Ogłoszenie nr PE/268/S o naborze na stanowisko - Dyrektora (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Bezpieczeństwa i Ochrony - Dyrekcja ds. Ochrony, Wstępu do Budynków i Osobistej Pomocy

OGŁOSZENIE NR PE/268/S O NABORZE NA STANOWISKO

DYREKTORA (K/M)

(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)

DYREKCJA GENERALNA DS. BEZPIECZEŃSTWA I OCHRONY - DYREKCJA DS. OCHRONY, WSTĘPU DO BUDYNKÓW I OSOBISTEJ POMOCY

(2021/C 505 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 15 grudnia 2021 r.)

1.
Wolne stanowisko

Przewodniczący Parlamentu Europejskiego podjął decyzję o uruchomieniu procedury naboru na stanowisko dyrektora (K/M) (AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji Generalnej ds. Bezpieczeństwa i Ochrony - Dyrekcji ds. Ochrony, Wstępu do Budynków i Osobistej Pomocy, na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 1  (zwanego dalej "regulaminem").

Ta procedura naboru, mająca dać organowi powołującemu większy wybór, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Osoba wybrana w procedurze naboru zostanie zaszeregowana do grupy AD 14 2 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 15 225,35 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie.

Zwraca się uwagę kandydatów, że stanowisko to podlega przepisom o polityce mobilności pracowników, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego 15 stycznia 2018 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, między innymi kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor (K/M) będzie odbywał liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2.
Miejsce pracy

Bruksela. Stanowisko to może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3.
Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, EURATOM) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).

4.
Opis stanowiska

Jako wysoki rangą urzędnik dyrektor (K/M) będzie wykonywał następujące zadania, stosując się do wytycznych i decyzji przyjętych przez organy parlamentarne i dyrektora generalnego 3 :

zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki organizacyjnej Sekretariatu Generalnego obejmującej szereg działów zajmujących się obszarami kompetencji dyrekcji, zgodnie z polityką Parlamentu,
kierowanie zespołami pracowników, ich organizowanie, motywowanie i koordynowanie - optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki przy zapewnieniu jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i budżetowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,
planowanie działań dyrekcji (określanie celów i strategii) - podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów - ocenianie świadczonych usług w celu zapewnienia ich jakości,
doradzanie dyrektorowi generalnemu, Sekretariatowi Generalnemu oraz posłom do Parlamentu Europejskiego w odnośnych obszarach działalności,
współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie instytucji i negocjowanie umów lub porozumień w odnośnych obszarach działalności,
zarządzanie konkretnymi projektami mogącymi wiązać się z odpowiedzialnością finansową i ich wdrażanie,
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.
5.
Warunki dopuszczalności

W procedurze naboru mogą wziąć udział kandydaci spełniający następujące warunki w dniu, w którym upływa termin zgłaszania kandydatur:

a)
Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu wymagane są w szczególności:

obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej 4 ,
korzystanie z pełni praw obywatelskich,
uregulowany stosunek do służby wojskowej,
poziom etyczny wymagany do wykonywania obowiązków na tym stanowisku.
b)
Warunki szczegółowe
(i)
Wymagane tytuły lub dyplomy
Studia odpowiadające pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich zakończone uzyskaniem dyplomu, jeżeli normalny czas trwania tych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

studia odpowiadające pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich zakończone uzyskaniem dyplomu oraz co najmniej roczne odpowiednie doświadczenie zawodowe 5 , jeżeli normalny czas trwania tych studiów wynosi co najmniej trzy lata.
(ii)
Wymagane doświadczenie zawodowe

Doświadczenie zawodowe nabyte po uzyskaniu wymienionych wyżej kwalifikacji:

dwanaście lat, przynajmniej w części zdobyte w dziedzinach kompetencji dyrekcji, w tym minimum sześć lat w środowisku europejskim lub międzynarodowym i minimum sześć lat na stanowiskach kierowniczych w dużej jednostce organizacyjnej.

Chorwacja, Włochy, Cypr, Łotwa, Litwa, Luksemburg, Węgry, Malta, Niderlandy, Austria, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowenia, Słowacja, Finlandia, Szwecja.

(iii)
Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 6  oraz bardzo dobra znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

6.
Etapy selekcji

Aby pomóc organowi powołującemu w wyborze, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatów i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które należy zaprosić na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium zatwierdza tę listę; komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium może wówczas rozpocząć przesłuchania kandydatów.

Rozmowy będą się odnosiły do opisu charakteru obowiązków podanego w punkcie 4, a także do następujących zdolności: - zmysł strategiczny, - zdolności kierownicze, - umiejętność przewidywania, - umiejętność szybkiego reagowania, - dokładność, - komunikatywność.

7.
Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

7 stycznia 2022 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Kandydaci proszeni są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną i w formacie pdf - listu motywacyjnego (ze wzmianką: à l'attention de Monsieur le Secrétaire général du Parlement européen, avis de recrutement numéro PE/268/S) i życiorysu w formacie Europass 7 , z podaniem w przedmiocie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/268/S): PERS-EPSeniorManagement@ep.europa.eu

Decyduje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Kandydaci mają obowiązek upewnić się, że zeskanowane dokumenty są czytelne.

Przypomina się kandydatom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty zaświadczające o studiach, jak również o doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; dokumenty te przyjmuje się tylko w formie kopii lub kserokopii 8 . Kandydatom nie zwraca się żadnego z tych dokumentów.

Dane osobowe podane przez kandydatów w tej procedurze naboru będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 9 , zwłaszcza w odniesieniu do poufności i bezpieczeństwa danych.

hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.

fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).

ZAŁĄCZNIK

DYREKCJA GENERALNA DS. BEZPIECZEŃSTWA I OCHRONY

DYREKCJA DS. OCHRONY, WSTĘPU DO BUDYNKÓW I OSOBISTEJ POMOCY

PODSTAWOWE OBOWIĄZKI

(Jednostka licząca około 150 pracowników)

Kierowanie pracą działów dyrekcji, ich koordynacja, wymiana informacji między nimi i organizacja ich pracy
Pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego
Wkład w wytyczanie celów i strategii w dziedzinie bezpieczeństwa, a także w ich realizację przez odpowiednie służby
Zapewnianie spójności wewnętrznych procedur dyrekcji
Udział we wdrażaniu koncepcji bezpieczeństwa ogólnego w odnośnym obszarze działalności
Zapewnienie w trzech miejscach pracy wszystkich funkcji prewencji pożarowej, bezpieczeństwa i pierwszej pomocy dla osób korzystających z infrastruktury Parlamentu
Zagwarantowanie zarządzania wnioskami o wstęp do budynku oraz wydawania przepustek na podstawie obowiązujących przepisów
Świadczenie zaawansowanych usług dotyczących przyjmowania gości i osób odwiedzających Parlament oraz zarządzania nimi, zwłaszcza w czasie ważnych wydarzeń odbywających się w Parlamencie
Stałe zapewnianie rozwiązań dostosowanych do wymogów bezpieczeństwa w postaci działań prewencyjnych oraz zdalnego monitoringu budynków i instalacji technicznych
Zapewnianie ujednolicenia operacyjnych procedur bezpieczeństwa Parlamentu w dziedzinie kompetencji dyrekcji
Wydawanie opinii o bezpieczeństwie pożarowym, prewencji i pierwszej pomocy
Zapewnianie przestrzegania obowiązujących krajowych i europejskich przepisów o bezpieczeństwie pożarowym
Wkład w dobrą współpracę z organami Parlamentu Europejskiego i z jego Sekretariatem w dziedzinie kompetencji dyrekcji oraz gwarantowanie wykonywania ich decyzji

DZIAŁ DS. SYTUACJI NAGŁYCH I SALI KONTROLI

Zapewnianie całodobowego dyżuru przez 7 dni w tygodniu, monitorowanie i zapewnianie informacji zwrotnych o wszystkich aspektach bezpieczeństwa ogólnego i bezpieczeństwa przeciwpożarowego, z zachowaniem jednakowej spójności działań w trzech miejscach pracy
Gromadzenie informacji, poszukiwanie właściwych rozwiązań, koordynacja działań, sprawdzanie ich wykonania i przekazywanie odpowiednim służbom informacji zwrotnych
Pomoc w rozwiązywaniu incydentów lub sytuacji konfliktowych w budynkach Parlamentu Europejskiego z wykorzystaniem sali nadzoru i kontroli
Realizacja zadań związanych z bezpieczeństwem ogólnym i bezpieczeństwem przeciwpożarowym poza godzinami pracy (w nocy, w weekendy i dni świąteczne) w Brukseli, Strasburgu i Luksemburgu
W razie wystąpienia sytuacji kryzysowej mającej wpływ na działalność służb Parlamentu Europejskiego dostosowywanie w czasie rzeczywistym rozwiązań dotyczących bezpieczeństwa do potrzeb instytucji, zapewnianie skutecznej łączności między zaangażowanymi służbami oraz komunikacji z krajowymi służbami ratowniczymi i bezpieczeństwa
Zapewnianie komunikacji i proaktywnych interakcji z odpowiednimi działami DG SAFE i Parlamentu (Dział ds. Protokołu, Służba Medyczna, infrastruktura itd.)
Pomoc dla posłów, pracowników, delegacji i odwiedzających w ścisłej współpracy ze wszystkimi zainteresowanymi działami w DG i poza nią
Zapewnienie integracji operacyjnej sal kontroli w trzech miejscach pracy i tworzenie struktur rezerwowych oraz wprowadzanie odpowiednich nowych technologii

DZIAŁ DS. WSTĘPU DO BUDYNKÓW I DS. ODWIEDZAJĄCYCH

Zarządzanie uprawnieniami poszczególnych kategorii użytkowników oraz wydawanie przepustek uprawniających do wstępu na podstawie obowiązujących przepisów
Świadczenie zaawansowanych usług dotyczących przyjmowania gości i osób odwiedzających Parlament oraz zarządzania nimi, zwłaszcza w czasie ważnych wydarzeń odbywających się w Parlamencie
Zarządzanie specjalnymi uprawnieniami do wstępu do stref objętych ograniczeniami przez wydawanie przepustek i wdrożenie procedur kontroli
Zapewnianie regularnej aktualizacji procedur akredytacji posłów, pracowników i odwiedzających, w tym wdrożenie aplikacji informatycznych i operacyjny rozwój nowego systemu kontroli wstępu IPACs ("Integrated Parliament Access Control")
Współpraca z działem oceny ryzyka i dochodzeń oraz z komórką "Need to Know" w celu zagwarantowania zgodności systemów akredytacji z zaleceniami wydanymi zgodnie z koncepcją bezpieczeństwa ogólnego
Wkład w zawarcie z pozostałymi instytucjami i organami Unii Europejskiej porozumień o wzajemnym uznawaniu akredytacji i uprawnień do wstępu oraz w zarządzanie tymi porozumieniami
Konsolidowanie i optymalizacja procedur gromadzenia, przetwarzania i niszczenia danych zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2018/1725

DZIAŁ OCHRONY I PREWENCJI

Opracowywanie i wdrażanie środków ochrony przed zagrożeniem pożarem i paniką zgodnie z przepisami krajowymi i europejskimi
Zapewnianie udzielania pierwszej pomocy, interwencji w razie pożaru i paniki oraz w razie incydentów związanych z eksploatacją budynków
Zapewnianie łączności z organami krajowymi i pozostałymi instytucjami w dziedzinie bezpieczeństwa pożarowego
Wykonywanie decyzji organów Parlamentu Europejskiego w dziedzinie bezpieczeństwa pożarowego
Sprawdzanie właściwego wykonywania umów z usługodawcami zewnętrznymi
Wydawanie opinii o bezpieczeństwie pożarowym w odniesieniu do projektów budowy i urządzenia budynków oraz udział w nadzorze nad takimi pracami
Wydawanie opinii o organizacji wydarzeń i czuwanie nad przestrzeganiem wytycznych
1 Zob. rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE,
2 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 regulaminu.
3 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
4 Państwami członkowskimi Unii Europejskiej są: Belgia, Bułgaria, Czechy, Dania, Niemcy, Estonia, Irlandia, Grecja, Hiszpania, Francja,
5 Ten rok doświadczenia nie zostanie uwzględniony w ocenie doświadczenia zawodowego wymaganego w następnym akapicie.
6 Językami urzędowymi Unii Europejskiej są języki: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki,
8 Nie dotyczy to kandydatów zatrudnionych w Parlamencie Europejskim w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur.
9 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób

Zmiany w prawie

Renta wdowia będzie dużo kosztować

Współmałżonek zmarłej osoby będzie mógł pobierać równocześnie rentę rodzinną i inne świadczenie emerytalno-rentowe w wybranym przez siebie wariancie – tzw. rentę wdowią. Nie będzie już musiał, jak obecnie, decydować się na wybór tylko jednego świadczenia. Nowe przepisy miałyby wejść w życie od początku 2025 roku. Koszt wprowadzenia renty wdowiej dla państwa wyniesie tylko na początku ok. 4 mld zł rocznie.

Beata Dązbłaż 23.07.2024
Przedłużenie ważności rozporządzenia o warunkach zabudowy z podpisem prezydenta

Podczas ostatniego posiedzenia Senat nie wniósł poprawek do noweli ustawy o dostępności wydłużającej o dwa lata ważność rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Ma ono wygasnąć 20 września br. Brak rozporządzenia sparaliżowałby realizację inwestycji. W piątek prezydent podpisał ustawę.

Renata Krupa-Dąbrowska 19.07.2024
Nieczytelna preskrypcja? Farmaceuta sam zadecyduje o dawkowaniu leku

Jeśli na recepcie w ogóle nie wypisano dawkowania leku albo jest ono niemożliwe do rozczytania, farmaceuta sam będzie mógł zadecydować, jaka dawka będzie odpowiednia dla pacjenta. Będzie mógł wydać też pacjentowi maksymalnie cztery opakowania leku, a nie jak do tej pory dwa. Te zasady nie będą jednak dotyczyły leków zawierających substancje psychotropowe lub środki odurzające.

Inga Stawicka 19.07.2024
Nowe podstawy programowe dla kilku zawodów szkolnictwa branżowego

Od września zmienią się podstawy programowe kształcenia w zawodach: elektromechanik pojazdów samochodowych oraz technik pojazdów samochodowych, operator obrabiarek skrawających i technik weterynarii. Określona też została podstawa programowa kształcenia w nowym zawodzie technik elektromobilności.

Agnieszka Matłacz 08.07.2024
Kary za wykroczenia i przestępstwa skarbowe rosną od lipca po raz drugi w tym roku

41 mln 281 tys. 920 złotych może od lipca wynieść maksymalna kara za przestępstwo skarbowe. Najniższa grzywna za wykroczenie wynosi natomiast 430 złotych. Wzrost kar ma związek z podwyższeniem wysokości minimalnego wynagrodzenia. Od lipca 2024 roku wynosi ono 4300 złotych.

Krzysztof Koślicki 01.07.2024
Przepisy o głosowaniu korespondencyjnym bez poprawek Senatu

W środę Senat nie zgłosił poprawek do noweli kodeksu wyborczego, która umożliwia głosowanie korespondencyjne wszystkim obywatelom zarówno w kraju, jak i za granicą. 54 senatorów było za, a 30 przeciw. Ustawa trafi teraz do prezydenta. Poprzedniego dnia takie rozwiązanie rekomendowały jednomyślnie senackie komisje Praw Człowieka i Praworządności, Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej oraz Komisja Ustawodawcza.

Grażyna J. Leśniak 26.06.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2021.505A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie nr PE/268/S o naborze na stanowisko - Dyrektora (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Bezpieczeństwa i Ochrony - Dyrekcja ds. Ochrony, Wstępu do Budynków i Osobistej Pomocy
Data aktu: 15/12/2021
Data ogłoszenia: 15/12/2021