(79/488/EWG)(Dz.U.UE L z dnia 26 maja 1979 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,
uwzględniając dyrektywę Rady 70/156/EWG z dnia 6 lutego 1970 r., w sprawie zbliżania ustawodawstw Państw Członkowskich dotyczących homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep(1), ostatnio zmienioną dyrektywą 78/547/EWG(2), w szczególności jej art. 11, 12 i 13,
uwzględniając dyrektywę Rady 74/483/EWG z dnia 17 września 1974 r., w sprawie zbliżania ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do wystających elementów zewnętrznych w pojazdach silnikowych(3),
a także mając na uwadze, co następuje:
z uwagi na zdobyte doświadczenie oraz na aktualny stan rozwoju nauk technicznych, jest obecnie możliwe ustalanie coraz bardziej rygorystycznych wymogów oraz większe ich zbliżenie do rzeczywistych warunków przeprowadzanych testów;
bagażniki dachowe, bagażniki na narty oraz anteny radiowe nadawcze i odbiorcze są sprzedawane zarówno oddzielnie jak i zamontowane na pojeździe; jeśli możliwe jest ich sprawdzenie zanim zostaną zamontowane na pojeździe to ich swobodny przepływ, może zostać ułatwiony poprzez wprowadzenie homologacji typu EWG dla takich układów uznawanych za oddzielne urządzenia techniczne w rozumieniu art. 9a dyrektywy 70/156/EWG;
przepisy niniejszej dyrektywy są zgodne z opinią Komitetu ds. Dostosowania do Postępu Technicznego Dyrektyw Dotyczących Usunięcia Barier Technicznych w Handlu w Sektorze Pojazdów Silnikowych,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 18 kwietnia 1979 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Étienne DAVIGNON |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 1.
(2) Dz.U. L 168 z 26.6.1978, str. 39.
(3) Dz.U. L 266 z 2.10.1974, str. 4.