Plan działania systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne dla województwa ......
Tekst jednolity
Miejscowość, dzień, miesiąc, rok
SPIS TREŚCI
CZĘŚĆ I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
Skróty zastosowane w dokumencie
Wprowadzenie i założenia Wojewódzkiego planu działania systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne
ROZDZIAŁ I
ZESPOŁY RATOWNICTWA MEDYCZNEGO - LICZBA, RODZAJE, REJONY OPERACYJNE, OBSZARY DZIAŁANIA, DYSPONENCI, WYJAZDY ZESPOŁÓW RATOWNICTWA MEDYCZNEGO
1.1. Charakterystyka ogólna
1.2. Liczba, rodzaj, dysponenci, miejsca stacjonowania i adresy miejsc stacjonowania zespołów ratownictwa medycznego w poszczególnych rejonach operacyjnych, z określeniem obszaru działania dla każdego zespołu
1.3. Charakterystyka ogólna, liczba, rodzaj, adresy miejsc stacjonowania, maksymalny czas uruchomienia i dysponenci dodatkowych zespołów ratownictwa medycznego
1.4. Liczba wyjazdów i czas dotarcia na miejsce zdarzenia zespołów ratownictwa medycznego za rok poprzedni
ROZDZIAŁ II
LOTNICZE ZESPOŁY RATOWNICTWA MEDYCZNEGO
2.1. Charakterystyka ogólna
2.2. Liczba, miejsca stacjonowania i czas dyżuru lotniczych zespołów ratownictwa medycznego
ROZDZIAŁ III
SZPITALNE ODDZIAŁY RATUNKOWE
3.1. Charakterystyka ogólna
3.2. Liczba i rozmieszczenie szpitalnych oddziałów ratunkowych
ROZDZIAŁ IV
CENTRUM URAZOWE
4.1. Charakterystyka ogólna
4.2. Liczba i rozmieszczenie centrów urazowych
ROZDZIAŁ V
CENTRUM URAZOWE DLA DZIECI
5.1. Charakterystyka ogólna
5.2. Liczba i rozmieszczenie centrów urazowych dla dzieci
ROZDZIAŁ VI
JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE SZPITALI WYSPECJALIZOWANE W ZAKRESIE UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH NIEZBĘDNYCH DLA RATOWNICTWA MEDYCZNEGO
6.1. Charakterystyka ogólna
6.2. Liczba i rozmieszczenie jednostek organizacyjnych szpitali wyspecjalizowanych w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych niezbędnych dla ratownictwa medycznego, wraz z profilem tych jednostek oraz liczbą łóżek
ROZDZIAŁ VII
HOSPITALIZACJE OSÓB W STANACH NAGŁEGO ZAGROŻENIA ZDROWOTNEGO
7.1. Charakterystyka ogólna
7.2. Liczba pacjentów w szpitalnym oddziale ratunkowym na obszarze województwa za rok poprzedni
7.3. Liczba pacjentów izb przyjęć szpitali na obszarze województwa za rok poprzedni
7.4. Liczba pacjentów centrum urazowego na obszarze województwa za rok poprzedni
7.5. Liczba pacjentów centrum urazowego dla dzieci na obszarze województwa za rok poprzedni
ROZDZIAŁ VIII
SPOSÓB KOORDYNOWANIA DZIAŁAŃ JEDNOSTEK SYSTEMU PAŃSTWOWE RATOWNICTWO MEDYCZNE
8.1. Sposób koordynacji działań jednostek systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne ....
8.1.1. Sposób koordynacji działań jednostek systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne,
w tym opisu współpracy zawartego w umowach międzynarodowych dotyczących współpracy transgranicznej w zakresie ratownictwa medycznego - jeżeli dotyczy
8.2. Ogólne informacje o przyjmowaniu i obsłudze zgłoszeń o stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego
8.3. Liczba połączeń i czas obsługi zgłoszeń w dyspozytorni medycznej za rok poprzedni . .
8.4. Struktura i organizacja łączności radiowej ze wskazaniem rodzajów wykorzystywanych urządzeń
8.4.1. Zasady i organizacja komunikacji radiowej w systemie Państwowe Ratownictwo
Medyczne, z wykorzystaniem przydzielonych numerów identyfikacyjnych zespołów ratownictwa medycznego i dyspozytorni medycznych
ROZDZIAŁ IX
INFORMACJA NA TEMAT PERSONELU ZATRUDNIONEGO W JEDNOSTKACH SYSTEMU PAŃSTWOWE RATOWNICTWO MEDYCZNE
9.1. Liczba osób wykonujących zawód medyczny w jednostkach systemu Państwowe
Ratownictwo Medyczne, o których mowa w art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2195, z późn. zm.)
ROZDZIAŁ X
JEDNOSTKI WSPÓŁPRACUJĄCE Z SYSTEMEM PAŃSTWOWE RATOWNICTWO MEDYCZNE
10.1. Charakterystyka ogólna jednostek współpracujących z systemem Państwowe
Ratownictwo Medyczne
10.2. Informacja o Rejestrze Jednostek Współpracujących z systemem Państwowe
Ratownictwo Medyczne
ROZDZIAŁ XI
PLANOWANE NOWE JEDNOSTKI SYSTEMU PAŃSTWOWE RATOWNICTWO MEDYCZNE
11.1. Informacje o planowanych na kolejne lata nowych, przenoszonych lub likwidowanych zespołach ratownictwa medycznego, w tym ich liczba, rodzaj, rozmieszczenie i planowany czas uruchomienia
11.2. Informacje o planowanych na kolejne lata nowych, przenoszonych lub likwidowanych szpitalnych oddziałach ratunkowych i planowany czas uruchomienia
11.3. Informacje o planowanych na kolejne lata nowych, przenoszonych lub likwidowanych centrach urazowych lub centrach urazowych dla dzieci na obszarze województwa i planowany czas uruchomienia
Wykaz załączników do Części I Planu działania systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne dla województwa
CZĘŚĆ II. POSTANOWIENIA SZCZEGÓŁOWE
ROZDZIAŁ XII
SPIS AKTUALIZACJI WOJEWÓDZKIEGO PLANU DZIAŁANIA SYSTEMU PAŃSTWOWE RATOWNICTWO MEDYCZNE DLA WOJEWÓDZTWA
12.1. Arkusz zmian i aktualizacji Planu działania systemu Państwowe Ratownictwo
Medyczne dla województwa
ROZDZIAŁ XIII
ORGANIZACJA SYSTEMU POWIADAMIANIA RATUNKOWEGO ORAZ SYSTEMU POWIADAMIANIA O STANACH NAGŁEGO ZAGROŻENIA ZDROWOTNEGO
13.1. Organizacja systemu powiadamiania ratunkowego
13.2. Organizacja systemu powiadamiania o stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego
13.2.1. Zasady i procedury przyjmowania wezwań oraz dysponowania zespołami ratownictwa medycznego
13.3. Adres dyspozytorni medycznej, rejon działania, liczba i rodzaj obsługiwanych zespołów ratownictwa medycznego, liczba, rodzaj i godziny pracy stanowisk dyspozytorów medycznych
13.4. Struktura i organizacja systemów teleinformatycznych oraz rodzajów łączności radiowej wykorzystywanych na stanowiskach dyspozytorów medycznych
13.5. Zasady i organizacja komunikacji z wykorzystaniem łączności radiotelefonicznej
w systemie Państwowe Ratownictwo Medyczne, w tym komunikacja między dyspozytorniami medycznymi w przypadku awarii Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego, zastępowalności dyspozytorni medycznych, konieczności zadysponowania zespołów ratownictwa medycznego z rejonu operacyjnego innej dyspozytorni medycznej oraz między wojewódzkim koordynatorem ratownictwa medycznego a wojewódzkim koordynatorem ratownictwa medycznego z innego województwa
13.6. Organizacja i procedury koordynacji działań jednostek systemu, ze wskazaniem kompetencji i trybu podejmowanych działań, w szczególności w zdarzeniach powodujących stan nagłego zagrożenia zdrowotnego znacznej liczby osób
ROZDZIAŁ XIV
WSPÓŁPRACA JEDNOSTEK SYSTEMU PAŃSTWOWE RATOWNICTWO MEDYCZNE Z ORGANAMI ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ ORAZ JEDNOSTKAMI WSPÓŁPRACUJĄCYMI Z SYSTEMEM PAŃSTWOWE RATOWNICTWO MEDYCZNE
14.1. Sposób współpracy wojewody i dysponentów jednostek systemu Państwowe
Ratownictwo Medyczne z organami administracji publicznej i jednostkami systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne z innych województw
14.1.1. Kompetencje i tryb podejmowania działań, obieg i wymiana informacji oraz procedury współpracy wojewody i dysponentów jednostek systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne z organami administracji publicznej i jednostkami systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne z innych województw
14.2. Współpraca jednostek systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne z jednostkami współpracującymi z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne
14.2.1. Kompetencje i tryb podejmowania działań, obieg i wymiana informacji oraz procedury współpracy jednostek systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne z jednostkami współpracującymi z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne
14.2.2. Komunikacja między zespołami ratownictwa medycznego, dyspozytorami medycznymi, wojewódzkim koordynatorem ratownictwa medycznego a jednostkami współpracującymi z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne
14.3. Organizacja wspólnych ćwiczeń oraz analiza działań ratowniczych, procedury powiadamiania, alarmowania, dysponowania i koordynowania działań ratowniczych w przypadku zdarzeń powodujących stan nagłego zagrożenia zdrowotnego znacznej liczby osób
ROZDZIAŁ XV .....................................................................................
KALKULACJA ROCZNYCH KOSZTÓW FUNKCJONOWANIA DYSPOZYTORNI MEDYCZNYCH ZA ROK POPRZEDNI ....................................
15.1. Kalkulacja rocznych kosztów funkcjonowania dyspozytorni medycznych za rok poprzedni ...........................
15.2. Kalkulacja rocznych kosztów funkcjonowania dyspozytorni medycznych za rok poprzedni .....................
Wykaz załączników do Części II Planu działania systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne dla województwa
POSTANOWIENIA OGÓLNE
Wprowadzenie i założenia Wojewódzkiego planu działania systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne - informacje dotyczące podstawy prawnej tworzenia wojewódzkiego planu działania systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne, opis kompetencji organów administracji publicznej dotyczących planowania i nadzoru nad systemem, opis procesu aktualizacji i zatwierdzenia aktualizacji przez ministra właściwego do spraw zdrowia.
ZESPOŁY RATOWNICTWA MEDYCZNEGO - LICZBA, RODZAJE, REJONY OPERACYJNE, OBSZARY DZIAŁANIA, DYSPONENCI, WYJAZDY ZESPOŁÓW RATOWNICTWA MEDYCZNEGO
LOTNICZE ZESPOŁY RATOWNICTWA MEDYCZNEGO
SZPITALNE ODDZIAŁY RATUNKOWE
CENTRUM URAZOWE
CENTRUM URAZOWE DLA DZIECI
JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE SZPITALI WYSPECJALIZOWANE W ZAKRESIE UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH NIEZBĘDNYCH DLA RATOWNICTWA MEDYCZNEGO
HOSPITALIZACJE OSÓB W STANACH NAGŁEGO ZAGROŻENIA ZDROWOTNEGO
SPOSÓB KOORDYNOWANIA DZIAŁAŃ JEDNOSTEK SYSTEMU PAŃSTWOWE RATOWNICTWO MEDYCZNE
INFORMACJA NA TEMAT PERSONELU ZATRUDNIONEGO W JEDNOSTKACH SYSTEMU PAŃSTWOWE RATOWNICTWO MEDYCZNE
JEDNOSTKI WSPÓŁPRACUJĄCE Z SYSTEMEM PAŃSTWOWE RATOWNICTWO MEDYCZNE
PLANOWANE NOWE JEDNOSTKI SYSTEMU PAŃSTWOWE RATOWNICTWO MEDYCZNE
Wykaz załączników do Części I Planu działania systemu Państwowe Ratownictwo
Medyczne dla województwa ...
Tabela nr 1 - Rejony operacyjne i miejsca stacjonowania zespołów ratownictwa medycznego.
Tabela nr 2 - Zespoły ratownictwa medycznego włączone do systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne.
Tabela nr 3 - Dodatkowe zespoły ratownictwa medycznego.
Tabela nr 4 - Wyjazdy zespołów ratownictwa medycznego.
Tabela nr 5 - Czasy dotarcia zespołów ratownictwa medycznego.
Tabela nr 6 - Lotnicze zespoły ratownictwa medycznego.
Tabela nr 7 - Szpitalne oddziały ratunkowe.
Tabela nr 8 - Jednostki organizacyjne szpitala wyspecjalizowane w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych niezbędnych dla ratownictwa medycznego.
Tabela nr 9 - Liczba przyjęć pacjentów w szpitalnym oddziale ratunkowym.
Tabela nr 10 - Liczba przyjęć pacjentów w izbie przyjęć szpitala.
Tabela nr 11 - Centra urazowe.
Tabela nr 12 - Centra urazowe dla dzieci.
Tabela nr 13 - Stanowiska dyspozytorów medycznych.
Tabela nr 14 - Liczba połączeń i czas obsługi zgłoszeń w dyspozytorni medycznej.
Tabela nr 15 - Liczba osób wykonujących zawód medyczny w jednostkach systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne.
Tabela nr 16 - Rejony operacyjne i miejsca stacjonowania planowanych do uruchomienia zespołów ratownictwa medycznego.
Tabela nr 17 - Szpitalne oddziały ratunkowe planowane do uruchomienia.
POSTANOWIENIA SZCZEGÓŁOWE
SPIS AKTUALIZACJI WOJEWÓDZKIEGO PLANU DZIAŁANIA SYSTEMU PAŃSTWOWE RATOWNICTWO MEDYCZNE DLA WOJEWÓDZTWA ...
Nr aktualizacji |
Zakres zmian | Data akceptacji ministra właściwego do spraw zdrowia |
1 | ||
2 |
ORGANIZACJA SYSTEMU POWIADAMIANIA RATUNKOWEGO ORAZ SYSTEMU POWIADAMIANIA O STANACH NAGŁEGO ZAGROŻENIA ZDROWOTNEGO
WSPÓŁPRACA JEDNOSTEK SYSTEMU PAŃSTWOWE RATOWNICTWO MEDYCZNE Z ORGANAMI ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ ORAZ JEDNOSTKAMI WSPÓŁPRACUJĄCYMI Z SYSTEMEM PAŃSTWOWE RATOWNICTWO MEDYCZNE
KALKULACJA ROCZNYCH KOSZTÓW FUNKCJONOWANIA DYSPOZYTORNI MEDYCZNYCH ZA ROK POPRZEDNI
Wykaz załączników do Części II Planu działania systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne dla województwa ...
Tabela nr 18 - Liczba i rodzaje stanowisk dyspozytorów medycznych.
Tabela nr 19 - Lokalizacja, liczba i obszary dysponowania stanowisk dyspozytorów medycznych.
Tabela nr 20 - Stanowiska dyspozytorów medycznych i numery DDI.
Tabela nr 21 - Zastępowalność dyspozytorni medycznych.
Tabela nr 23 - Kalkulacja rocznych kosztów funkcjonowania dyspozytorni medycznych za rok poprzedni.
ZAŁĄCZNIKI DO PLANU DZIAŁANIA SYSTEMU PAŃSTWOWE RATOWNICTWO MEDYCZNE DLA WOJEWÓDZTWA ...
Tabela nr 1 - Rejony operacyjne i miejsca stacjonowania zespołów ratownictwa medycznego - obowiązuje od ... Tabela stanowi podstawę do zawarcia umów, o których mowa w art. 49 ust. 2 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2195, z późn. zm.). | ||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | ||
Numer rejonu operacyjnego1) | Nazwa i opis rejonu operacyjnego2) | Kod dyspozytorni medycznej3) | Liczba i rodzaj zespołów ratownictwa medycznego4) w danym rejonie operacyjnym | Obszar działania zespołu ratownictwa medycznego5) | Kod zespołu ratownictwa medycznego6) | Nazwa zespołu ratownictwa medycznego7) | Kod TERYT miejsca stacjonowania8) | Miejsce stacjonowania zespołu ratownictwa medycznego9) | Liczba dni w roku pozostawania w gotowości zespołu ratownictwa medycznego | Liczba godzin na dobę pozostawania w gotowości zespołu ratownictwa medycznego | Dni tygodnia pozostawania w gotowości zespołu ratownictwa medycznego10) | Okres w roku pozostawania w gotowości zespołu ratownictwa medycznego | ||
4a | 4b | 13a | 13b | |||||||||||
S | P |
od dd-mm |
do dd-mm |
|||||||||||
Razem |
1) Jest identyfikowany przez numer województwa - 2 cyfry kodu TERYT/numer kolejny rejonu na obszarze województwa - 2 cyfry.
2) W opisie rejonu operacyjnego stosuje się 7-znakowy kod TERYT w zakresie systemu identyfikatorów i nazw jednostek podziału administracyjnego; nie używa się kodów zakończonych cyfrą "3", kolejne pozycje rejonu operacyjnego oddziela się średnikiem i spacją.
3) Kody nadawane zgodnie z procedurami tworzonymi i wprowadzanymi do stosowania przez ministra właściwego do spraw zdrowia.
4) Stosuje się oznaczenia "S" dla specjalistycznych zespołów ratownictwa medycznego i "P" dla podstawowych zespołów ratownictwa medycznego, o których mowa w art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym.
5) Stosuje się 7-znakowy kod TERYT w zakresie systemu identyfikatorów i nazw jednostek podziału administracyjnego; nie używa się kodów zakończonych cyfrą "3", kolejne pozycje obszaru działania oddziela się średnikiem i spacją.
6) Jest identyfikowany 10-znakowym numerem zespołu ratownictwa medycznego, składającym się z 7-znakowego kodu TERYT w zakresie systemu identyfikatorów i nazw jednostek podziału administracyjnego oraz cyfry identyfikującej rodzaju zespołu (kody: 2 - podstawowy, 3 - wodny podstawowy, 4 - specjalistyczny, 5 - wodny specjalistyczny) i dwóch cyfr numeru kolejnego dla danego rodzaju zespołu w miejscu stacjonowania; nie używa się kodów zakończonych cyfrą "3".
7) Nazwy nadawane zgodnie z procedurami tworzonymi i wprowadzanymi do stosowania przez ministra właściwego do spraw zdrowia.
8) Stosuje się 7-znakowy kod TERYT miejscowości lub dzielnicy w zakresie systemu identyfikatorów i nazw jednostek podziału administracyjnego, w której stacjonuje zespół ratownictwa medycznego; nie używa się kodów zakończonych cyfrą "3"; nie podaje się danych adresowych miejsca stacjonowania.
9) Wskazuje się nazwę miejscowości lub dzielnicy, w której stacjonuje zespół ratownictwa medycznego; nie podaje się danych adresowych miejsca stacjonowania.
10) Wymienia się dni tygodnia, a w przypadku gdy zespół ratownictwa medycznego nie pozostaje w całodobowej gotowości, wskazuje się godziny pozostawania w gotowości.
Tabela nr 2 - Zespoły ratownictwa medycznego włączone do systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne - stan na dzień ... | |||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | |
Numer rejonu operacyjnego1) | Nazwa i opis rejonu operacyjnego2) | Kod dyspozytorni medycznej3) | Liczba i rodzaj zespołów ratownictwa medycznego4) w danym rejonie operacyjnym | Kod zespołu ratownictwa medycznego5) | Nazwa zespołu ratownictwa medycznego6) | Kod TERYT miejsca stacjonowania7) | Adres miejsca stacjonowania zespołu ratownictwa medycznego | Nazwa dysponenta jednostki | Adres dysponenta jednostki | Numer księgi rejestrowej podmiotu leczniczego dysponenta jednostki8) | VII część kodu resortowego jednostki systemu9) | IV część kodu resortowego określającego formę orgnizacyjno-prawną podmiotu wykonującego działalność leczniczą9) | |
4a | 4b | ||||||||||||
S | P | ||||||||||||
Razem |
1) Jest identyfikowany przez numer województwa - 2 cyfry kodu TERYT/numer kolejny rejonu na obszarze województwa - 2 cyfry.
2) W opisie rejonu operacyjnego stosuje się 7-znakowy kod TERYT w zakresie systemu identyfikatorów i nazw jednostek podziału administracyjnego; nie używa się kodów zakończonych cyfrą "3", kolejne pozycje rejonu operacyjnego oddziela się średnikiem i spacją.
3) Kody nadawane zgodnie z procedurami tworzonymi i wprowadzanymi do stosowania przez ministra właściwego do spraw zdrowia.
4) Stosuje się oznaczenia "S" dla specjalistycznych zespołów ratownictwa medycznego i "P" dla podstawowych zespołów ratownictwa medycznego, o których mowa w art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2195, z późn. zm.).
5) Jest identyfikowany 10-znakowym numerem zespołu ratownictwa medycznego, składającym się z 7-znakowego kodu TERYT w zakresie systemu identyfikatorów i nazw jednostek podziału administracyjnego oraz cyfry identyfikującej rodzaju zespołu (kody: 2 - podstawowy, 3 - wodny podstawowy, 4 - specjalistyczny, 5 - wodny specjalistyczny) i dwóch cyfr numeru kolejnego dla danego rodzaju zespołu w miejscu stacjonowania; nie używa się kodów zakończonych cyfrą "3".
6) Nazwy nadawane zgodnie z procedurami tworzonymi i wprowadzanymi do stosowania przez ministra właściwego do spraw zdrowia.
7) Stosuje się 7-znakowy kod TERYT miejscowości lub dzielnicy w zakresie systemu identyfikatorów i nazw jednostek podziału administracyjnego, w której stacjonuje zespół ratownictwa medycznego; nie używa się kodów zakończonych cyfrą "3"; nie podaje się danych adresowych miejsca stacjonowania.
8) Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 29 marca 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru (Dz. U. poz. 605).
9) Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 17 maja 2012 r. w sprawie systemu resortowych kodów identyfikacyjnych oraz szczegółowego sposobu ich nadawania (Dz. U. poz. 594 oraz z 2017 r. poz. 999).
Tabela nr 3 - Dodatkowe zespoły ratownictwa medycznego - stan na dzień ... | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
Lp. | Liczba i rodzaj dodatkowych zespołów ratownictwa medycznego możliwych do uruchomienia w przypadkach zdarzeń powodujących stan nagłego zagrożenia zdrowotnego znacznej liczby osób | Adres miejsca stacjonowania zespołu ratownictwa medycznego | Dysponent jednostki (nazwa i adres) | Maksymalny czas uruchomienia | ||
2a | 2b | 2c | ||||
specjalistyczne | podstawowe | Nazwa zespołu ratownictwa medycznego1) | ||||
1) Nazwy nadawane zgodnie z procedurami tworzonymi i wprowadzanymi do stosowania przez ministra właściwego do spraw zdrowia.
Tabela nr 4 - Wyjazdy zespołów ratownictwa medycznego w roku .... | |||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | Wyjazdy zespołów ratownictwa medycznego | 8 | ||||||||
5 | 6 | 7 | Liczba wyjazdów zespołów ratownictwa medycznego zakończonych przewiezieniem pacjenta do szpitala | ||||||||||
Lp. | Obszar działania zespołu ratownictwa medycznego1) | Adres miejsca stacjonowania zespołu ratownictwa medycznego | Nazwa zespołu ratownictwa medycznego2) | wyjazdy do stanów nagłego zagrożenia zdrowotnego | wyjazdy niezwiązane ze stanem nagłego zagrożenia zdrowotnego | zgony przed podjęciem albo w trakcie wykonywania medycznych czynności ratunkowych | |||||||
ogółem | w tym pacjenci urazowi | ||||||||||||
5a | 5b | 5c | 5d | 6a | 6b | 7a | 7b | ||||||
0-18 lat | > 18 lat | 0-18 lat | > 18 lat | 0-18 lat | > 18 lat | 0-18 lat | > 18 lat | ||||||
Rejon operacyjny3) nr ............ z dyspozytornią medyczną ........................... (kod dyspozytorni medycznej4)) | |||||||||||||
1 | |||||||||||||
2 | |||||||||||||
Razem |
1) Stosuje się 7-znakowy kod TERYT w zakresie systemu identyfikatorów i nazw jednostek podziału administracyjnego; nie używa się kodów zakończonych cyfrą "3", kolejne pozycje obszaru działania oddziela się średnikiem i spacją.
2) Nazwy nadawane zgodnie z procedurami tworzonymi i wprowadzanymi do stosowania przez ministra właściwego do spraw zdrowia.
3) Jest identyfikowany przez numer województwa - 2 cyfry kodu TERYT/numer kolejny rejonu na obszarze województwa - 2 cyfry.
4) Kody nadawane zgodnie z procedurami tworzonymi i wprowadzanymi do stosowania przez ministra właściwego do spraw zdrowia.
Tabela nr 5 - Czasy dotarcia zespołów ratownictwa medycznego w roku ... | ||||||
Wyjazdy zespołów ratownictwa medycznego, licząc od chwili przyjęcia zgłoszenia przez dyspozytora medycznego do przybycia zespołu ratownictwa medycznego na miejsce zdarzenia | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Lp. | Kryterium gęstości zaludnienia | Mediana czasu dotarcia na miejsce zdarzenia [gg:mm:ss] | Maksymalny czas dotarcia na miejsce zdarzenia [gg:mm:ss] | Liczba wyjazdów przekraczających maksymalny czas dotarcia na miejsce zdarzenia | Średni czas interwencji zespołu ratownictwa medycznego od przyjęcia zgłoszenia o zdarzeniu do powrotu do gotowości operacyjnej [gg:mm:ss] | Maksymalny czas interwencji zespołu ratownictwa medycznego od przyjęcia zgłoszenia o zdarzeniu do powrotu do gotowości operacyjnej [gg:mm:ss] |
Nazwa zespołu ratownictwa medycznego1) i obszar działania2) z opisem | ||||||
Miasta powyżej 10 tys. mieszkańców | ||||||
Poza miastem powyżej 10 tys. mieszkańców | ||||||
Numer rejonu operacyjnego3) | ||||||
Miasta powyżej 10 tys. mieszkańców | ||||||
Poza miastem powyżej 10 tys. mieszkańców | ||||||
Województwo | ||||||
Miasta powyżej 10 tys. mieszkańców | ||||||
Poza miastem powyżej 10 tys. mieszkańców |
1) Nazwy nadawane zgodnie z procedurami tworzonymi i wprowadzanymi do stosowania przez ministra właściwego do spraw zdrowia.
2) Stosuje się 7-znakowy kod TERYT w zakresie systemu identyfikatorów i nazw jednostek podziału administracyjnego; nie używa się kodów zakończonych cyfrą "3", kolejne pozycje obszaru działania oddziela się średnikiem i spacją.
3) Jest identyfikowany przez numer województwa - 2 cyfry kodu TERYT/numer kolejny rejonu na obszarze województwa - 2 cyfry.
Tabela nr 6 - Lotnicze zespoły ratownictwa medycznego | |||
1 | 2 | 3 | 4 |
Lp. | Województwo | Nazwa, adres, miejsca stacjonowania lotniczego zespołu ratownictwa medycznego | Czas dyżuru |
1 | |||
2 |
Tabela nr 7 - Szpitalne oddziały ratunkowe - stan na dzień ... | |||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ||||||||
Lp. | Dysponent jednostki | Jednostka organizacyjna podmiotu leczniczego, w którego strukturach funkcjonuje szpitalny oddział ratunkowy | Lądowisko zlokalizowane bezpośrednio przy szpitalnym oddziale ratunkowym (podać odległość w metrach od szpitalnego oddziału ratunkowego) | Lądowisko w odległości wymagającej użycia specjalistycznych środków transportu sanitarnego (podać odległość w metrach od szpitalnego oddziału ratunkowego) | Liczba stanowisk resuscytacyjnych | Liczba stanowisk intensywnej terapii | Liczba stanowisk obserwacyjnych | ||||||||
2a | 2b | 2c | 3a | 3b | 3c | 3d | 4a | 4b | |||||||
nazwa | adres | numer księgi rejestrowej podmiotu wykonującego działalność leczniczą1) | V część kodu resortowego2) | nazwa jednostki organizacyjnej | adres jednostki organizacyjnej | kod TERYT3) | całodobowe | nieprzystosowane do startów i lądowań w nocy | |||||||
POWIAT: ... | |||||||||||||||
Razem |
1) Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 29 marca 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru (Dz. U. poz. 605).
2) Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 17 maja 2012 r. w sprawie systemu resortowych kodów identyfikacyjnych oraz szczegółowego sposobu ich nadawania (Dz. U. poz. 594 oraz z 2017 r. poz. 999).
3) Stosuje się 7-znakowy kod TERYT miejscowości lub dzielnicy w zakresie systemu identyfikatorów i nazw jednostek podziału administracyjnego, w której znajduje się szpitalny oddział ratunkowy.
Tabela nr 8 - Jednostki organizacyjne szpitala wyspecjalizowane w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych niezbędnych dla ratownictwa medycznego - stan na dzień ............. | |||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ||||
Lp. | Powiat | Nazwa szpitala | Adres szpitala | Numer księgi rejestrowej podmiotu wykonującego działalność leczniczą1) | Adres lokalizacji oddziału szpitalnego | Kod TERYT lokalizacji oddziału szpitalnego2) | Oddział szpitalny wyspecjalizowany w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych niezbędnych dla ratownictwa medycznego | ||||
8a | 8b | 8c | 8d | 8e | |||||||
nazwa własna oddziału szpitalnego | VII część kodu resortowego3) | specjalność zgodnie z VIII częścią kodu resortowego3) | liczba łóżek według stanu w dniu 31 grudnia | dziedzina medycyny zgodnie z X częścią kodu resortowego3) | |||||||
1) Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 29 marca 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru (Dz. U. poz. 605).
2) Stosuje się 7-znakowy kod TERYT miejscowości lub dzielnicy w zakresie systemu identyfikatorów i nazw jednostek podziału administracyjnego, w której znajduje się jednostka organizacyjna.
3) Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 17 maja 2012 r. w sprawie systemu resortowych kodów identyfikacyjnych oraz szczegółowego sposobu ich nadawania (Dz. U. poz. 594 oraz z 2017 r. poz. 999).
Tabela nr 9 - Liczba przyjęć pacjentów w szpitalnym oddziale ratunkowym w roku ... | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | Szpitalny oddział ratunkowy | |||||||||
4 | 5 | 6 | 7 | |||||||||
stan nagłego zagrożenia zdrowotnego | inne | liczba zgonów w szpitalnym oddziale ratunkowym | liczba pacjentów przekazanych przez zespoły ratownictwa medycznego | |||||||||
ogółem | w tym pacjenci urazowi | |||||||||||
Lp. | Powiat | Dysponent jednostki (nazwa i adres) | 4a | 4b | 4c | 4d | 5a | 5b | 6a | 6b | 7a | 7b |
0-18 lat | > 18 lat | 0-18 lat | > 18 lat | 0-18 lat | > 18 lat | 0-18 lat | > 18 lat | 0-18 lat | > 18 lat | |||
Razem |
Tabela nr 10 - Liczba przyjęć pacjentów w izbie przyjęć szpitala w roku ... | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | Izba przyjęć szpitala | |||||||||
4 | 5 | 6 | 7 | |||||||||
stan nagłego zagrożenia zdrowotnego | inne | liczba zgonów w izbie przyjęć | liczba pacjentów przekazanych przez zespoły ratownictwa medycznego | |||||||||
ogółem | w tym pacjenci urazowi | |||||||||||
Lp. | Powiat | Nazwa i adres szpitala | 4a | 4b | 4c | 4d | 5a | 5b | 6a | 6b | 7a | 7b |
0-18 lat | > 18 lat | 0-18 lat | > 18 lat | 0-18 lat | > 18 lat | 0-18 lat | > 18 lat | 0-18 lat | > 18 lat | |||
Razem |
Tabela nr 11 - Centra urazowe - dane za rok ............. | |||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||
Lp. | Podmiot leczniczy, w którego strukturach działa centrum urazowe | Liczba pacjentów zakwalifikowanych jako pacjent urazowy przez | Średni czas pobytu pacjenta urazowego w centrum urazowym (dni) | Maksymalny czas pobytu pacjenta urazowego w centrum urazowym (dni) | Liczba zgonów pacjentów urazowych | ||
2a | 2b | 3a | 3b | ||||
nazwa | adres | kierownika zespołu ratownictwa medycznego | kierownika zespołu urazowego | ||||
Tabela nr 12 - Centra urazowe dla dzieci - dane za rok ... | |||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||
Lp. | Podmiot leczniczy, w którego strukturach działa centrum urazowe dla dzieci | Liczba pacjentów zakwalifikowanych jako pacjent urazowy dziecięcy przez | Średni czas pobytu pacjenta urazowego dziecięcego w centrum urazowym dla dzieci (dni) | Maksymalny czas pobytu pacjenta urazowego dziecięcego w centrum urazowym dla dzieci (dni) | Liczba zgonów pacjentów urazowych dziecięcych | ||
2a | 2b | 3a | 3b | ||||
nazwa | adres | kierownika zespołu ratownictwa medycznego | kierownika zespołu urazowego dziecięcego | ||||
Tabela nr 13 - Stanowiska dyspozytorów medycznych - dane za rok ... | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | ||
Kod dyspozytorni medycznej1) | Okres, w jakim funkcjonowała wskazana liczba stanowisk dyspozytorów medycznych w danej lokalizacji w ciągu roku | Liczba stanowisk dyspozytorów medycznych w danej lokalizacji | Liczba dyspozytorów medycznych wykonujących zadania w danej lokalizacji | ||
2a | 2b | 4a | 4b | ||
od dd-mm |
do dd-mm |
liczba dyspozytorów medycznych posiadających wykształcenie wymagane dla pielęgniarki systemu lub ratownika medycznego | liczba dyspozytorów medycznych, o których mowa w art. 58 ust. 3 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2195, z późn. zm.) | ||
1) Kody nadawane zgodnie z procedurami tworzonymi i wprowadzanymi do stosowania przez ministra właściwego do spraw zdrowia.
Tabela nr 14 - Liczba połączeń i czas obsługi zgłoszeń w dyspozytorni medycznej ... (kod dyspozytorni medycznej1)) | |||||||||||||||
Miesiąc | Liczba odebranych połączeń | Liczba połączeń rozłączonych przed podjęciem obsługi | Średni czas oczekiwania na połączenie [mm:ss] | Średni czas trwania połączenia [mm:ss] | Łączny średni czas obsługi zgłoszenia (czas oczekiwania + czas trwania połączenia) [mm:ss] | ||||||||||
ze 112 | z 999 | suma | ze 112 | z 999 | suma | ze 112 | z 999 | suma | ze 112 | z 999 | suma | ze 112 | z 999 | suma | |
styczeń | |||||||||||||||
luty | |||||||||||||||
marzec | |||||||||||||||
kwiecień | |||||||||||||||
maj | |||||||||||||||
czerwiec | |||||||||||||||
lipiec | |||||||||||||||
sierpień | |||||||||||||||
wrzesień | |||||||||||||||
październik | |||||||||||||||
listopad | |||||||||||||||
grudzień | |||||||||||||||
Suma | |||||||||||||||
Średnia |
1) Kody nadawane zgodnie z procedurami tworzonymi i wprowadzanymi do stosowania przez ministra właściwego do spraw zdrowia.
Tabela nr 15 - Liczba osób wykonujących zawód medyczny w jednostkach systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne za rok .... | ||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |||||
Lp. | Dysponent jednostki | Rodzaj jednostki systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne | Liczba wszystkich lekarzy | w tym: liczba lekarzy systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne | Liczba wszystkich pielęgniarek | w tym: liczba pielęgniarek systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne | Liczba ratowników medycznych | |||
2a | 2b | 2c | 2d | 4a | 4b | 5a | 5b | |||
nazwa | adres | numer księgi rejestrowej podmiotu wykonującego działalność leczniczą1) | kod TERYT lokalizacji jednostki z opisem2) | szpitalny oddział ratunkowy | ||||||
zespół ratownictwa medycznego | ||||||||||
lotniczy zespół ratownictwa medycznego | ||||||||||
Razem |
1) Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 29 września 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru (Dz. U. z 2014 r. poz. 325 oraz z 2017 r. poz. 1540).
2) Stosuje się 7-znakowy kod TERYT miejscowości lub dzielnicy w zakresie systemu identyfikatorów i nazw jednostek podziału administracyjnego, w której znajduje się jednostka systemu.
Tabela nr 16 - Rejony operacyjne i miejsca stacjonowania planowanych do uruchomienia zespołów ratownictwa medycznego | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | ||
Numer rejonu operacyjnego1) | Nazwa i opis rejonu operacyjnego2) | Kod dyspozytorni medycznej3) | Liczba zespołów ratownictwa medycznego w danym rejonie operacyjnym | Obszar działania zespołu ratownictwa medycznego4) | Miejsce stacjonowania zespołu ratownictwa medycznego5) | Liczba dni w roku pozostawania w gotowości zespołu ratownictwa medycznego | Liczba godzin na dobę pozostawania w gotowości zespołu ratownictwa medycznego | Dni tygodnia pozostawania w gotowości zespołu ratownictwa medycznego6) | Okres w roku pozostawania w gotowości zespołu ratownictwa medycznego | Planowany termin uruchomienia zespołu ratownictwa medycznego | ||
4a | 4b | 10a | 10b | |||||||||
S | P |
od dd-mm |
do dd-mm |
|||||||||
Razem |
1) Jest identyfikowany przez numer województwa - 2 cyfry kodu TERYT/numer kolejny rejonu na obszarze województwa - 2 cyfry.
2) W opisie rejonu operacyjnego stosuje się 7-znakowy kod TERYT w zakresie systemu identyfikatorów i nazw jednostek podziału administracyjnego; nie używa się kodów zakończonych cyfrą "3", kolejne pozycje rejonu operacyjnego oddziela się średnikiem i spacją.
3) Kody nadawane zgodnie z procedurami tworzonymi i wprowadzanymi do stosowania przez ministra właściwego do spraw zdrowia.
4) Stosuje się 7-znakowy kod TERYT w zakresie systemu identyfikatorów i nazw jednostek podziału administracyjnego; nie używa się kodów zakończonych cyfrą "3", kolejne pozycje obszaru działania oddziela się średnikiem i spacją.
5) Wskazuje się nazwę miejscowości lub dzielnicy, w której stacjonuje zespół ratownictwa medycznego; nie podaje się danych adresowych miejsca stacjonowania.
6) Wymienia się dni tygodnia, a w przypadku, gdy zespół ratownictwa medycznego nie pozostaje w całodobowej gotowości, wskazuje się godziny pozostawania w gotowości.
Tabela nr 17 - Szpitalne oddziały ratunkowe planowane do uruchomienia - stan na dzień ... | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | ||||
Lp. | Dysponent jednostki | Jednostka organizacyjna podmiotu leczniczego, w którego strukturach planuje się utworzyć szpitalny oddział ratunkowy | Lądowisko zlokalizowane bezpośrednio przy szpitalnym oddziale ratunkowym (podać odległość w metrach od szpitalnego oddziału ratunkowego) | Lądowisko w odległości wymagającej użycia specjalistycznych środków transportu sanitarnego (podać odległość w metrach od szpitalnego oddziału ratunkowego) | Liczba stanowisk resuscytacyjnych | Liczba stanowisk intensywnej terapii | Liczba stanowisk obserwacyjnych | Planowany termin uruchomienia szpitalnego oddziału ratunkowego | ||||
2a | 2b | 3a | 3b | 3c | 4a | 4b | ||||||
nazwa | adres | nazwa jednostki organizacyjnej | adres jednostki organizacyjnej | kod TERYT z opisem1) | całodobowe | nieprzystosowane do startów i lądowań w nocy | ||||||
POWIAT: ... | ||||||||||||
Razem |
1) Stosuje się 7-znakowy kod TERYT miejscowości lub dzielnicy w zakresie systemu identyfikatorów i nazw jednostek podziału administracyjnego, w której znajduje się planowany do uruchomienia szpitalny oddział ratunkowy.
Tabela nr 18 - Liczba i rodzaje stanowisk dyspozytorów medycznych - stan na dzień ... | |||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | ||||
Lp. | Kod dyspozytorni medycznej1) | Adres dyspozytorni medycznej | Numer rejonu operacyjnego2) | Liczba ludności3) |
Okres w ciągu roku (dotyczy kolumn od 7 do 10) |
Łączna liczba stanowisk dyspozytorów medycznych | Liczba dyspozytorów medycznych wykonujących zadania w danej lokalizacji | Liczba zespołów ratownictwa medycznego w rejonie operacyjnym | Liczba rezerwowych stanowisk dyspozytorów medycznych | ||||
8a | 8b | 8c | 8d | ||||||||||
liczba stanowisk dyspozytorów medycznych przyjmujących w godzinach 8:00-19:59 |
liczba stanowisk dyspozytorów medycznych, wysyłających w godzinach 8:00-19:59 |
liczba stanowisk dyspozytorów medycznych przyjmujących w godzinach 20:00-7:59 | liczba stanowisk dyspozytorów medycznych, wysyłających w godzinach 20:00-7:59 | ||||||||||
6a | 6b | ||||||||||||
od mm-dd |
do mm-dd |
||||||||||||
1) Kody nadawane zgodnie z procedurami tworzonymi i wprowadzanymi do stosowania przez ministra właściwego do spraw zdrowia.
2) Jest identyfikowany przez numer województwa - 2 cyfry kodu TERYT/numer kolejny rejonu na obszarze województwa - 2 cyfry.
3) Zgodna z danymi Głównego Urzędu Statystycznego.
Tabela nr 19 - Lokalizacja, liczba i obszary dysponowania stanowisk dyspozytorów medycznych | |||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Lp. | Kod dyspozytorni medycznej1) | Adres dyspozytorni medycznej | Numer rejonu operacyjnego2) | Liczba zespołów ratownictwa medycznego w rejonie operacyjnym | Liczba porządkowa kodu obszaru dysponowania | Kod obszaru dysponowania1) | Obszar dysponowania3) | Liczba ludności w obszarze dysponowania | Liczba zespołów ratownictwa medycznego w obszarze dysponowania |
1) Kody nadawane zgodnie z procedurami tworzonymi i wprowadzanymi do stosowania przez ministra właściwego do spraw zdrowia.
2) Jest identyfikowany przez numer województwa - 2 cyfry kodu TERYT/numer kolejny rejonu na obszarze województwa - 2 cyfry.
3) Obszar dysponowania jest elementem rejonu operacyjnego. Obejmuje teren obsługiwany przez danego dyspozytora medycznego wysyłającego, który jest zdefiniowany w Systemie Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego. Każda dyspozytornia medyczna musi mieć zdefiniowany przynajmniej jeden obszar dysponowania. Obszar taki określa dysponent zespołów ratownictwa medycznego posiadający w swojej strukturze organizacyjnej dyspozytornię medyczną. Istotne jest, żeby obszary dysponowania zdefiniowane dla danej dyspozytorni medycznej pokrywały w całości jej rejon operacyjny.
Tabela nr 20 - Stanowiska dyspozytorów medycznych i numery DDI1) | |||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Lp. | Kod dyspozytorni medycznej2) | Adres dyspozytorni medycznej | Numer rejonu operacyjnego3) | Liczba porządkowa stanowiska dyspozytora medycznego4) | Rodzaj stanowiska dyspozytora medycznego5) | Kod obszaru dysponowania2) | Obszar dysponowania6) | Numer kolejki EACD7) | Numer DDI1) |
1) Numer kolejki automatycznie dystrybuującej połączenia powiązany z danym stanowiskiem.
2) Kody nadawane zgodnie z procedurami tworzonymi i wprowadzanymi do stosowania przez ministra właściwego do spraw zdrowia.
3) Jest identyfikowany przez numer województwa - 2 cyfry kodu TERYT/numer kolejny rejonu na obszarze województwa - 2 cyfry.
4) Do 31 grudnia 2019 r. lp. 1, 2, (...) to dyspozytorzy wysyłający, w tym dyspozytor medyczny wskazany przez kierownika podmiotu leczniczego zatrudniającego dyspozytora medycznego. Od 1 stycznia 2020 r. lp. 0 to główny dyspozytor medyczny, lp. 1, 2, (...) to dyspozytor wysyłający.
5) Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 12 października 2018 r. w sprawie organizacji dyspozytorni medycznej (Dz. U. poz. 2001).
6) Obszar dysponowania jest elementem rejonu operacyjnego. Obejmuje teren obsługiwany przez danego dyspozytora medycznego wysyłającego, który jest zdefiniowany w Systemie Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego. Każda dyspozytornia medyczna musi mieć zdefiniowany przynajmniej jeden obszar dysponowania. Obszar taki określa dysponent zespołów ratownictwa medycznego posiadający w swojej strukturze organizacyjnej dyspozytornię medyczną. Istotne jest, żeby obszary dysponowania zdefiniowane dla danej dyspozytorni medycznej pokrywały w całości jej rejon operacyjny.
7) Numer podkładowy właściwy dla danej konsoli przynależnej do danego stanowiska.
Tabela nr 21 - Zastępowalność dyspozytorni medycznych | |||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Kod dyspozytorni medycznej zastępowanej1) | Kod dyspozytorni medycznej zastępującej1) | ||||||
Rejon operacyjny2) | Rejon operacyjny2) | ||||||
Lp. | Rodzaj stanowiska dyspozytora medycznego3) | Kod obszaru dysponowania1) | Obszar dysponowania4) | Lp. | Rodzaj stanowiska dyspozytora medycznego3) | Kod obszaru dysponowania1) | Obszar dysponowania4) |
1) Kody nadawane zgodnie z procedurami tworzonymi i wprowadzanymi do stosowania przez ministra właściwego do spraw zdrowia.
2) Jest identyfikowany przez numer województwa - 2 cyfry kodu TERYT/numer kolejny rejonu na obszarze województwa - 2 cyfry.
3) Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 12 października 2018 r. w sprawie organizacji dyspozytorni medycznej (Dz. U. poz. 2001).
4) Obszar dysponowania jest elementem rejonu operacyjnego. Obejmuje teren obsługiwany przez danego dyspozytora medycznego wysyłającego, który jest zdefiniowany w Systemie Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego. Każda dyspozytornia medyczna musi mieć zdefiniowany przynajmniej jeden obszar dysponowania. Obszar taki określa dysponent zespołów ratownictwa medycznego posiadający w swojej strukturze organizacyjnej dyspozytornię medyczną. Istotne jest, żeby obszary dysponowania zdefiniowane dla danej dyspozytorni medycznej pokrywały w całości jej rejon operacyjny.
Tabela nr 23 - Kalkulacja rocznych kosztów funkcjonowania dyspozytorni medycznych za rok poprzedni | |||||||||||||||||||||||
Kod dyspozytorni medycznej | oś | Liczba dni funkcjonowania dyspozytorni medycznych w roku | Liczba ludności obsługiwanej przez dyspozytornie medyczne | Liczba stanowisk dyspozytorów medycznych w danej lokalizacji, w tym stanowisko głównego dyspozytora medycznego | Liczba dyspozytorów medycznych wykonujących zadania w danej lokalizacji | Liczba etatów przeliczeniowych dyspozytorów medycznych, głównych dyspozytorów medycznych i ich zastępców | Liczba obsługiwanych zespołów ratownictwa medycznego w dobokaretkach | Koszty osobowe funkcjonowania dyspozytorni medycznej | Wydatki techniczne | Roczny koszt funkcjonowania dyspozytorni medycznej | UWAGI | ||||||||||||
Okres funkcjonowan (data w formacie rrrr-mm-dd) | wynagrodzenia dyspozytorów medycznych (bez dyspozytorów głównych i ich zastępców) - razem | wynagrodzenia zastępców głównego dyspozytora medycznego - razem | wynagrodzenia głównych dyspozytorów medycznych - razem | wynagrodzenie zastępcy kierownika dyspozytorni medycznej | wynagrodzenie kierownika dyspozytorni medycznej | wynagrodzenie psychologa | pozostałe koszty osobowe | koszty bieżące | Koszty majątkowe inwestycyjne | ||||||||||||||
'U O |
o Q |
liczba stanowisk dyspozytorów medycznych przyjmujących w godzinach 7.00-18.59 | liczba stanowisk dyspozytorów medycznych, wysyłających w godzinach 7.00-18.59 | liczba stanowisk dyspozytorów medycznych przyjmujących w godzinach 19.00-6.59 | liczba stanowisk dyspozytorów medycznych, wysyłających w godzinach 19.00-6.59 | zakupy | wydatki inwestycyjne | ||||||||||||||||
RAZEM: |
Sejm uchwalił w piątek ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do Senatu.
Grażyna J. Leśniak 04.04.2025Osoba ubiegająca się o pracę będzie musiała otrzymać informację o wysokości wynagrodzenia, ale także innych świadczeniach związanych z pracą - zarówno tych pieniężnych, jak i niepieniężnych. Ogłoszenie o naborze i nazwy stanowisk mają być neutralne pod względem płci, a sam proces rekrutacyjny - przebiegać w sposób niedyskryminujący. Zdaniem prawników nowe przepisy mogą wymusić zmiany regulaminów wynagradzania w firmach czy układów zbiorowych.
Grażyna J. Leśniak 04.04.2025Z początkiem kwietnia na liście refundacyjnej znajdzie się 29 nowych leków, z czego 7 stosowanych w chorobach rzadkich. Znalazły się na niej m.in. terapia dla dzieci od drugiego roku życia chorych na mukowiscydozę i szczepionki dla seniorów na półpaśca i RSV. Ogólnie na liście znajdzie się 10 nowych terapii onkologicznych i 19 z innych kategorii.
Inga Stawicka 01.04.20251 kwietnia br. nowelizacja ustawy o Krajowej Sieci Onkologicznej wchodzi w życie. Wprowadza ona zmiany w zakresie terminów pierwszej kwalifikacji podmiotów leczniczych na poszczególne poziomy zabezpieczenia opieki onkologicznej Krajowej Sieci Onkologicznej oraz wdrażania elementów KSO. Wcześniej wejście w życie większości elementów reformy przesunięto o ponad rok.
Agnieszka Matlacz 01.04.2025Nie będzie podwyższenia kar dla pracodawców, przewidzianych w Kodeksie pracy, za wykroczenia przeciwko prawom pracowników. W czwartek Sejm przyjął poprawkę Senatu wykreślającą z ustawy poprawkę Lewicy. Posłowie zgodzili się też na to, by agencje pracy tymczasowej mogły zatrudniać cudzoziemców także na podstawie umów cywilnoprawnych, a nie tylko na umowę o pracę.
Grażyna J. Leśniak 20.03.2025Sejm przyjął w czwartek większość poprawek redakcyjnych i doprecyzowujących, które Senat wprowadził do ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Przewiduje ona reformę urzędów pracy, w tym m.in. podniesienie zasiłku dla bezrobotnych i ułatwienia w podnoszeniu kwalifikacji zawodowych. Ustawa trafi teraz do podpisu prezydenta.
Grażyna J. Leśniak 20.03.2025Identyfikator: | Dz.U.2023.1060 t.j. |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Wojewódzki plan działania systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne. |
Data aktu: | 08/11/2018 |
Data ogłoszenia: | 05/06/2023 |
Data wejścia w życie: | 17/11/2018 |