Sprawozdania rzeczowo-finansowe z wykonywania zadań z zakresu opieki nad dziećmi w wieku do lat 3.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ1)
z dnia 5 sierpnia 2011 r.
w sprawie sprawozdań rzeczowo-finansowych z wykonywania zadań z zakresu opieki nad dziećmi w wieku do lat 3

Na podstawie art. 64 ust. 3 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. Nr 45, poz. 235, Nr 131, poz. 764 i Nr 171, poz. 1016) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa wzór, terminy i sposób sporządzania sprawozdań rzeczowo-finansowych z wykonywania zadań z zakresu opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, zwanych dalej "zadaniami".
§  2. 
Wzór sprawozdań z wykonywania zadań określa załącznik do rozporządzenia.
§  3. 
1. 
Gmina składa wojewodzie sprawozdanie z wykonywania zadań za okres od dnia 1 stycznia do dnia 30 czerwca - w terminie do dnia 15 lipca danego roku oraz za okres od dnia 1 lipca do dnia 31 grudnia - w terminie do dnia 15 stycznia roku następnego.
2. 
Wojewoda przekazuje zbiorcze sprawozdanie półroczne z wykonywania zadań ministrowi właściwemu do spraw rodziny za okres od dnia 1 stycznia do dnia 30 czerwca - w terminie do dnia 5 sierpnia danego roku oraz za okres od dnia 1 lipca do dnia 31 grudnia - w terminie do dnia 5 lutego roku następnego.
§  4. 
1. 
Gmina składa wojewodzie sprawozdanie z wykonywania zadań za okres od dnia 4 kwietnia 2011 r. do dnia 30 września 2011 r. - w terminie do dnia 20 października 2011 r. oraz za okres od dnia 1 października do dnia 31 grudnia 2011 r. - w terminie do dnia 20 stycznia 2012 r.
2. 
Wojewoda przekazuje zbiorcze sprawozdanie z wykonywania zadań ministrowi właściwemu do spraw rodziny za okres od dnia 4 kwietnia 2011 r. do dnia 30 września 2011 r. - w terminie do dnia 10 listopada 2011 r. oraz za okres od dnia 1 października 2011 r. do dnia 31 grudnia 2011 r. - w terminie do dnia 10 lutego 2012 r.
§  5. 
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
______

1) Minister Pracy i Polityki Społecznej kieruje działem administracji rządowej - sprawy rodziny, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Pracy i Polityki Społecznej (Dz. U. Nr 216, poz. 1598).

ZAŁĄCZNIK 

WZÓR

...............................................................

(pieczęć organu sporządzającego sprawozdanie)

Wojewoda/Gmina1) ................................

SPRAWOZDANIE/SPRAWOZDANIE ZBIORCZE1)

Z WYKONYWANIA ZADAŃ Z ZAKRESU OPIEKI NAD DZIEĆMI W WIEKU DO LAT 3

za okres ................................... r.

Tabela A. Żłobki i kluby dziecięce

Lp. Wyszczególnienie Żłobek Klub dziecięcy
1 2 3 4
1. Liczba instytucji na ostatni dzień okresu sprawozdawczego, w tym:
1.1. utworzonych przez gminę, w tym:
1.1.1. prowadzonych przez gminę
1.1.2. prowadzonych przez inne podmioty
1.2. utworzonych przez osobę fizyczną
1.3. utworzonych przez osobę prawną lub jednostkę nieposiadającą osobowości prawnej
2. Liczba miejsc w instytucjach na ostatni dzień okresu sprawozdawczego
3. Liczba osób zatrudnionych na ostatni dzień okresu sprawozdawczego, w tym:
3.1. na stanowisku opiekuna
3.2. na stanowisku pielęgniarki lub położnej
4. Liczba instytucji na ostatni dzień okresu sprawozdawczego, w których dzienny czas pracy instytucji wynosi, z tego:
4.1. do 5 godzin
4.2. powyżej 5 godzin do 7 godzin x
4.3. powyżej 7 godzin do 10 godzin x
4.4. powyżej 10 godzin x
5. Przeciętne koszty związane z pobytem dziecka w instytucji, w tym:
5.1. za pobyt dziecka, z tego:
5.1.1. ponoszone przez rodziców, w tym:
5.1.1.1. za pobyt dziecka przekraczający ustawowy wymiar czasu pracy instytucji
5.1.2. ponoszone przez gminę
5.2. za wyżywienie, z tego:
5.2.1. ponoszone przez rodziców
5.2.2. ponoszone przez gminę
6. Liczba dzieci na ostatni dzień okresu sprawozdawczego, z tego:
6.1. do ukończenia 1. roku życia x
6.2. powyżej 1. roku życia do ukończenia 2. roku życia
6.3. powyżej 2. roku życia do ukończenia 3. roku życia
6.4. powyżej 3. roku życia
7. Liczba dzieci niepełnosprawnych oraz wymagających szczególnej opieki na

ostatni dzień okresu sprawozdawczego

________________

1) Niepotrzebne skreślić.

1 2 3 4
8. Liczba dzieci uczęszczających do instytucji na ostatni dzień okresu sprawozdawczego, przez okres, z tego:
8.1. do 1 miesiąca
8.2. powyżej 1 miesiąca do 3 miesięcy
8.3. powyżej 3 miesięcy do 6 miesięcy
8.4. powyżej 6 miesięcy do 12 miesięcy
8.5. powyżej 12 miesięcy
9. Przeciętna liczba dzieci uczęszczających do instytucji w okresie sprawozdawczym

Tabela B. Zespoły

Lp. Wyszczególnienie
1. Liczba zespołów na ostatni dzień okresu sprawozdawczego, w tym:
1.1. utworzonych przez gminę, w tym:
1.1.1. prowadzonych przez gminę
1.1.2. prowadzonych przez inne podmioty
1.2. utworzonych przez osobę fizyczną
1.3. utworzonych przez osobę prawną lub jednostkę nieposiadającą osobowości prawnej
2. Liczba instytucji wchodzących w skład zespołu na ostatni dzień okresu sprawozdawczego, z tego:
2.1. żłobków
2.2. klubów dziecięcych

Tabela C. Dzienny opiekun

Lp. Wyszczególnienie
1. Liczba osób na ostatni dzień okresu sprawozdawczego zatrudnionych jako dzienny opiekun
2. Liczba dzieci znajdujących się pod opieką dziennego opiekuna na ostatni dzień okresu sprawozdawczego, z tego w wieku:
2.1. do ukończenia 1. roku życia
2.2. powyżej 1. roku życia do ukończenia 2. roku życia
2.3. powyżej 2. roku życia do ukończenia 3. roku życia
2.4. powyżej 3. roku życia
3. Liczba dzieci niepełnosprawnych oraz wymagających szczególnej opieki znajdujących się pod opieką dziennego opiekuna na ostatni dzień okresu sprawozdawczego
4. Przeciętna liczba dzieci znajdujących się pod opieką dziennego opiekuna w okresie sprawozdawczym
5. Wydatki w okresie sprawozdawczym na wynagrodzenie dziennego opiekuna
6. Liczba dzieci znajdujących się pod opieką dziennego opiekuna na ostatni dzień okresu sprawozdawczego, przez okres, z tego:
6.1. do 1 miesiąca
6.2. powyżej 1 miesiąca do 3 miesięcy
6.3. powyżej 3 miesięcy do 6 miesięcy
6.4. powyżej 6 miesięcy do 12 miesięcy
6.5. powyżej 12 miesięcy
7. Przeciętne koszty związane z pobytem dziecka pod opieką dziennego opiekuna ponoszone przez rodziców, w tym:
7.1. za wyżywienie
7.2. za pobyt dziecka

Tabela D. Niezaspokojone zapotrzebowanie na miejsca w instytucjach opieki nad dzieckiem na ostatni dzień okresu sprawozdawczego

Lp. Wyszczególnienie Żłobek Klub dziecięcy Dzienny opiekun
1. Niezaspokojone zapotrzebowanie ogółem, z tego określone na podstawie:
1.1. list rezerwowych
1.2. informacji uzyskanych z innych źródeł

Osoba sporządzająca sprawozdanie: Organ

imię i nazwisko .......................................... sporządzający sprawozdanie

telefon .......................................................

e-mail ........................................................

podpis ....................................................... ..............................................

data ...........................................................

OBJAŚNIENIA:

1. W sprawozdaniu w części A w wierszu 1 oraz w wierszach 1.1., 1.1.1., 1.1.2., 1.2., 1.3. wykazuje się liczbę

instytucji wpisanych do rejestru, o którym mowa w art. 26 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dzieć-

mi w wieku do lat 3 (Dz. U. Nr 45, poz. 235, z późn. zm.).

2. W przypadku zespołów utworzonych do celów organizacyjnych przez połączenie żłobków lub klubów dzie-

cięcych część A jest uzupełniana odrębnie przez każdy podmiot wchodzący w skład zespołu.

3. W sprawozdaniu w części A w wierszu 3 sprawozdania wykazuje się liczbę osób realizujących ustawę, nato-

miast w wierszach 3.1., 3.2. wykazuje się liczbę etatów - np. jeżeli dwie osoby są zatrudnione na 0,5 etatu

na stanowisku pielęgniarki, w wierszu 3 będzie wykazana liczba 2, natomiast w wierszu 3.1. liczba 1.

4. W sprawozdaniu w części A wartości w wierszu 5 oraz w wierszach 5.1., 5.1.1., 5.1.1.1., 5.1.2., 5.2., 5.2.1.,

5.2.2., a także w części C sprawozdania wartości w wierszach 5 i 7 oraz w wierszach 7.1. i 7.2. ujmuje się

z dokładnością do 1 zł.

5. W sprawozdaniu w części A wartości w wierszu 5 oraz w wierszach 5.1., 5.1.1., 5.1.1.1., 5.1.2., 5.2., 5.2.1.,

5.2.2., a także w części C sprawozdania wartości w wierszu 7 oraz w wierszach 7.1. i 7.2. oblicza się, dzieląc

sumę poniesionych w okresie sprawozdawczym kosztów bieżących przez przeciętną liczbę miejsc w okresie

sprawozdawczym.

6. W sprawozdaniu w części A w wierszach 6 oraz 6.1.-6.4. wykazuje się liczbę dzieci łącznie z liczbą dzieci

wykazaną w wierszu 7.

7. W sprawozdaniu w części A w wierszu 8 oraz w wierszach 8.1.-8.5. wykazuje się liczbę dzieci uczęszcza-

jących, czyli liczbę dzieci wpisanych na listę w danych okresach sprawozdawczych.

8. W sprawozdaniu w części A w wierszu 9 przeciętną liczbę dzieci uczęszczającą do instytucji oblicza się, dzie-

ląc sumę liczby dzieci wpisanych na listę w poszczególnych dniach okresu sprawozdawczego przez liczbę

dni okresu sprawozdawczego. Nie uwzględnia się w obliczeniu okresów objętych obowiązkiem sprawo-

zdawczym, w których instytucja nie funkcjonowała, np. przerwa wakacyjna.

9. W sprawozdaniu w części C w wierszach 2 oraz 2.1.-2.4. wykazuje się liczbę dzieci łącznie z liczbą dzieci

wykazaną w wierszu 3.

10. W sprawozdaniu w części C w wierszu 4 przeciętną liczbę dzieci znajdujących się pod opieką opiekuna

dziennego oblicza się, dzieląc sumę liczby dzieci znajdujących się pod opieką opiekuna dziennego w po-

szczególnych dniach okresu sprawozdawczego przez liczbę dni okresu sprawozdawczego.

11. W sprawozdaniu w części C w wierszu 6 oraz w wierszach 6.1.-6.5. wykazuje się liczbę dzieci znajdujących

się pod opieką dziennego opiekuna, czyli liczbę dzieci wpisanych na listę w danych okresach. Nie uwzglę-

dnia się w obliczeniu okresów objętych obowiązkiem sprawozdawczym, w których instytucja opiekuna dzien-

nego nie funkcjonowała, np. przerwa wakacyjna.

12. W sprawozdaniu w części D wykazuje się niezaspokojone zapotrzebowanie na miejsca w instytucjach na

podstawie informacji uzyskanych z list rezerwowych lub innych źródeł (np. ankiety przeprowadzane wśród

rodziców). Dziecko może być identyfikowane na liście niezaspokojonego zapotrzebowania tylko jeden raz.

13. W sprawozdaniu sformułowanie "w tym" oznacza sumę niezupełną, natomiast "z tego" oznacza sumę

zupełną.

14. W sprawozdaniu we wszystkich tabelach poszczególne pola wypełnia się wartościami liczbowymi. Jeżeli

dane zjawisko nie występuje, w odpowiednich polach wpisuje się wartość "0".

Zmiany w prawie

Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Co się zmieni w prawie dla osób z niepełnosprawnościami w 2025 roku

Dodatek dopełniający do renty socjalnej dla niektórych osób z niepełnosprawnościami, nowa grupa uprawniona do świadczenia wspierającego i koniec przedłużonych orzeczeń o niepełnosprawności w marcu - to tylko niektóre ważniejsze zmiany w prawie, które czekają osoby z niepełnosprawnościami w 2025 roku. Drugą część zmian opublikowaliśmy 31 grudnia.

Beata Dązbłaż 28.12.2024
Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2011.173.1035

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Sprawozdania rzeczowo-finansowe z wykonywania zadań z zakresu opieki nad dziećmi w wieku do lat 3.
Data aktu: 05/08/2011
Data ogłoszenia: 22/08/2011
Data wejścia w życie: 06/09/2011