(76/432/EWG)(Dz.U.UE L z dnia 8 maja 1976 r.)
RADA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą, w szczególności jego art. 100,
uwzględniając wniosek Komisji,
uwzględniając opinię Parlamentu Europejskiego1),
uwzględniając opinię Komitetu Ekonomiczno-Społecznego2),
a także mając na uwadze, co następuje:
wymogi techniczne, które ciągniki muszą spełniać w myśl obowiązujących przepisów krajowych, dotyczą między innymi urządzeń hamujących;
wymogi te są różne w poszczególnych Państwach Członkowskich; w związku z tym zachodzi konieczność przyjęcia przez wszystkie Państwa Członkowskie takich samych wymogów, w uzupełnieniu lub w miejsce istniejących przepisów, w szczególności w celu wprowadzenia w odniesieniu do każdego typu ciągnika procedury homologacji typu EWG, będącej przedmiotem dyrektywy Rady 74/150/EWG z dnia 4 marca 1974 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do homologacji typu kołowych ciągników rolniczych lub leśnych3);
zasadniczym celem zharmonizowanych wymogów jest poprawa stanu bezpieczeństwa na drogach i podczas pracy w całej Wspólnocie;
zbliżenie krajowych przepisów ustawowych odnoszących się do ciągników pociąga za sobą wzajemne uznawanie przez Państwa Członkowskie kontroli przeprowadzanych przez każde z nich w oparciu o wspólne wymogi; dla sprawnego funkcjonowania takiego systemu wymogi muszą zostać zastosowane we wszystkich Państwach Członkowskich jednocześnie,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Luksemburgu, dnia 6 kwietnia 1976 r.
|
W imieniu Rady |
|
G. THORN |
|
Przewodniczący |
______
1) Dz.U. nr C 5 z 8.1.1975, str. 54.
2) Dz.U. nr C 62 z 15.3.1975, str. 29.
3) Dz.U. nr L 84 z 28.3.1974, str. 10.
ZAŁĄCZNIKI