(77/212/EWG)RADA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą, w szczególności jego art. 100,
uwzględniając projekt Komisji,
uwzględniając opinię Parlamentu Europejskiego(1),
uwzględniając opinię Komitetu Ekonomiczno-Społecznego(2),
a także mając na uwadze, co następuje: dyrektywa Rady 70/157/EWG z dnia 6 lutego 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do dopuszczalnego poziomu hałasu i układu wydechowego pojazdów silnikowych(3), ostatnio zmienioną dyrektywą 73/350/EWG(4), ustanawia w swoim Załączniku dopuszczalne poziomy hałasu pojazdów silnikowych przeznaczonych do użytku na drogach, z nadwoziem lub bez, posiadających przynajmniej cztery koła, o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej przekraczającej 25 km/h, z wyjątkiem pojazdów poruszających się po szynach, ciągników rolniczych lub leśnych oraz pojazdów przeznaczonych do robót publicznych;
dla ochrony ogółu społeczeństwa przed dokuczliwością hałasu wymagane są stosowne działania mające na celu zmniejszenie poziomu hałasu pojazdów silnikowych; takie zmniejszenie stało się możliwe wskutek postępu technicznego w budowie pojazdów silnikowych;
Załącznik do dyrektywy 70/157/EWG należy stosownie zmienić przez obniżenie wartości dopuszczalnego poziomu hałasu, wyrażonego w dB (A) dla każdej kategorii pojazdów, tam określonych,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 8 marca 1977 r.
|
W imieniu Rady |
|
D. OWEN |
|
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 5 z 18.1.1975, str. 54.
(2) Dz.U. L 62 z 15.3.1975, str. 33.
(3) Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 16.
(4) Dz.U. L 321 z 22.11.1973, str. 33.
(5) Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 1.