Szczegółowy zakres planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY 1
z dnia 25 maja 2011 r.
w sprawie szczegółowego zakresu planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego

Na podstawie art. 12 ust. 5 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2011 r. Nr 5, poz. 13) zarządza się, co następuje:
§  1.
Rozporządzenie określa szczegółowy zakres planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego, zwanego dalej "planem transportowym", z podziałem na część tekstową i graficzną.
§  2.
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o ustawie, należy przez to rozumieć ustawę z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym.
§  3.
Plan transportowy składa się z części tekstowej i graficznej.
§  4.
1.
Część tekstowa planu transportowego powinna określać:
1)
sieć komunikacyjną, na której jest planowane wykonywanie przewozów o charakterze użyteczności publicznej, poprzez określenie linii komunikacyjnych na danym obszarze;
2)
ocenę i prognozy potrzeb przewozowych, z uwzględnieniem w szczególności:
a)
lokalizacji obiektów użyteczności publicznej,
b)
gęstości zaludnienia obszaru objętego planem transportowym,
c)
zapewnienia dostępu osobom niepełnosprawnym oraz osobom o ograniczonej zdolności ruchowej do publicznego transportu zbiorowego;
3)
przewidywane finansowanie usług przewozowych, w tym:
a)
źródła finansowania,
b)
formy finansowania;
4)
preferencje dotyczące wyboru rodzaju środków transportu, w szczególności propozycje dotyczące wyboru rodzaju tych środków, uwzględniając infrastrukturę transportową znajdującą się na obszarze objętym planem transportowym;
5)
zasady organizacji rynku przewozów, w tym przewidywany tryb wyboru operatora publicznego transportu zbiorowego, zwanego dalej "operatorem";
6)
pożądany standard usług przewozowych w przewozach o charakterze użyteczności publicznej, poprzez określenie standardu przewozów i jakości usług przewozowych, uwzględniając potrzebę zapewnienia w szczególności:
a)
ochrony środowiska naturalnego,
b)
dostępu osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej zdolności ruchowej do publicznego transportu zbiorowego,
c)
dostępności podróżnych do infrastruktury przystankowej;
7)
przewidywany sposób organizowania systemu informacji dla pasażera, w tym uwzględniając potrzeby pasażerów związane z dostępem do informacji w zakresie:
a)
godzin przyjazdu lub odjazdu środków transportu,
b)
obowiązujących opłat za przejazd,
c)
obowiązujących uprawnień do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego,
d)
węzłów przesiadkowych,
e)
koordynacji połączeń różnych rodzajów środków transportu,
f)
regulaminów przewozu osób;
8)
kierunki rozwoju publicznego transportu zbiorowego.
2.
Część tekstowa planu transportowego powinna zawierać uzasadnienie rozwiązań określonych w tej części.
3.
W zakresie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, w przypadku przewozów o charakterze użyteczności publicznej wykonywanych w komunikacji miejskiej, część tekstowa planu transportowego może określać obszar, na którym jest planowane realizowanie przewozów o charakterze użyteczności publicznej.
4.
Część tekstowa planu transportowego może zawierać dodatkowe informacje, które w ocenie organizatora publicznego transportu zbiorowego są istotne z punktu widzenia organizacji publicznego transportu zbiorowego, w tym przewidywane udostępnianie operatorom lub operatorom i przewoźnikom przystanków komunikacyjnych i dworców położonych na obszarze właściwości danego organizatora.
5.
Część tekstową planu transportowego opracowuje się z uwzględnieniem art. 12 ust. 2 ustawy.
§  5.
1.
Część graficzna planu transportowego powinna zawierać rysunek przedstawiający sieć komunikacyjną w granicach obszaru, na którym ma się odbywać przewóz o charakterze użyteczności publicznej.
2.
Rysunek, o którym mowa w ust. 1, powinien zawierać w szczególności:
1)
określenie skali rysunku w formie liczbowej i liniowej;
2)
granice administracyjne jednostki samorządu terytorialnego objętej planem transportowym;
3)
objaśnienia użytych na rysunku oznaczeń i symboli;
4)
oznaczenia zintegrowanych węzłów przesiadkowych znajdujących się na obszarze objętym planem transportowym.
3.
Przy sporządzaniu rysunku, o którym mowa w ust. 1, należy używać oznaczeń i nazewnictwa umożliwiających jednoznaczne powiązanie części tekstowej planu transportowego z jego częścią graficzną.
4.
W przypadku przewozów o charakterze użyteczności publicznej wykonywanych w komunikacji miejskiej, sporządzenie części graficznej planu transportowego nie jest wymagane.
§  6.
1.
Rysunek, o którym mowa w § 5 ust. 1, sporządza się w czytelnej grafice technicznej oraz odpowiedniej skali, zapewniających możliwość ogłoszenia planu transportowego w sposób, o którym mowa w art. 13 ust. 5 ustawy.
2.
Na rysunku, o którym mowa w § 5 ust. 1, stosuje się nazewnictwo i oznaczenia zapewniające czytelność rysunku.
§  7.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
1 Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594).

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2011.117.684

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Szczegółowy zakres planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego.
Data aktu: 25/05/2011
Data ogłoszenia: 08/06/2011
Data wejścia w życie: 23/06/2011