
...
Suma (A + B)
Dodatkowo(2):
.......................
Suma ogółem
(1) Patrz załącznik III.
(2) Ruch (do wyszczególnienia), który jest tradycyjnie zawierany w krajowych statystykach

państwa składającego sprawozdanie, ale który nie jest określony w niniejszej

dyrektywie (fakultatywnie).

TABELA 8 (B)

Ruch tranzytowy: tonokilometry na krajowej drodze wodnej (drogach wodnych) według państwa załadunku i rozładunku oraz według przynależności państwowej

Państwo składające sprawozdanie: ..... Okres (rok): ..........

(w tonokilometrach)
Państwo (1) Przynależność państwowa statku
EUR 25 Kraje prowadzące handel państwowy Pozostałe kraje Suma
załadunku rozładunku Suma w tym: Suma w tym:
D F NL B L A CH
01 01
02
03
...
Suma 01
02 01
02
03
...
Suma 02
... ...
Suma ...
Suma
Dodatkowo(2):
..............
Suma ogółem
(1) Patrz załącznik III.
(2) Ruch (do wyszczególnienia), który jest tradycyjnie zawierany w krajowych statystykach

państwa składającego sprawozdanie, ale który nie jest określony w niniejszej dyrektywie

(fakultatywnie).

TABELA 9

Ruch krajowy i międzynarodowy: ilość transportowana krajową drogą wodną (drogami wodnymi) podana według szlaku transportowego

Państwo składające sprawozdanie: ..... Okres (rok): ..........

Szlak transportowy Tony
A. Ruch krajowy
B. Otrzymane z(1):
01
02
03
...
C. Wysłane do(1):
01
02
03
...
Suma (A + B + C)
Dodatkowo (2):
....................................
Suma ogółem
(1) Patrz załącznik III.
(2) Ruch (do wyszczególnienia), który jest tradycyjnie zawierany w krajowych

statystykach państwa składającego sprawozdanie, ale który nie jest

określony w niniejszej dyrektywie (fakultatywnie).

TABELA 10 (A)

Ruch krajowy, międzynarodowy i tranzytowy: ilości przewożone według przynależności państwowej

Państwo składające sprawozdanie: ..... Okres (kwartał): ......

(w tonach)
Przynależność państwowa statku Ruch krajowy Ruch międzynarodowy Tranzyt: (bez przeładunków) Suma
Suma Udział EWG
Załadunki Rozładunki Załadunki Rozładunki
EUR 25
Belgia
Republika Czeska
Dania
Niemcy
Estonia
Grecja
Hiszpania
Francja
Irlandia
Włochy
Cypr
Łotwa
Litwa
Luksemburg
Węgry
Malta
Niderlandy
Austria
Polska
Portugalia
Słowenia
Słowacja
Finlandia
Szwecja
Zjednoczone Królestwo
Kraje prowadzące handel państwowy
WNP
Rumunia
Bułgaria
Federalna Republika

Jugosławii

Pozostałe państwa europejskie
Stany Zjednoczone Ameryki
Pozostałe kraje
Suma
Dodatkowo(1):
............................
Suma ogółem
(1) Ruch (do wyszczególnienia), który jest tradycyjnie zawierany w krajowych statystykach państwa

składającego sprawozdanie, ale który nie jest określony w niniejszej dyrektywie (fakultatywnie).

TABELA 10 (B)

Ruch krajowy, międzynarodowy, tranzytowy: tonokilometry(1)według przynależności państwowej

Państwo składające sprawozdanie: ..... Okres (kwartał): ......

(w tonokilometrach)
Przynależność państwowa statku Ruch krajowy Ruch międzynarodowy Tranzyt: (bez przeładunków) Suma
Suma Udział EWG
Załadunki Rozładunki Załadunki Rozładunki
EUR 25
Belgia
Republika Czeska
Dania
Niemcy
Estonia
Grecja
Hiszpania
Francja
Irlandia
Włochy
Cypr
Łotwa
Litwa
Luksemburg
Węgry
Malta
Niderlandy
Austria
Polska
Portugalia
Słowenia
Słowacja
Finlandia
Szwecja
Zjednoczone Królestwo
Kraje prowadzące handel państwowy
WNP
Rumunia
Bułgaria
Federalna Republika

Jugosławii

Pozostałe państwa europejskie
Stany Zjednoczone Ameryki
Pozostałe kraje
Suma
Dodatkowo(2):
............................
Suma ogółem
(1) Tonokilometry na krajowej drodze wodnej (drogach wodnych).
(2) Ruch (do wyszczególnienia), który jest tradycyjnie zawierany w krajowych statystykach państwa

składającego sprawozdanie, ale który nie jest określony w niniejszej dyrektywie (fakultatywnie).

TABELA 11

Ruch rzeczy ogółem według typu statku

Państwo składające sprawozdanie: ..... Okres (kwartał): ......

Typ statku Ruch ogółem
Tony Tonokilometry(1)
- barki z napędem własnym
- zbiornikowce z napędem własnym
- pozostałe barki z napędem własnym
- barki holowane
- zbiornikowce holowane
- pozostałe barki holowane
- barki pchane (włącznie z barkami holowano-

pchanymi)

- pchane zbiornikowce
- pozostałe pchane barki (włącznie z

barkami statkowymi)

- pozostałe statki towarowe
Suma
Dodatkowo(2):
..........................................
Suma ogółem
(1) Tonokilometry na krajowej drodze wodnej (drogach wodnych).
(2) Ruch (do wyszczególnienia), który jest tradycyjnie ujmowany w krajowych

statystykach państwa składającego sprawozdanie, ale który nie jest

przedmiotem niniejszej dyrektywy (fakultatywnie).

1 Załącznik II:

-zmieniony przez art. 26 Aktu dotyczącego warunków przystąpienia Królestwa Hiszpanii i Republiki Portugalskiej oraz dostosowań w Traktatach (Dz.U.04.90.864/23) z dniem 1 stycznia 1986 r.

- zmieniony przez art. 29 Aktu dotyczącego warunków przystąpienia Republiki Austrii, Republiki Finlandii i Królestwa Szwecji oraz dostosowań w Traktatach stanowiących podstawę Unii Europejskiej (Dz.U.04.90.864/29) z dniem 1 stycznia 1995 r.

- zmieniony przez art. 20 Aktu dotyczącego warunków przystąpienia do Unii Europejskiej Republiki Czeskiej, Republiki Estońskiej, Republiki Cypryjskiej, Republiki Łotewskiej, Republiki Litewskiej, Republiki Węgierskiej, Republiki Malty, Rzeczypospolitej Polskiej, Republiki Słowenii i Republiki Słowackiej oraz dostosowań w Traktatach stanowiących podstawę Unii Europejskiej (Dz.U.UE.L.03.236.33) z dniem 1 maja 2004 r.

2 Załącznik III:

-zmieniony przez art. 26 Aktu dotyczącego warunków przystąpienia Królestwa Hiszpanii i Republiki Portugalskiej oraz dostosowań w Traktatach (Dz.U.04.90.864/23) z dniem 1 stycznia 1986 r.

- zmieniony przez art. 29 Aktu dotyczącego warunków przystąpienia Republiki Austrii, Republiki Finlandii i Królestwa Szwecji oraz dostosowań w Traktatach stanowiących podstawę Unii Europejskiej (Dz.U.04.90.864/29) z dniem 1 stycznia 1995 r.

- zmieniony przez art. 20 Aktu dotyczącego warunków przystąpienia do Unii Europejskiej Republiki Czeskiej, Republiki Estońskiej, Republiki Cypryjskiej, Republiki Łotewskiej, Republiki Litewskiej, Republiki Węgierskiej, Republiki Malty, Rzeczypospolitej Polskiej, Republiki Słowenii i Republiki Słowackiej oraz dostosowań w Traktatach stanowiących podstawę Unii Europejskiej (Dz.U.UE.L.03.236.33) z dniem 1 maja 2004 r.

3 Załącznik IV:

-zmieniony przez art. 26 Aktu dotyczącego warunków przystąpienia Królestwa Hiszpanii i Republiki Portugalskiej oraz dostosowań w Traktatach (Dz.U.04.90.864/23) z dniem 1 stycznia 1986 r.

- zmieniony przez art. 29 Aktu dotyczącego warunków przystąpienia Republiki Austrii, Republiki Finlandii i Królestwa Szwecji oraz dostosowań w Traktatach stanowiących podstawę Unii Europejskiej (Dz.U.04.90.864/29) z dniem 1 stycznia 1995 r.

- zmieniony przez art. 20 Aktu dotyczącego warunków przystąpienia do Unii Europejskiej Republiki Czeskiej, Republiki Estońskiej, Republiki Cypryjskiej, Republiki Łotewskiej, Republiki Litewskiej, Republiki Węgierskiej, Republiki Malty, Rzeczypospolitej Polskiej, Republiki Słowenii i Republiki Słowackiej oraz dostosowań w Traktatach stanowiących podstawę Unii Europejskiej (Dz.U.UE.L.03.236.33) z dniem 1 maja 2004 r.

Zmiany w prawie

Senatorowie nie zgodzili się na podniesienie kar grzywny dla pracodawców

Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.

Grażyna J. Leśniak 13.03.2025
Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.1980.339.30

Rodzaj: Dyrektywa
Tytuł: Dyrektywa 80/1119/EWG w sprawie sprawozdań statystycznych dotyczących przewozu rzeczy po wodnych drogach śródlądowych
Data aktu: 17/11/1980
Data ogłoszenia: 15/12/1980
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 19/11/1980