Sposób dokumentowania prowadzonej przez Centralne Biuro Antykorupcyjne kontroli operacyjnej, przechowywania i przekazywania wniosków, postanowień i zarządzeń oraz przechowywania, przekazywania, przetwarzania i niszczenia materiałów uzyskanych podczas stosowania tej kontroli.

ROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 25 października 2011 r.
w sprawie sposobu dokumentowania prowadzonej przez Centralne Biuro Antykorupcyjne kontroli operacyjnej, przechowywania i przekazywania wniosków, postanowień i zarządzeń oraz przechowywania, przekazywania, przetwarzania i niszczenia materiałów uzyskanych podczas stosowania tej kontroli

Na podstawie art. 17 ust. 18 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. Nr 104, poz. 708, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa sposób:
1)
dokumentowania prowadzonej przez Centralne Biuro Antykorupcyjne, zwane dalej "CBA", kontroli operacyjnej, zwanej dalej "kontrolą";
2)
przechowywania i przekazywania wniosków, postanowień i zarządzeń wydawanych podczas stosowania kontroli;
3)
przechowywania, przekazywania, przetwarzania i niszczenia materiałów uzyskanych podczas stosowania kontroli.
§  2. 
1. 
Dokumentację kontroli stanowią:
1)
wniosek Szefa CBA do Sądu Okręgowego w Warszawie, zwanego dalej "sądem", o zarządzenie lub przedłużenie kontroli;
2)
postanowienie Prokuratora Generalnego w sprawie zgody na wystąpienie przez Szefa CBA do sądu z wnioskiem o zarządzenie lub przedłużenie kontroli;
3)
postanowienie sądu w sprawie zarządzenia lub przedłużenia kontroli;
4)
wniosek Szefa CBA do Prokuratora Generalnego o wyrażenie zgody na zarządzenie kontroli w przypadkach niecierpiących zwłoki;
5)
postanowienie Prokuratora Generalnego w sprawie zgody na zarządzenie kontroli w przypadkach niecierpiących zwłoki;
6)
zarządzenie kontroli przez Szefa CBA w przypadkach niecierpiących zwłoki;
7)
wniosek Szefa CBA do sądu o udzielenie zgody na kontynuowanie kontroli zarządzonej w przypadkach niecierpiących zwłoki;
8)
postanowienie sądu w sprawie zgody na kontynuowanie kontroli zarządzonej przez Szefa CBA w przypadkach niecierpiących zwłoki;
9)
zażalenie Szefa CBA na postanowienie sądu w przedmiocie kontroli;
10)
zarządzenie Szefa CBA w sprawie wstrzymania lub zakończenia kontroli;
11)
protokół kontroli;
12)
notatka urzędowa z przeprowadzonej kontroli;
13)
wniosek Prokuratora Generalnego do sądu na wykorzystanie w postępowaniu karnym uzyskanego w wyniku stosowania kontroli operacyjnej dowodu popełnienia przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, w stosunku do którego można zarządzić kontrolę operacyjną, popełnionego przez osobę, wobec której była stosowana kontrola operacyjna, innego niż objęte zarządzeniem kontroli operacyjnej albo popełnionego przez inną osobę;
14)
postanowienie sądu w sprawie wykorzystania w postępowaniu karnym uzyskanego w wyniku stosowania kontroli operacyjnej dowodu popełnienia przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, w stosunku do którego można zarządzić kontrolę operacyjną, popełnionego przez osobę, wobec której była stosowana kontrola operacyjna, innego niż objęte zarządzeniem kontroli operacyjnej albo popełnionego przez inną osobę;
15)
zarządzenie Szefa CBA w sprawie zniszczenia zgromadzonych podczas stosowania kontroli materiałów;
16)
protokół komisyjnego zniszczenia zgromadzonych podczas stosowania kontroli materiałów.
2. 
Dokumentację, o której mowa w ust. 1, sporządza się według wzorów określonych dla:
1)
formularza zawierającego wniosek Szefa CBA do sądu o zarządzenie lub przedłużenie kontroli, postanowienie Prokuratora Generalnego w sprawie zgody na wystąpienie przez Szefa CBA do sądu z wnioskiem o zarządzenie lub przedłużenie kontroli oraz postanowienie sądu w sprawie zarządzenia lub przedłużenia kontroli - w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
2)
formularza zawierającego wniosek Szefa CBA do Prokuratora Generalnego o wyrażenie zgody na zarządzenie kontroli w przypadkach niecierpiących zwłoki, postanowienie Prokuratora Generalnego w sprawie zgody na zarządzenie kontroli w przypadkach niecierpiących zwłoki, zarządzenie kontroli przez Szefa CBA w przypadkach niecierpiących zwłoki, wniosek Szefa CBA do sądu o udzielenie zgody na kontynuowanie kontroli zarządzonej przez Szefa CBA w przypadkach niecierpiących zwłoki, postanowienie sądu w sprawie zgody na kontynuowanie kontroli zarządzonej przez Szefa CBA w przypadkach niecierpiących zwłoki - w załączniku nr 2 do rozporządzenia;
3)
zarządzenia Szefa CBA w sprawie wstrzymania lub zakończenia kontroli - w załączniku nr 3 do rozporządzenia;
4)
protokołu kontroli - w załączniku nr 4 do rozporządzenia;
5)
notatki urzędowej z przeprowadzonej kontroli - w załączniku nr 5 do rozporządzenia;
6)
formularza wniosku Prokuratora Generalnego do sądu o wyrażenie zgody na wykorzystanie w postępowaniu karnym uzyskanego w wyniku stosowania kontroli operacyjnej dowodu popełnienia przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, w stosunku do którego można zarządzić kontrolę operacyjną, popełnionego przez osobę, wobec której była stosowana kontrola operacyjna, innego niż objęte zarządzeniem kontroli operacyjnej albo popełnionego przez inną osobę, postanowienia sądu w sprawie wyrażenia zgody na wykorzystanie w postępowaniu karnym uzyskanego w wyniku stosowania kontroli operacyjnej dowodu popełnienia przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, w stosunku do którego można zarządzić kontrolę operacyjną, popełnionego przez osobę, wobec której była stosowana kontrola operacyjna, innego niż objęte zarządzeniem kontroli operacyjnej albo popełnionego przez inną osobę - w załączniku nr 6 do rozporządzenia;
7)
zarządzenia Szefa CBA w sprawie zniszczenia zgromadzonych podczas stosowania kontroli materiałów - w załączniku nr 7 do rozporządzenia;
8)
protokołu komisyjnego zniszczenia zgromadzonych podczas stosowania kontroli materiałów - w załączniku nr 8 do rozporządzenia.
3. 
Dokumentację kontroli stanowią również materiały zgromadzone podczas jej stosowania, w szczególności:
1)
informatyczne nośniki danych lub ich kopie, na których została utrwalona treść rozmów telefonicznych lub innych przekazów informacji, treść korespondencji lub zawartość przesyłek;
2)
dokumenty sporządzone na podstawie informacji utrwalonych na nośnikach, o których mowa w pkt 1.
§  3. 
1. 
Przekazywanie dokumentacji kontroli odbywa się za pośrednictwem upoważnionego pisemnie przez Szefa CBA funkcjonariusza CBA.
2. 
Upoważniony funkcjonariusz CBA doręcza wniosek lub zarządzenie Szefa CBA Prokuratorowi Generalnemu oraz sądowi, a następnie osobiście odbiera te dokumenty.
§  4. 
1. 
Sąd, Prokurator Generalny i Szef CBA prowadzą rejestry, odpowiednio: postanowień, zarządzeń i wniosków dotyczących kontroli.
2. 
Rejestry, o których mowa w ust. 1, mogą być prowadzone w formie pisemnej oraz w systemie teleinformatycznym.
3. 
Wzór rejestru postanowień, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 3, 8 i 14, prowadzonego przez sąd stanowi załącznik nr 9 do rozporządzenia.
4. 
Wzór rejestru postanowień, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 2 i 5, prowadzonego przez Prokuratora Generalnego stanowi załącznik nr 10 do rozporządzenia.
5. 
Wzór rejestru wniosków, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 13, prowadzonego przez Prokuratora Generalnego stanowi załącznik nr 11 do rozporządzenia.
6. 
Wzór rejestru wniosków i zarządzeń, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1, 4, 6 i 7, prowadzonego przez Szefa CBA stanowi załącznik nr 12 do rozporządzenia.
7. 
Wzór rejestru zarządzeń, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 10, prowadzonego przez Szefa CBA stanowi załącznik nr 13 do rozporządzenia.
8. 
Wzór rejestru zarządzeń, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 15, prowadzonego przez Szefa CBA stanowi załącznik nr 14 do rozporządzenia.
§  5. 
1. 
Dokumenty, o których mowa w § 2 ust. 1:
1)
pkt 1-8 i 12-14 - sporządza się w trzech egzemplarzach;
2)
pkt 10, 11 i 16 - sporządza się w jednym egzemplarzu;
3)
pkt 9 i 15 - sporządza się w dwóch egzemplarzach.
2. 
Sąd otrzymuje pierwszy egzemplarz dokumentów sporządzonych według wzoru stanowiącego załącznik nr 1, 2 lub 6 do rozporządzenia.
3. 
Prokurator Generalny otrzymuje drugi egzemplarz dokumentów sporządzonych według wzoru stanowiącego załącznik nr 1, 2 lub 6 do rozporządzenia, a także pierwszy egzemplarz dokumentów sporządzonych według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do rozporządzenia.
4. 
Pozostałą dokumentację kontroli przechowuje się w CBA.
§  6. 
1. 
Zniszczenie wszystkich materiałów, o których mowa w art. 17 ust. 3 zdanie trzecie oraz art. 17 ust. 16 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, przeprowadza się przez:
1)
fizyczne zniszczenie;
2)
usunięcie zapisów informacji utrwalonych na nośnikach, o których mowa w § 2 ust. 3 pkt 1, w sposób uniemożliwiający odtworzenie treści tych zapisów.
2. 
W przypadku gdy usunięcie z nośników utrwalonych na nich zapisów nie jest możliwe, nośniki uszkadza się w sposób uniemożliwiający ich odczytanie albo dokonuje się ich fizycznego zniszczenia.
§  7. 
Traci moc rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 7 września 2006 r. w sprawie sposobu dokumentowania prowadzonej przez Centralne Biuro Antykorupcyjne kontroli operacyjnej, przechowywania i przekazywania wniosków i zarządzeń oraz przechowywania, przekazywania, przetwarzania i niszczenia materiałów uzyskanych podczas stosowania tej kontroli (Dz. U. Nr 165, poz. 1173).
§  8. 
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
______

1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 158, poz. 1122 i Nr 218, poz. 1592, z 2007 r. Nr 25, poz. 162, z 2008 r. Nr 171, poz. 1056, z 2009 r. Nr 18, poz. 97, Nr 85, poz. 716, Nr 105, poz. 880 i Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 151, poz. 1014, Nr 182, poz. 1228 i Nr 238, poz. 1578 oraz z 2011 r. Nr 53, poz. 273, Nr 84, poz. 455, Nr 117, poz. 677, Nr 122, poz. 696 i Nr 171, poz. 1016.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1 

WZÓR

WNIOSEK NR ...........

wzór

POSTANOWIENIE

wzór

POSTANOWIENIE

wzór

ZAŁĄCZNIK Nr  2 

WZÓR

WNIOSEK NR ...........

wzór

POSTANOWIENIE

wzór

ZARZĄDZENIE NR ...........

wzór

wzór

POSTANOWIENIE

wzór

ZAŁĄCZNIK Nr  3 

WZÓR

ZARZĄDZENIE NR ...........

wzór

ZAŁĄCZNIK Nr  4 

WZÓR

PROTOKÓŁ

KONTROLI OPERACYJNEJ

wzór

ZAŁĄCZNIK Nr  5 

WZÓR

NOTATKA URZĘDOWA

Z PRZEPROWADZONEJ KONTROLI OPERACYJNEJ

wzór

ZAŁĄCZNIK Nr  6 

WZÓR

WNIOSEK NR ...........

wzór

POSTANOWIENIE

wzór

ZAŁĄCZNIK Nr  7 

WZÓR

ZARZĄDZENIE NR ............

wzór

ZAŁĄCZNIK Nr  8 

WZÓR

PROTOKÓŁ

KOMISYJNEGO ZNISZCZENIA ZGROMADZONYCH PODCZAS STOSOWANIA KONTROLI OPERACYJNEJ MATERIAŁÓW

wzór

ZAŁĄCZNIK Nr  9 

WZÓR

REJESTR POSTANOWIEŃ SĄDU W SPRAWIE KONTROLI OPERACYJNEJ PROWADZONEJ PRZEZ CENTRALNE BIURO ANTYKORUPCYJNE

wzór

ZAŁĄCZNIK Nr  10 

WZÓR

REJESTR POSTANOWIEŃ PROKURATORA GENERALNEGO W SPRAWIE KONTROLI OPERACYJNEJ PROWADZONEJ PRZEZ CENTRALNE BIURO ANTYKORUPCYJNE

wzór

ZAŁĄCZNIK Nr  11 

WZÓR

REJESTR WNIOSKÓW PROKURATORA GENERALNEGO W SPRAWIE KONTROLI OPERACYJNEJ PROWADZONEJ PRZEZ CENTRALNE BIURO ANTYKORUPCYJNE

wzór

ZAŁĄCZNIK Nr  12 

WZÓR

REJESTR WNIOSKÓW I ZARZĄDZEŃ SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO W SPRAWIE KONTROLI OPERACYJNEJ

wzór

ZAŁĄCZNIK Nr  13 

WZÓR

REJESTR ZARZĄDZEŃ SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO W SPRAWIE WSTRZYMANIA LUB ZAKOŃCZENIA KONTROLI OPERACYJNEJ

wzór

ZAŁĄCZNIK Nr  14 

WZÓR

REJESTR ZARZĄDZEŃ SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO W SPRAWIE ZNISZCZENIA ZGROMADZONYCH PODCZAS KONTROLI OPERACYJNEJ MATERIAŁÓW

wzór

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2011.232.1379

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Sposób dokumentowania prowadzonej przez Centralne Biuro Antykorupcyjne kontroli operacyjnej, przechowywania i przekazywania wniosków, postanowień i zarządzeń oraz przechowywania, przekazywania, przetwarzania i niszczenia materiałów uzyskanych podczas stosowania tej kontroli.
Data aktu: 25/10/2011
Data ogłoszenia: 28/10/2011
Data wejścia w życie: 12/11/2011