[Pomoc państwa - Niemiecki rynek transportu lotniczego - Pożyczka publiczna gwarantowana przez Niemcy na rzecz Condor Flugdienst w ramach pandemii COVD-19 - Decyzja o niewnoszeniu zastrzeżeń - Pomoc mająca na celu naprawienie szkód spowodowanych zdarzeniem nadzwyczajnym - Artykuł 107 ust. 2 lit. b) TFUE - Oszacowanie szkody - Związek przyczynowy - Obowiązek uzasadnienia - Utrzymanie w mocy skutków decyzji]Język postępowania: angielski
(2021/C 297/53)
(Dz.U.UE C z dnia 26 lipca 2021 r.)
Strony
Strona skarżąca: Ryanair DAC (Swards, Irlandia) (przedstawiciele: adwokaci E. Vahida, F.C. Laprévote, V. Blanc, S. Rating i I.G. Metaxas-Maranghidis)
Strona pozwana: Komisja Europejska (przedstawiciele: L. Flynn, F. Tomat i V. Bottka, pełnomocnicy)
Interwenienci popierający stronę pozwaną: Republika Federalna Niemiec (przedstawiciele: J. Möller, R. Kanitz i P.L. Krüger, pełnomocnicy), Republika Francuska (przedstawiciele: E. de Moustier i P. Dodeller, pełnomocnicy), Condor Flugdienst GmbH (Kelsterbach, Niemcy) (przedstawiciele: adwokaci A. Birnstiel i S. Blazek)
Przedmiot
Oparte na art. 263 TFUE żądanie stwierdzenia nieważności decyzji Komisji C(2020) 2795 final z dnia 26 kwietnia 2020 r. w sprawie pomocy państwa SA.56867 (2020/N, ex 2020/PN) - Niemcy - Odszkodowanie za szkody wyrządzone Condor Flugdienst przez pandemię COVID-19.
Sentencja
1) Stwierdza się nieważność decyzji Komisji C(2020) 2795 final z dnia 26 kwietnia 2020 r. w sprawie pomocy państwa SA.56867 (2020/N, ex 2020/PN) - Niemcy - Odszkodowanie za szkody wyrządzone Condor Flugdienst GmbH przez pandemię COVID-19.
2) Skutki stwierdzenia nieważności tej decyzji zawiesza się do czasu wydania przez Komisję nowej decyzji na podstawie art. 108 TFUE. Skutki te zostają zawieszone na okres, który nie może przekroczyć dwóch miesięcy od daty ogłoszenia niniejszego wyroku, w sytuacji gdyby Komisja zdecydowała o wydaniu nowej decyzji na podstawie art. 108 ust. 3 TFUE, i przez dodatkowy rozsądny okres, jeśli Komisja zdecyduje o wszczęciu postępowania przewidzianego w art. 108 ust. 2 TFUE.
3) Komisja zostaje obciążona własnymi kosztami i kosztami poniesionymi przez Ryanair DAC.
4) Republika Federalna Niemiec, Republika Francuska i Condor Flugdienst pokrywają własne koszty.