(75/321/EWG)RADA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą, w szczególności art. 100,
uwzględniając wniosek Komisji,
uwzględniając opinię Parlamentu Europejskiego(1),
uwzględniając opinię Komitetu Ekonomiczno-Społecznego(2),
a także mając na uwadze, co następuje:
wymogi techniczne, które ciągniki muszą spełniać w myśl obowiązujących przepisów krajowych, dotycząc między innymi układów kierowniczych;
wymogi te są różne w poszczególnych Państwach Członkowskich; w związku z tym zachodzi konieczność przyjęcia przez wszystkie Państwa Członkowskie takich samych wymogów, w uzupełnieniu lub w miejsce istniejących przepisów, w szczególności w celu wprowadzenia w odniesieniu do każdego typu ciągnika procedury homologacji typu EWG, będącej przedmiotem dyrektywy Rady 74/150/EWG(3) z dnia 4 marca 1974 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do homologacji typu kołowych ciągników rolniczych lub leśnych,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 20 maja 1975 r.
|
W imieniu Rady |
|
R. RYAN |
|
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. C 160 z 18.12.1969, str. 29.
(2) Dz.U. C 48 z 16.4.1969, str. 21.
(3) Dz.U. L 84 z 28.3.1974, str. 10.
1 Art. 1 ust. 2:- zmieniony przez art. 1 ust. 1 dyrektywy nr 82/890/EWG z dnia 17 grudnia 1982 r. (Dz.U.UE.L.82.378.45) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 21 grudnia 1982 r.
- zmieniony przez art. 1 tiret pierwsze dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady nr 97/54/WE z dnia 23 września 1997 r. (Dz.U.UE.L.97.277.24) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 30 października 1997 r.
2 Załącznik:-zmieniony przez art. 1 dyrektywy Komisji nr 88/411/EWG z dnia 21 czerwca 1988 r. (Dz.U.UE.L.88.200.30) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 28 czerwca 1988 r.
- zmieniony przez art. 1 dyrektywy Komisji nr 98/39/WE z dnia 5 czerwca 1998 r. (Dz.U.UE.L.98.170.15) zmieniającej nin. dyrektywę z dniem 6 lipca 1998 r.