Sprawozdania rzeczowo-finansowe z wykonywania zadań z zakresu opieki nad dziećmi w wieku do lat 3.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ1)
z dnia 5 sierpnia 2011 r.
w sprawie sprawozdań rzeczowo-finansowych z wykonywania zadań z zakresu opieki nad dziećmi w wieku do lat 3

Na podstawie art. 64 ust. 3 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. Nr 45, poz. 235, Nr 131, poz. 764 i Nr 171, poz. 1016) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa wzór, terminy i sposób sporządzania sprawozdań rzeczowo-finansowych z wykonywania zadań z zakresu opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, zwanych dalej "zadaniami".
§  2. 
Wzór sprawozdań z wykonywania zadań określa załącznik do rozporządzenia.
§  3. 
1. 
Gmina składa wojewodzie sprawozdanie z wykonywania zadań za okres od dnia 1 stycznia do dnia 30 czerwca - w terminie do dnia 15 lipca danego roku oraz za okres od dnia 1 lipca do dnia 31 grudnia - w terminie do dnia 15 stycznia roku następnego.
2. 
Wojewoda przekazuje zbiorcze sprawozdanie półroczne z wykonywania zadań ministrowi właściwemu do spraw rodziny za okres od dnia 1 stycznia do dnia 30 czerwca - w terminie do dnia 5 sierpnia danego roku oraz za okres od dnia 1 lipca do dnia 31 grudnia - w terminie do dnia 5 lutego roku następnego.
§  4. 
1. 
Gmina składa wojewodzie sprawozdanie z wykonywania zadań za okres od dnia 4 kwietnia 2011 r. do dnia 30 września 2011 r. - w terminie do dnia 20 października 2011 r. oraz za okres od dnia 1 października do dnia 31 grudnia 2011 r. - w terminie do dnia 20 stycznia 2012 r.
2. 
Wojewoda przekazuje zbiorcze sprawozdanie z wykonywania zadań ministrowi właściwemu do spraw rodziny za okres od dnia 4 kwietnia 2011 r. do dnia 30 września 2011 r. - w terminie do dnia 10 listopada 2011 r. oraz za okres od dnia 1 października 2011 r. do dnia 31 grudnia 2011 r. - w terminie do dnia 10 lutego 2012 r.
§  5. 
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
______

1) Minister Pracy i Polityki Społecznej kieruje działem administracji rządowej - sprawy rodziny, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Pracy i Polityki Społecznej (Dz. U. Nr 216, poz. 1598).

ZAŁĄCZNIK 

WZÓR

...............................................................

(pieczęć organu sporządzającego sprawozdanie)

Wojewoda/Gmina1) ................................

SPRAWOZDANIE/SPRAWOZDANIE ZBIORCZE1)

Z WYKONYWANIA ZADAŃ Z ZAKRESU OPIEKI NAD DZIEĆMI W WIEKU DO LAT 3

za okres ................................... r.

Tabela A. Żłobki i kluby dziecięce

Lp. Wyszczególnienie Żłobek Klub dziecięcy
1 2 3 4
1. Liczba instytucji na ostatni dzień okresu sprawozdawczego, w tym:
1.1. utworzonych przez gminę, w tym:
1.1.1. prowadzonych przez gminę
1.1.2. prowadzonych przez inne podmioty
1.2. utworzonych przez osobę fizyczną
1.3. utworzonych przez osobę prawną lub jednostkę nieposiadającą osobowości prawnej
2. Liczba miejsc w instytucjach na ostatni dzień okresu sprawozdawczego
3. Liczba osób zatrudnionych na ostatni dzień okresu sprawozdawczego, w tym:
3.1. na stanowisku opiekuna
3.2. na stanowisku pielęgniarki lub położnej
4. Liczba instytucji na ostatni dzień okresu sprawozdawczego, w których dzienny czas pracy instytucji wynosi, z tego:
4.1. do 5 godzin
4.2. powyżej 5 godzin do 7 godzin x
4.3. powyżej 7 godzin do 10 godzin x
4.4. powyżej 10 godzin x
5. Przeciętne koszty związane z pobytem dziecka w instytucji, w tym:
5.1. za pobyt dziecka, z tego:
5.1.1. ponoszone przez rodziców, w tym:
5.1.1.1. za pobyt dziecka przekraczający ustawowy wymiar czasu pracy instytucji
5.1.2. ponoszone przez gminę
5.2. za wyżywienie, z tego:
5.2.1. ponoszone przez rodziców
5.2.2. ponoszone przez gminę
6. Liczba dzieci na ostatni dzień okresu sprawozdawczego, z tego:
6.1. do ukończenia 1. roku życia x
6.2. powyżej 1. roku życia do ukończenia 2. roku życia
6.3. powyżej 2. roku życia do ukończenia 3. roku życia
6.4. powyżej 3. roku życia
7. Liczba dzieci niepełnosprawnych oraz wymagających szczególnej opieki na

ostatni dzień okresu sprawozdawczego

________________

1) Niepotrzebne skreślić.

1 2 3 4
8. Liczba dzieci uczęszczających do instytucji na ostatni dzień okresu sprawozdawczego, przez okres, z tego:
8.1. do 1 miesiąca
8.2. powyżej 1 miesiąca do 3 miesięcy
8.3. powyżej 3 miesięcy do 6 miesięcy
8.4. powyżej 6 miesięcy do 12 miesięcy
8.5. powyżej 12 miesięcy
9. Przeciętna liczba dzieci uczęszczających do instytucji w okresie sprawozdawczym

Tabela B. Zespoły

Lp. Wyszczególnienie
1. Liczba zespołów na ostatni dzień okresu sprawozdawczego, w tym:
1.1. utworzonych przez gminę, w tym:
1.1.1. prowadzonych przez gminę
1.1.2. prowadzonych przez inne podmioty
1.2. utworzonych przez osobę fizyczną
1.3. utworzonych przez osobę prawną lub jednostkę nieposiadającą osobowości prawnej
2. Liczba instytucji wchodzących w skład zespołu na ostatni dzień okresu sprawozdawczego, z tego:
2.1. żłobków
2.2. klubów dziecięcych

Tabela C. Dzienny opiekun

Lp. Wyszczególnienie
1. Liczba osób na ostatni dzień okresu sprawozdawczego zatrudnionych jako dzienny opiekun
2. Liczba dzieci znajdujących się pod opieką dziennego opiekuna na ostatni dzień okresu sprawozdawczego, z tego w wieku:
2.1. do ukończenia 1. roku życia
2.2. powyżej 1. roku życia do ukończenia 2. roku życia
2.3. powyżej 2. roku życia do ukończenia 3. roku życia
2.4. powyżej 3. roku życia
3. Liczba dzieci niepełnosprawnych oraz wymagających szczególnej opieki znajdujących się pod opieką dziennego opiekuna na ostatni dzień okresu sprawozdawczego
4. Przeciętna liczba dzieci znajdujących się pod opieką dziennego opiekuna w okresie sprawozdawczym
5. Wydatki w okresie sprawozdawczym na wynagrodzenie dziennego opiekuna
6. Liczba dzieci znajdujących się pod opieką dziennego opiekuna na ostatni dzień okresu sprawozdawczego, przez okres, z tego:
6.1. do 1 miesiąca
6.2. powyżej 1 miesiąca do 3 miesięcy
6.3. powyżej 3 miesięcy do 6 miesięcy
6.4. powyżej 6 miesięcy do 12 miesięcy
6.5. powyżej 12 miesięcy
7. Przeciętne koszty związane z pobytem dziecka pod opieką dziennego opiekuna ponoszone przez rodziców, w tym:
7.1. za wyżywienie
7.2. za pobyt dziecka

Tabela D. Niezaspokojone zapotrzebowanie na miejsca w instytucjach opieki nad dzieckiem na ostatni dzień okresu sprawozdawczego

Lp. Wyszczególnienie Żłobek Klub dziecięcy Dzienny opiekun
1. Niezaspokojone zapotrzebowanie ogółem, z tego określone na podstawie:
1.1. list rezerwowych
1.2. informacji uzyskanych z innych źródeł

Osoba sporządzająca sprawozdanie: Organ

imię i nazwisko .......................................... sporządzający sprawozdanie

telefon .......................................................

e-mail ........................................................

podpis ....................................................... ..............................................

data ...........................................................

OBJAŚNIENIA:

1. W sprawozdaniu w części A w wierszu 1 oraz w wierszach 1.1., 1.1.1., 1.1.2., 1.2., 1.3. wykazuje się liczbę

instytucji wpisanych do rejestru, o którym mowa w art. 26 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dzieć-

mi w wieku do lat 3 (Dz. U. Nr 45, poz. 235, z późn. zm.).

2. W przypadku zespołów utworzonych do celów organizacyjnych przez połączenie żłobków lub klubów dzie-

cięcych część A jest uzupełniana odrębnie przez każdy podmiot wchodzący w skład zespołu.

3. W sprawozdaniu w części A w wierszu 3 sprawozdania wykazuje się liczbę osób realizujących ustawę, nato-

miast w wierszach 3.1., 3.2. wykazuje się liczbę etatów - np. jeżeli dwie osoby są zatrudnione na 0,5 etatu

na stanowisku pielęgniarki, w wierszu 3 będzie wykazana liczba 2, natomiast w wierszu 3.1. liczba 1.

4. W sprawozdaniu w części A wartości w wierszu 5 oraz w wierszach 5.1., 5.1.1., 5.1.1.1., 5.1.2., 5.2., 5.2.1.,

5.2.2., a także w części C sprawozdania wartości w wierszach 5 i 7 oraz w wierszach 7.1. i 7.2. ujmuje się

z dokładnością do 1 zł.

5. W sprawozdaniu w części A wartości w wierszu 5 oraz w wierszach 5.1., 5.1.1., 5.1.1.1., 5.1.2., 5.2., 5.2.1.,

5.2.2., a także w części C sprawozdania wartości w wierszu 7 oraz w wierszach 7.1. i 7.2. oblicza się, dzieląc

sumę poniesionych w okresie sprawozdawczym kosztów bieżących przez przeciętną liczbę miejsc w okresie

sprawozdawczym.

6. W sprawozdaniu w części A w wierszach 6 oraz 6.1.-6.4. wykazuje się liczbę dzieci łącznie z liczbą dzieci

wykazaną w wierszu 7.

7. W sprawozdaniu w części A w wierszu 8 oraz w wierszach 8.1.-8.5. wykazuje się liczbę dzieci uczęszcza-

jących, czyli liczbę dzieci wpisanych na listę w danych okresach sprawozdawczych.

8. W sprawozdaniu w części A w wierszu 9 przeciętną liczbę dzieci uczęszczającą do instytucji oblicza się, dzie-

ląc sumę liczby dzieci wpisanych na listę w poszczególnych dniach okresu sprawozdawczego przez liczbę

dni okresu sprawozdawczego. Nie uwzględnia się w obliczeniu okresów objętych obowiązkiem sprawo-

zdawczym, w których instytucja nie funkcjonowała, np. przerwa wakacyjna.

9. W sprawozdaniu w części C w wierszach 2 oraz 2.1.-2.4. wykazuje się liczbę dzieci łącznie z liczbą dzieci

wykazaną w wierszu 3.

10. W sprawozdaniu w części C w wierszu 4 przeciętną liczbę dzieci znajdujących się pod opieką opiekuna

dziennego oblicza się, dzieląc sumę liczby dzieci znajdujących się pod opieką opiekuna dziennego w po-

szczególnych dniach okresu sprawozdawczego przez liczbę dni okresu sprawozdawczego.

11. W sprawozdaniu w części C w wierszu 6 oraz w wierszach 6.1.-6.5. wykazuje się liczbę dzieci znajdujących

się pod opieką dziennego opiekuna, czyli liczbę dzieci wpisanych na listę w danych okresach. Nie uwzglę-

dnia się w obliczeniu okresów objętych obowiązkiem sprawozdawczym, w których instytucja opiekuna dzien-

nego nie funkcjonowała, np. przerwa wakacyjna.

12. W sprawozdaniu w części D wykazuje się niezaspokojone zapotrzebowanie na miejsca w instytucjach na

podstawie informacji uzyskanych z list rezerwowych lub innych źródeł (np. ankiety przeprowadzane wśród

rodziców). Dziecko może być identyfikowane na liście niezaspokojonego zapotrzebowania tylko jeden raz.

13. W sprawozdaniu sformułowanie "w tym" oznacza sumę niezupełną, natomiast "z tego" oznacza sumę

zupełną.

14. W sprawozdaniu we wszystkich tabelach poszczególne pola wypełnia się wartościami liczbowymi. Jeżeli

dane zjawisko nie występuje, w odpowiednich polach wpisuje się wartość "0".

Zmiany w prawie

Senatorowie nie zgodzili się na podniesienie kar grzywny dla pracodawców

Senat nie zgodził się w czwartek na zniesienie obowiązku zawierania umów o pracę z cudzoziemcami będącymi pracownikami tymczasowymi przez agencje pracy tymczasowej, ale umożliwił agencjom zawieranie umów cywilnoprawnych. Senatorowie zdecydowali natomiast o skreśleniu przepisu podnoszącego kary grzywny dla pracodawców przewidziane w kodeksie pracy. W głosowaniu przepadła też poprawka Lewicy podnosząca z 2 tys. zł do 10 tys. zł kary grzywny, jakie w postępowaniu mandatowym może nałożyć Państwowa Inspekcja Pracy.

Grażyna J. Leśniak 13.03.2025
Wyższe kary dla pracodawców zostaną – rząd przeciwny ich usuwaniu z ustawy o cudzoziemcach

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie zgodziło się na usunięcie z ustawy o zatrudnianiu cudzoziemców przepisu podnoszącego w kodeksie pracy kary dla pracodawców. Senacka Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej zaakceptowała we wtorek jedynie poprawki Biura Legislacyjnego Senatu do tej ustawy. Nie można jednak wykluczyć, że na posiedzeniu Senatu inni senatorowie przejmą poprawki zgłaszane przez stronę pracodawców.

Grażyna J. Leśniak 11.03.2025
Rząd zostawił przedsiębiorców na lodzie

Podczas ostatniego posiedzenia Sejmu, ku zaskoczeniu zarówno przedsiębiorców, jak i części posłów koalicji rządzącej, Lewica w ostatniej chwili „dorzuciła” do ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom poprawki zaostrzające kary za naruszanie przepisów prawa pracy - m.in. umożliwiające orzeczenie kary ograniczenia wolności. Jednocześnie zignorowano postulaty organizacji pracodawców, mimo wcześniejszych zapewnień rządu o ich poparciu.

Grażyna J. Leśniak 27.02.2025
Wyższe kary dla pracodawców - sejmowa wrzutka na ostatniej prostej

Już nie 30 tys. zł, a 50 tys. zł ma grozić maksymalnie pracodawcy, który zawrze umowę cywilnoprawną, choć powinien - umowę o pracę. Podobnie temu, który nie wypłaca w terminie wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia członkowi jego rodziny. A jeśli nie wypłaca przez okres co najmniej 3 miesięcy, to kara ma wynieść nawet 60 tys. złotych - zdecydował Sejm, przyjmując poprawkę Lewicy, zmieniającą Kodeks pracy w... ustawie dotyczącej cudzoziemców.

Grażyna J. Leśniak 25.02.2025
Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2011.173.1035

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Sprawozdania rzeczowo-finansowe z wykonywania zadań z zakresu opieki nad dziećmi w wieku do lat 3.
Data aktu: 05/08/2011
Data ogłoszenia: 22/08/2011
Data wejścia w życie: 06/09/2011